Jump to content
Sign in to follow this  
jwagmo

Isläget i Magnehult?

Recommended Posts

Hej!

Slänger ut en liten fråga på vinst eller förlust.  Tänkte åka till Rejmyre och Magnehultån i morgon. Är det någon som varit där nyligen eller hört något om ev. is i bäcken?

Mvh Jonas.

blev det nått? blev också sugen.. :)

Tackar som frågar!

Kom precis hem. Efter en tur i diket med påföljande bärgning så var ju stämningen något dämpad. Glashalt på småvägarna. 

Dagen blev sen riktigt skön. Ingen fisk men som oraklet Mel Krieger sa " it´s so much fun even when you don´t catch a fish", så jag är nöjd men som vanligt ger det mersmak så jag vet inte om abstinensen är stillad. 

Hur som helst så tycker jag att bäcken i Magnehult är riktigt fin och lagom trixig att träna i så den kan jag rekomendera.

Mvh Jonas Wagmo

Edited by Jonas W

ajdå, ja man får se upp med halkan..
skönt att komma ut iaf och vifta lite :) såg du nån fisk eller va det helt stelt med liv?
tänkte försöka dra dit någongång snart då jag aldrig vart där :)

Ja det var faktiskt ett par tillfällen som dom var upp till ytan och visade sig. En snubbe som också var där hade haft hugg vid ett par tillfällen så helt dött var det ju inte.

så nu har jag och en polare vart där o testat idag.. bara den där pyttelilla flugsträckan som va "fiskbar"  men rätt mkt drivis och slask
blev tyvärr ingenting men fick iaf se 15-20 vak :) jävligt nice såhär i kylan!
polaren fick iaf ta sig en ofrivillig simtur i ån efter han gick igenom ett isflak hehe

är det mkt folk som fiskar flugsträckan under den varmare perioden? känndes som det var svårt att stå fler en 3 :)

Jag har varit där ett antal gånger under vår/sommar och det har aldrig varit särskilt trångt. Dom flesta som

jag har stött på har fiskat i dammarna nedströms vägbron. Sen kan man ju fiska en bra bit uppströms

träbron. Trångt och roligt smygfiske. Helt klart värt att åka till under den årstiden. Då jag har varit där så

har det dessutom varit riktigt bra fiske med både nymf och torris.

/J.

okay :) jo vi sa att vi skulle försöka dra dit när värmen kommer och man kan fiska uppströmms..  riktigt förvånad över allt vakande nu! men nu får fisket vänta lite tills det blir +grader

Någon som har koll på isläget, tänkte kanske åka dit imorgon. Hur ser det ut i nedersta dammen? Uppströms?

Det ligget nog is då det har varit mellan 10-20 grader kallt här nästan varje natt ett tag

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Skulle också vilja veta is/snöläget.
Är det möjligt att gå längs ån utan snöskor?

Själv är jag sugen på att få reda på isläget vid Lomgölen. Tänkte testa min pontonbåt där. Förresten, någon som vet om man får fiska med pontonbåt i sjöar där flytringar är tillåtet?

Går nog snabbt, är ju strömt där. Jag hoppas på at isen är borta tills nästa helg ska ta med några som aldrig har flugfiskat dit.