Hoppa till innehåll

Ryggsäck storlek?


mp86

Recommended Posts

Är ute efter en ryggsäck för dags turer. Har bestämt mig för en Haglöfs Matrix men frågan är om det ska bli en 40 eller 50 liter.

Var och kände på en 40 liter idag och den känns mer lockande men får man plats med allt är frågan?

Det som är tanken som ska packas är:

Vadare

Sockar

Underställ

storkök+ mat

Fleece jacka alt skaljacka

Och sist men inte minst flugfiske utrustningen.

Vadarkängorna har jag inte för avsikt att ha i väskan utan dom får hänga utanför.

Vad använder ni för storlek på väska vid endags turer på fjället och övriga dagsturer?

Med vänlig hälsning / Mattias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör med en tri-zip rygga på dagsturer/löpträning. På dagsturerna får jag med mig allt jag behöver, 3 l vatten, kök, mat och fiskeprylar. På ryggdsäcken fäster jag kameraväskan tack vare att tri-zipen har ett molle-system.

På löppassen brukar jag ha 3 l vatten och mellan 15-20 kg vikter och det håller ryggsäcken/sömmarna för utan problem. Vilket vanliga vandringsryggdäckar i storleken 30-40 L inte gör(iaf inte dom jag har haft).

http://shop.camelbak.com/trizip/d/1157

Redigerad med Messenjah
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En sån här har jag sen två åt tebax å har nött på den hårt både till vardag å fest (jobbar en hel del ute i det vilda som gympamajje på ett gymnasium... sen åker jag haschplanka å pimplar lite på vintern samt flugfiskar litegranna när det är snöfritt... till vardags fraktar ryggan min laptop...) :) Lätt å enkel samt lätt att hänga grejjor som spötuber utanpå. Rymlig för sin storlek - var ute på en femdagars hösttur å fick ner kök å käk, sovsäck, liggunderlag, presenning, kläder samt fiskeprylar för hela turen utan problem. ;) Funkar sketbra och jag är helnöjd.

 

http://www.bergans.com/products/default.asp?liste=sekker_liste&MenyID=122010&page=sekker_detalje&modID=4511&byttbilde=black&ml1=6&ml2=

Redigerad med jani
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...