January 10, 201313 yr comment_1629686 Från början skulle jag bara bygga en ny bordsplatta och en trådhållararm till mitt gamla bindstäd men innat det var klart blev det att jag byggde ett helt nytt. Edited January 10, 201313 yr by _tobbe_ Report
January 10, 201313 yr comment_1629687 Snyggt!! Lite avundsjuk blir man allt! =) //Dennis Lev som du lär, eller lär som du lever. Report
January 10, 201313 yr comment_1629703 Sweet!! Lite avis på den arsenal av verktyg du verkar ha tillgång till. Själv får man hålla till godo med bågfil och lite tänger nuförtiden... // Troll Har man satt yxan i båten får man ro som fan. Report
January 11, 201313 yr Author comment_1630046 Jag har tillgång till rätt roliga maskiner på jobbet så det var inte så svårt att bygga ett städ och inte så lång tid heller. Byggde en prototyp i måndags så jag visste hur jag ville ha det så sen var det bara att sätta igång. Idag byggde jag en ny trådhållararm men en ny trådhållare så att jag kan ställa höjden på 2 ställen på den och även längden plus att den blev snyggare än den gamla. Gjorde även shims så att jag kunde få till "True rotation" så att det blev bra. Har även ordnat broms på alla rörliga delar. Fast det blev enkla gummibromsar bara. Riktigt roligt att bygga saker till sig själv ibland. Har någon ide vad jag kan bygga mer till städet som man kanske har användning för? Jag ska iaf göra en parachute galge nästa vecka som ska sitta på samma arm som trådhållararmen. Edited January 12, 201313 yr by _tobbe_ Report
January 15, 201313 yr Author comment_1631217 Har byggt en parachute galge och gjort nya käftar med ny låsning så kroken sitter bättre. Report
January 15, 201313 yr comment_1631242 Snyggt! Wow! Den som ofta ror ut får starkare armar än den som använder motor... Report
January 15, 201313 yr comment_1631251 Jääääkligt häftigt 40 och småbarnspappa försöker hinna med att nörda på ändå. stockholms flugfiskecenter FFF - CCI Report
January 16, 201313 yr comment_1631391 Mönsterskydd och patent är nog på sin plats Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
January 16, 201313 yr comment_1631398 Grymt! From juni 2016 tar jag på mig guidningar i ffa Saxnäsområdet igen efter ett allt för långt uppehåll.. Fisketeknik, kastteknik -Storöring -Röding -Ransarån -Exklusiva fjällvatten/strömmar. -Skräddarsytt eller tillsammans med Saxnäsfishing/Kultsjögården Pm eller 070-6884551 Jakob Jonasson Report
January 16, 201313 yr comment_1631419 Fasen vad snyggt! Skickar ett PM när jag har kört slut mitt nuvarande städ Förstår mig inte på sport där det inte nappar... http://www.ettklickforskogen.se/ Report
January 19, 201313 yr comment_1632438 Ballt!!! Behöver du någon som provkör din prototyp?;D Edited January 20, 201313 yr by Flugan85 http://troutfever.wordpress.com Min flugbindningsblogg! Mönster och bilder på allt från storlek 20 till 55mm shanks! Report
January 19, 201313 yr comment_1632440 en snygg soppkorg med bra lösning som passar städet vill jag se=) grymt jobbat! Flyfishing addicts of sweden Report
January 21, 201313 yr Author comment_1632719 Ballt!!! Behöver du någon som provkör din prototyp?;D Den är tyvär redan kasserad. Report
January 21, 201313 yr Author comment_1632720 en snygg soppkorg med bra lösning som passar städet vill jag se=) grymt jobbat! Tack för tipset. Ska kolla hur man kan göra. Har du någon bild på någon sån korg får du gärna lägga upp den. Report
January 21, 201313 yr comment_1632730 Oj, imponerande! http://finetackle.blogspot.se http://rodsmithsguild.com/The_Rodsmiths_Guild/Rodsmiths_Guild http://www.alternativetackle.com/Fine_Tackle_Fly_Rods/ http://www.troutrods.com/fiberglass.html http://swiftflyfishing.com/pages/epic-rod-builders Report
January 21, 201313 yr comment_1632734 Vilka förmågor det finns här på "edgen" Du kan kanske utveckla redskapen man har i handen (typ trådrullehållare, hackeltång med mera). Det skulle inte förvåna mig om du kommer med något helt nytt eller en suverän variant som kanske bör förses med ett patent (vet dock inget om processen kring ett patent). Report
April 2, 201313 yr Author comment_1655789 Nu har jag bundit en del på städet och det fungerar riktigt bra. Jag har prövat krokar från st 20 till st 6 och käftarna håller krokarna på plats. Är riktigt nöjd. Report
April 2, 201313 yr comment_1655793 Snart i en butik nära dig Jag får aldrig fisk men är glad ändå. Report
April 2, 201313 yr comment_1655799 Tack för tipset. Ska kolla hur man kan göra. Har du någon bild på någon sån korg får du gärna lägga upp den. http://tinyurl.com/cfo7q3x Städet ser kanonfint ut, grattis! Edited April 2, 201313 yr by placeholder Anytime, anywhere. Report
April 2, 201313 yr comment_1655800 Ahh sweet, när du gjort en prototyp som påminner om detta så hör av dig: http://1.bp.blogspot.com/_B99gKYOAjFk/SeMm8lTNtXI/AAAAAAAAABI/r9T8mJf1Gno/s1600-h/IMG_4398.JPG Sånt vill jag ha, och är det gjort av en svensk hade det ju varit hur grymt som helst // http://flugan.carlorn.se // Report
April 3, 201313 yr comment_1656183 Suveränt! Kolla in min blogg - Flugfiskaren i Småland www.flugfiskarenismaland.com Report
June 26, 201312 yr Author comment_1680133 Det blev en verktygshållare till städet så jag kan ha mer ordning på verktygen när jag binder. Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.