Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eget bindstäd!

Featured Replies

Från början skulle jag bara bygga en ny bordsplatta och en trådhållararm till mitt gamla bindstäd men innat det var klart blev det att jag byggde ett helt nytt.

post-8673-0-93417800-1357841559_thumb.jp

post-8673-0-31969300-1357841605_thumb.jp

post-8673-0-47431900-1357841652_thumb.jp

Edited by _tobbe_

bug.gif

Snyggt!!

Lite avundsjuk blir man allt!  =)

//Dennis

Lev som du lär, eller lär som du lever.

Sweet!!

Lite avis på den arsenal av verktyg du verkar ha tillgång till. Själv får man hålla till godo med bågfil och lite tänger nuförtiden...

// Troll

Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

• Author

Jag har tillgång till rätt roliga maskiner på jobbet så det var inte så svårt att bygga ett städ och inte så lång tid heller. Byggde en prototyp i måndags så jag visste hur jag ville ha det så sen var det bara att sätta igång.

Idag byggde jag en ny trådhållararm men en ny trådhållare så att jag kan ställa höjden på 2 ställen på den och även längden plus att den blev snyggare än den gamla. Gjorde även shims så att jag kunde få till "True rotation" så att det blev bra. Har även ordnat broms på alla rörliga delar. Fast det blev enkla gummibromsar bara.

Riktigt roligt att bygga saker till sig själv ibland. 

Har någon ide vad jag kan bygga mer till städet som man kanske har användning för? 

Jag ska iaf göra en parachute galge nästa vecka som ska sitta på samma arm som trådhållararmen. 

Edited by _tobbe_

bug.gif

• Author

Har byggt en parachute galge och gjort nya käftar med ny låsning så kroken sitter bättre.

post-8673-0-58247700-1358275825_thumb.jp

bug.gif

Snyggt! Wow!

Den som ofta ror ut får starkare armar än den som använder motor...

logga.gif

Jääääkligt häftigt :wub:

40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.

stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

Grymt!

From juni 2016 tar jag på mig guidningar i ffa Saxnäsområdet igen efter ett allt för långt uppehåll.. 

Fisketeknik, kastteknik 

-Storöring

-Röding

-Ransarån

-Exklusiva fjällvatten/strömmar. 

-Skräddarsytt eller tillsammans med Saxnäsfishing/Kultsjögården

Pm eller 070-6884551

Jakob Jonasson

Fasen vad snyggt! Skickar ett PM när jag har kört slut mitt nuvarande städ ;)

Förstår mig inte på sport där det inte nappar...

http://www.ettklickforskogen.se/

Ballt!!! Behöver du någon som provkör din prototyp?;D

Edited by Flugan85

http://troutfever.wordpress.com

Min flugbindningsblogg!:)

Mönster och bilder på allt från storlek 20 till 55mm shanks!

en snygg soppkorg med bra lösning som passar städet vill jag se=) grymt jobbat!

Flyfishing addicts of sweden

• Author
Ballt!!! Behöver du någon som provkör din prototyp?;D

Den är tyvär redan kasserad.

bug.gif

• Author
en snygg soppkorg med bra lösning som passar städet vill jag se=) grymt jobbat!

Tack för tipset. Ska kolla hur man kan göra. Har du någon bild på någon sån korg får du gärna lägga upp den.

bug.gif

Vilka förmågor det finns här på "edgen" :)

Du kan kanske utveckla redskapen man har i handen (typ trådrullehållare, hackeltång med mera). Det skulle inte förvåna mig om du kommer med något helt nytt eller en suverän variant som kanske bör förses med ett patent (vet dock inget om processen kring ett patent).

Jävlar vad snyggt :)

• Author

Nu har jag bundit en del på städet och det fungerar riktigt bra. Jag har prövat krokar från st 20 till st 6 och käftarna håller krokarna på plats. Är riktigt nöjd.

bug.gif

Snart i en butik nära dig ;)

Jag får aldrig fisk men är glad ändå. 

Tack för tipset. Ska kolla hur man kan göra. Har du någon bild på någon sån korg får du gärna lägga upp den.

http://tinyurl.com/cfo7q3x

Städet ser kanonfint ut, grattis! :)

Edited by placeholder

Anytime, anywhere.

Det var jäkligt snyggt jobbat

Riktigt fint!

• Author

Det blev en verktygshållare till städet så jag kan ha mer ordning på verktygen när jag binder.

post-8673-0-44860500-1372222949_thumb.jp

bug.gif