Hoppa till innehåll

Laxtorrfluge swap


Marlodge

Recommended Posts

Vad sägs om att köra ett laxtorrfluge swap, så här i väntans tider:

Jag har fiskat en hel del med laxtorrisar och har lite ideer om vad som funkar.

Vore därför spännande att se hur andra tänker.

För att vara med har jag bara ett krav: Du skall aktivt ha fiskat torrfluga/bomber efter havsvandrande lax och även haft lyckan att få fisk.

Finns det 6 man där ute som vill/kan vara med?

Mejla mig några rader till stadigh@hotmail.com, eller skriv här i tråden, och berätta lite om vad du vill knyta och när/var du fiskat torrt.

Jag återkommer sedan här med de som kommer med, hålltider etc. Vi kör 8 flugor per man och låter 2 gå till Uggens kamp för Siljansöringen.

"Tight lines"

Marlodge

Redigerad med Marlodge
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja detta var ju inte nåt att hurra över, Sunray. Det är inte vi som sviker Uggen utan gänget här som inte törs komma ut ur garderoben.... !!

 

Green Machine, säg 3 st, kommer till dig vad det lider. Eller oss emellan: skulle du inte hellre vilja ha någon av de jag faktiskt brukar få fisk på? :P

 

M

 

 

PS. Swapen är härmed avlyst!! DS

Redigerad med Marlodge
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja detta var ju inte nåt att hurra över, Sunray. Det är inte vi som sviker Uggen utan gänget här som inte törs komma ut ur garderoben.... !!

 

Green Machine, säg 3 st, kommer till dig vad det lider. Eller oss emellan: skulle du inte hellre vilja ha någon av de jag faktiskt brukar få fisk på? :P

 

M

 

 

PS. Swapen är härmed avlyst!! DS

Jag hade gärna klivit ut ur garderoben, men jag har ju aldrig lyckats drilla nån torrflugelax tillräckligt länge för att landa, så jag är helt enkelt inte kvalificerad :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I detta läge hade det banne mig räckt, Henka. Håller dörren öppen över helgen då. Undrar verkligen var dagens flugfiskare är på väg? Har ni alldeles glömt att lögnaktiga historier är sportens kärna? Mycket viktigare än prylnörderiet!!! :wub:

 

M

Okej, jag binder en fluga som jag har fått drygt 500 torrflugelaxar på, men tänk på att den bara funkar på 20-plussare, det är därför jag inte har fått fler, och det är också därför ni förmodligen inte kommer få nåt på denna skapelse.

 

Ska bara fundera på vilken det är  :blush:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I detta läge hade det banne mig räckt, Henka. Håller dörren öppen över helgen då. Undrar verkligen var dagens flugfiskare är på väg? Har ni alldeles glömt att lögnaktiga historier är sportens kärna? Mycket viktigare än prylnörderiet!!! :wub:

 

M

pravda på det!

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...