Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tänkte unna mig någon trevlig flugfisketidning. Såg att det dykt upp en som heter Fly and Tie, och som skall ha lite mer flugbindning. Någon som testat denna och kan recensera?

Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

Posted (edited)

Köpte första numret. Dyrt som satan. Kostade ca 100 kr för 1 lösnummer. Tyckte det enda tidningen bestod av var typ resor till andra platser i världen och så lite flugbindning. Blev väldigt enformigt. Stod också på svenska och engelska. Ganska jobbigt med 2 språk på samma sida.

Men nu var detta ett tag sedan och vad jag har förstått så står det endast på svenska nu och sedan har de väl gjort lite andra ändringar.

Själv prenumererar jag på Allt om flugfiske. Tycker det är en rätt så bra tidning. Men har tänkt att ge Fly & tie en till chans. En tidning jag tycker är bra är Flugfiske feber

Edited by flugtoken
Posted

Jag köpte oxå första nummret av Fly and Tie. och blev grymt besviken. Jag har samma uppfattning som flugtoken. Så den tidningen hamnade i skräppåsen.

Själv prenumerar jag på Flugfiske i Norden som jag tycker är den bästa flugfiske tidningen. Jg köper oxå Allt om flugfiske i lösnummer som är en mycket bra tidning.

Posted

Gillade inte första nummret, men skam den som ger sig, de senaste två är helt annat och riktigt bra läsning. Det första nummret var nog lite skåpmat och så var det Tysk/Svenskt samarbete. Nu är det helSvenskt, bättre papper, bättre foto, trevligare artiklar och 90% flugbindning.

Posted

Ge den en chans till grabbar, dom två sista numren är riktigt bra. Engelskan är borta och 80% av innehållet är från scandinavien.

Klingberg har en otrolig bra känsla för vad flugfiskare gillar. Tidningen har ett klart fokus på flugbindning och modern flugbindning men även endel klassiska mönster. Tycker att den tillsammans med Flugfiskefeber är den bästa tidningen.

Posted

Själv har jag aldrig klarat av FiN, läser hellre engelska än danska om jag måste välja. Antar att man får provprenumerera 3 nummer av varje tidning och se vad som känns bäst i slutänden.

Skickat från min HTC Incredible S via Tapatalk 2

Posted (edited)

Har tänkt att ge Fly & tie ett nytt försök. Synd att lösnumrena är så dyra (eller dom kanske har sänkt priset?). Får köra med 3 nr och se vad jag tycker. Det verkar som ett stort lyft från det första numret  :) Skulle även vilja köra en 3 nr prenumeration på Flugfiske feber och se mer hur den tidningen är. Har bara läst ett nummer tidigare, men gillade det verkligen :)

Hur är det? Om jag väljer att prenumerera på en tidning, får jag då det aktuella numret i brevlådan eller måste jag vänta tills nästa nummer släpps?

Edited by flugtoken
Posted
Har tänkt att ge Fly & tie ett nytt försök. Synd att lösnumrena är så dyra (eller dom kanske har sänkt priset?). Får köra med 3 nr och se vad jag tycker. Det verkar som ett stort lyft från det första numret  :) Skulle även vilja köra en 3 nr prenumeration på Flugfiske feber och se mer hur den tidningen är. Har bara läst ett nummer tidigare, men gillade det verkligen :)

Hur är det? Om jag väljer att prenumerera på en tidning, får jag då det aktuella numret i brevlådan eller måste jag vänta tills nästa nummer släpps?

Ett litet tips om du är sugen på Flugfiske Feber

www.fiske-feber.se/3nummer/

Posted

Prenumererade direkt på Fly & Tie, hade också lite betänkligheter med första numret men de tog sig :) kan rekommendera tidningen. Har nu avslutat prenumerationen men det är mest för att det blev för lite tid till läsning med barn nr två nyfödd. Annars är det nog FiN som ligger mig närmast för nästa prenumeration.

Posted

Har prenumerat på Trout and Salmon senaste 3 åren. Tycker den är väldigt bra och har hyfsat mycket flugbindning. Bland annat fantastiska Fly of The Month som förra numret var svenska Bananen och detta nummer The Tummel

Posted

Jag har bara läst första nummret av fly and tie och tyckte inte alls om det, men när jag hör att det har blivit en del ändringar blir jag sugen på prova igen. Tycker dock att priset är lite för tilltaget.
AoF är den tidnigen jag köper varje nummer av, sen blir det någon FiN och flugfiske-feber ibland.