Hoppa till innehåll

Stängd bokning! häng med till Ribnik, Bosnien i slutet av maj.


Joliet

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

vi flyger enl. detta:

 

AUSTRIAN AIRLINES - OS 318

THU 23MAY STOCKHOLM SE - VIENNA AT 06.40 - 09.05

AUSTRIAN AIRLINES - OS 683

THU 23MAY VIENNA AT - ZAGREB HR 12.55 - 13.45

 

AUSTRIAN AIRLINES - OS 684

SAT 01JUN ZAGREB HR - VIENNA AT 15.20 - 16.10

AUSTRIAN AIRLINES - OS 317

SAT 01JUN VIENNA AT - STOCKHOLM SE 20.05 - 22.25

 

så... en tidigare landning i Zagreb vore en smula önskvärd om jag får önska  ;)

men det är väl inte planerat ngt fiske första dagen så det är ju inte hela världen om vi väntar ng timme - billig öl löser det "beskymret" ;)

 

trevligt att du börjat komma till sanns Anders  :D

Ok, inväntat Joliets svar sedan bokar jag... :)

Har fått in lite mer kulor än tidigare förväntat från MIUN :wub:

//age

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej ! Ni som varit i Bosnien några ggr förut kanske kan komma med lite packnings tips till oss gröngölingar ?

Bra att ha med saker ? 

Måste saker ?

Onödiga saker att ha med ?  :blink:

Finns det nån ställe att ta ut euro på lr tar man med en välfylld börs ? ^_^

 

Tack på förhand ! //Bäckis  

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tja, här har du iaf lite grann:det finns ju bankomater, men man växlar ju lätt på Arlanda innan avresa.solkräm med väldigt hög solfaktor rekomenderas (gärna solkräm för baby)vattentät grej så du kan bära med dig plånboken i vadarna (jag vet vadarna brukar ha tät ficka men dubbel säkerhet sitter inte fel)flugor behöver man i praktiken inte ta med alls, det fixas där nere.långa tafsar, 12 -15 ft, eller 12ft + tafsmaterial, 5x-7x.ngn typ av indikator för långa kast med nymfsjunkpasta till torrflugefisketlagningskit till vadarnaC&R håv, peang, ngt att trycka in hullingen med.vattentät kamera/mobil kan va trevligtpokerväska! den brukar vara tung men man kan dela upp innehållet i varandras resväskor isfmedikamenter som passar in på ting som kan drabba dig2 kg chillinötter, bra att ha då det dricks mkt öl där nereciggaretter är i princip gratis, och helt okey där nere, så det köps framme därett #3 spö som kompliment!! ;)internet finns, så en läsplatta så man kan retas med edgefolk här hemma med grymma bilder sitter inte fel :)skjunktafs, fast sinking, om tillfället dyker uppöl stannar man vid matbutiken öch köper på sin väg ut till fiskeplatsen, campen är lite dyrare.och det viktigaste av allt, för lååånga härliga kast; http://www.capricorn.se/sv/utrustning/tillbehor/kemikailer/tiemco-fly-line-dressing.html

Man får tacka för tipsen! Snart där. :-)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...och en varm tröja under vadarjackan om det blir pissväder :)

 

och så klart.... en vadarstav om du vill fiska de mer turbulenta ställena!

men alltid bra att ha en vadarstav med ut i strömmen, det sitter sällan fel  ;)

 

en liter jaegermeister kan va trevlig, o.s.v  :)

 

Tackar för alla tips ! Solkräm hade jag missat så den var bäst  B) C&C håv har jag men med tanke på de andra killarna , är det ett måste att ha ?? Går det isf att hyra där ? Nya lätta vadar skor alá Korkers inhandlade hos Lasse på Capricorn idag så där blev min packning 2 kg lättare än med mina gamla Simms  :rolleyes: Vad det gäller sjunktafsar och nymfer är det svårare . jag är en plågsamt envis torrfluge fiskare så risken är att det får bli en öl ist om det inte funkar  ;)  

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte beskriva känslan när jag går in på detta forum och ser att flugfisket i mitt hemland blivit så stort! Då jag varje sommar är där nere så har jag alltid velat visa folk hur underbar natur det finns, då många har helt fel bild av Bosnien. 

Vill bara ge cred till alla som kämpar för att mer och mer folk ska få upp ögonen och till er som åker dit år efter år!

Vi får hoppas jag kan följa med er nått år ner dit, skulle va underbart. :wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...