Hoppa till innehåll

Fiske med William Moberg Faulds, är det ett skämt?


laxander

Recommended Posts

William är helt klart en entusiastisk och trevlig typ men han har inte mycket kunskap om flugfiske. Det är som att sätta en som älskar att prata i kommentatorbåset för en fotbollsmatch när man inte ens vet vad en straff är..

Det är nästan pinsamt att se hur mycket fisk han "tappar" i varje avsnitt eller hur han hanterar ett 2-hands spö... Leder man ett program i tv är det essentiellt att ha koll på vad man håller på med!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gillar hans entusiasm, det ger hjärta till serien... Sen kanske hantering av fisk inte är perfekt men jag klagar inte, har inte själv gjort film. Kan tänka mig att man inte riktigt funkar likadant och att saker och ting blir fel ibland. Det kan det ju bli ändå. ;-)

Som sagt, jag gillert...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När det gäller fiskeprogram på TV får man nog göra en målgruppsanalys.

Tror att de som anser sig vara bättre, är en väldigt smal grupp.

Ska du göra ett program som många ser-gör förmodligen William rätt.

Nördarna lär kika ändå.

Jag uppskattar verkligen Williams fiskeprogram.

Jag är glad för all fiske-TV som görs.

På samma sätt som jag prenumererar på de flesta fisketidningar...

Även om jag inte uppskattar alla reportage.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

William är helt klart en entusiastisk och trevlig typ men han har inte mycket kunskap om flugfiske. Det är som att sätta en som älskar att prata i kommentatorbåset för en fotbollsmatch när man inte ens vet vad en straff är..

Det är nästan pinsamt att se hur mycket fisk han "tappar" i varje avsnitt eller hur han hanterar ett 2-hands spö... Leder man ett program i tv är det essentiellt att ha koll på vad man håller på med!

 

 

William är helt klart en entusiastisk och trevlig typ men han har inte mycket kunskap om flugfiske. Det är som att sätta en som älskar att prata i kommentatorbåset för en fotbollsmatch när man inte ens vet vad en straff är..

Det är nästan pinsamt att se hur mycket fisk han "tappar" i varje avsnitt eller hur han hanterar ett 2-hands spö... Leder man ett program i tv är det essentiellt att ha koll på vad man håller på med!

.....Wille förmedlar fiskeglädje, det är inte en instruktionsfilm i praktiska och teoretiska kunskaper i flugfiske .

Det är nu inte enbart ett program för flugfiskare.....Det både metas och spinnfiskas vilket jag och många med mig tycker är trevligt även om jag inte sysslar med det själv.....

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

William är helt klart en entusiastisk och trevlig typ men han har inte mycket kunskap om flugfiske. Det är som att sätta en som älskar att prata i kommentatorbåset för en fotbollsmatch när man inte ens vet vad en straff är..

Det är nästan pinsamt att se hur mycket fisk han "tappar" i varje avsnitt eller hur han hanterar ett 2-hands spö... Leder man ett program i tv är det essentiellt att ha koll på vad man håller på med!

 

Du tillhör nog inte den målgruppen han främst vänder sig till. Vi som ser fisket som en trevlig avkoppling uppskattar Williams program. Du som tycker folk är pinsamma som inte kan hantera ett tvåhandsspö bör nog se något annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

.......att veta hur fejkade orgasmer i tyska porrfilmer låter..... :ph34r:  :P  :P

 

Om du inte kollat på dem hittills, och du gillar Willes inlevelse... då kan jag varmt rekommendera dem  :D

(Tillgång till porr var begränsad under min internetfria pubertetfas av uppväxten :-) )

 

Bara för att förtydliga det jag skrev... jag ville bara säga att han ibland kan överdriva med "känslouttryck"... annars så tycker jag att hans filmer (och stil) är trevliga... 

Han är ganska "jordnära" vilket drar till sig även dem som inte är vana fiskare... "den döda siken" får vi nog glömma och acceptera att det kanske var den enda utvägen för honom... 

 

...för det är väl bättre att han fortsätter med fiskefilmer än börjar jobba inom tysk porrindustri  :lol:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du inte kollat på dem hittills, och du gillar Willes inlevelse... då kan jag varmt rekommendera dem  :D

(Tillgång till porr var begränsad under min internetfria pubertetfas av uppväxten :-) )

 

Bara för att förtydliga det jag skrev... jag ville bara säga att han ibland kan överdriva med "känslouttryck"... annars så tycker jag att hans filmer (och stil) är trevliga... 

Han är ganska "jordnära" vilket drar till sig även dem som inte är vana fiskare... "den döda siken" får vi nog glömma och acceptera att det kanske var den enda utvägen för honom... 

 

...för det är väl bättre att han fortsätter med fiskefilmer än börjar jobba inom tysk porrindustri  :lol:

:D  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha...så var det dags igen å gnälla på Mr William...det kanske inte alltid är dom bästa programmen, hanteringen av fisken kanske inte alltid är bäst. Men man får väl vara glad över det lilla fisket som visas på tv. Har träffat honom personligen, och kan säga så här...

Han brinner verkligen för fisket, fiskevård med mera...otroligt målmedveten och lägger ner en jävla massa tid på att försöka göra bra program.

Sedan ska man ju ha klart för sig att tv program kostar en jävla massa pengar....och får inte huvudrolls innehavaren fisk så är det nog inte ovanligt att man krokar på en redan fångad fisk kanske? Det handlar ju om att få drillningar på film, är nog inte alltid en så lätt uppgift.

Ibland kanske det inte sköts så snyggt, har inte sett detta klipp med siken så det kan jag inte utala mig om...men tror inte det är helt ovanligt.

Nä jag gillar William och hoppas det kommer mera program från hans sida. Och man nu inte gillar det kan man ju välja att inte slå på tvn

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var ju samma diskussion om Bengt Östes Visst nappar det-program en gång i tiden, han fick ju alltid fisk och vi var helt övertygade om att han hade dykare som satte på dom på kroken......

 

Karln (Moberg-Faulds alltså, inte Bengt) verkar trevlig, är ok som programledare och har dessutom lyckats få ett drömjobb; att få betalt för det man tycker är roligast att göra. Ge honom en chans. Ärligt talat, vem skulle inte byta med honom om ni fick möjlighet? .

 

Du behöver inte vara världens bästa skådis för att få en roll, vara en toppförfattare för att bli publicerad någonstans eller världens bästa fiskare för att göra ett fiskeprogram. Som det redan är skrivet så påstår han ju inte att han är världsbäst heller. Jag skulle i alla fall gärna hänga med honom på en fisketur om jag blev erbjuden. Programmen är trevliga att titta på och handlar trots allt om fiske. Om det försvinner så blir det bara Lyxfällan, Biggest Loser och Top Model kvar i rutan.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var ju samma diskussion om Bengt Östes Visst nappar det-program en gång i tiden, han fick ju alltid fisk och vi var helt övertygade om att han hade dykare som satte på dom på kroken......

 

Karln (Moberg-Faulds alltså, inte Bengt) verkar trevlig, är ok som programledare och har dessutom lyckats få ett drömjobb; att få betalt för det man tycker är roligast att göra. Ge honom en chans. Ärligt talat, vem skulle inte byta med honom om ni fick möjlighet? .

 

Du behöver inte vara världens bästa skådis för att få en roll, vara en toppförfattare för att bli publicerad någonstans eller världens bästa fiskare för att göra ett fiskeprogram. Som det redan är skrivet så påstår han ju inte att han är världsbäst heller. Jag skulle i alla fall gärna hänga med honom på en fisketur om jag blev erbjuden. Programmen är trevliga att titta på och handlar trots allt om fiske. Om det försvinner så blir det bara Lyxfällan, Biggest Loser och Top Model kvar i rutan.

och på den tiden(bengts tid) var det huggkrok på gädda i skärgården och här vill han röka en sik som fått åka med pontonbåten in till land. jag tycker fiskeprogrammen är bra mer etiska än förr helt klart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var ju samma diskussion om Bengt Östes Visst nappar det-program en gång i tiden, han fick ju alltid fisk och vi var helt övertygade om att han hade dykare som satte på dom på kroken......

Karln (Moberg-Faulds alltså, inte Bengt) verkar trevlig, är ok som programledare och har dessutom lyckats få ett drömjobb; att få betalt för det man tycker är roligast att göra. Ge honom en chans. Ärligt talat, vem skulle inte byta med honom om ni fick möjlighet? .

Du behöver inte vara världens bästa skådis för att få en roll, vara en toppförfattare för att bli publicerad någonstans eller världens bästa fiskare för att göra ett fiskeprogram. Som det redan är skrivet så påstår han ju inte att han är världsbäst heller. Jag skulle i alla fall gärna hänga med honom på en fisketur om jag blev erbjuden. Programmen är trevliga att titta på och handlar trots allt om fiske. Om det försvinner så blir det bara Lyxfällan, Biggest Loser och Top Model kvar i rutan.

Jepp, skulle byta bort mitt jobb alla dagar i veckan mot att få resa runt och fiska. Även om det säkert innebär viss press att prestera inför sin publik.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte bara att det är bra, jag tycker det är väldigt viktigt, att William är just mänsklig och inte ett fullblods fiskeproffs som ser ner på andra som inte kan lika bra.

Det är det som gör programmen så trevliga och det är den inställningen till sina medmänniskor som sprider glädje.

Jag tycker han är ödmjuk och föregår med väldigt gott exempel och jag önskar fler flugfiskare var som han. För låt oss vara ärliga, det finns alldeles för många stroppiga besserwissrar inom flugfisket.

(folk som kan mycket men visar ödmjukhet och tolerans är en sak, dryga personer som ser ner på andra är nåt helt annat)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte bara att det är bra, jag tycker det är väldigt viktigt, att William är just mänsklig och inte ett fullblods fiskeproffs som ser ner på andra som inte kan lika bra.

Det är det som gör programmen så trevliga och det är den inställningen till sina medmänniskor som sprider glädje.

Jag tycker han är ödmjuk och föregår med väldigt gott exempel och jag önskar fler flugfiskare var som han. För låt oss vara ärliga, det finns alldeles för många stroppiga besserwissrar inom flugfisket.

(folk som kan mycket men visar ödmjukhet och tolerans är en sak, dryga personer som ser ner på andra är nåt helt annat)

Håller fullkomligt med dig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker gårdagens program var rätt tråkigt.

Mycket film på långthåll, tex några 100 meter längst stranden. Med dålig kvalitet.

Kändes inte som man var delaktig.

Siken var nog också död:)

Men hade kanske vart bättre att inte bonka en "drömmfiskarna" eller PB eller vad han sa. Och tagit nått lite mindre "fönster uttaget"

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...