Hoppa till innehåll

Acksjöarna 2013


Bacciskungen

Recommended Posts

Om ni inte hunnit ut så kan jag meddela att min premiär till Ackis skedde under gårdagen.

Lilla är helt isfri och vakande fisk.

Var flera som landade fisk under gårdagen både Regnbåge och öring enligt vad jag såg/hörde.

 

Inte kontrollerat långa ännu. Brukar väl isen släppa lite senare där men tror det bör vara fiskbar med.

Förhoppningsvis hinns det med en runda ikväll där det kan undersökas ;)

 

Så skitfiske på er tills fiskeförbudet träder i kraft! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

yes, hade min premiär idag.. runt 10 pers vid sjön och väldigt mycket vak :) men det gick åt hellvete för min del men 2 tappade fiskar + några dragningar :(

Körde min premiär idag. Inte ett vak i långa och enda livstecknet på hela kvällen var att en kille bredvid mig fick en rackare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

långa är inte lönt att lägga tid i början av säsongen, den är riktigt seg och det tas knappt nån fisk alls :/  den är lika knepig varje år..
men grodorna och ormarna roade sig ordentligt överallt
polaren landa 4 igår så fisk finns det ju mycket kvar av :)


 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

långa är inte lönt att lägga tid i början av säsongen, den är riktigt seg och det tas knappt nån fisk alls :/ den är lika knepig varje år..

men grodorna och ormarna roade sig ordentligt överallt

polaren landa 4 igår så fisk finns det ju mycket kvar av :)

Jaså, är det så? Avslutade säsongen ifjol med mycket tid i långa och då var den klart hetare än lilla så jag tänkte att det skulle vara så nu oxå :)

Vad är det för flugval som gäller såhär tidigt efter islossning? Känns som att man kanske måste fiska långsamt och lite djupare?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Engstroem  jag avslutade också mina sista pass i långa ifjol och hade bra fiske :)  men det är just nått med våren och den sjön :/ jag uppfattar att den alltid e svår på våren..
sjöarna skiljer ju mycket på sig från dag till dag och det bästa är ju att dom är så olika.
ut o kör bara! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

körde en kort 3h tur idag, inte ett jäkla napp! va nån jävla idiot som lagt ett drivnät i sjön som det tydligen satt rätt bra med fisk i! därav orsaken kanske?
va iaf mkt folk ute och jag bara nån enstaka få fisk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

körde en kort 3h tur idag, inte ett jäkla napp! va nån jävla idiot som lagt ett drivnät i sjön som det tydligen satt rätt bra med fisk i! därav orsaken kanske?

va iaf mkt folk ute och jag bara nån enstaka få fisk

Drivnät? Hoppas de kommer på vilka som lagt i det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

steg 1 :) dom har inte fyllt på med fisk hehe
närå men det verkar ju ha varit bra nu i dagarna vad jag hört iaf.. små nymfer som får ligga o driva har jag hört folk haft bra fiske med nu eller typ zonker som fiskas snabbt!
eller så kör man som mig :) sjunk5 + boobie! kanske inte så mycket till flugfiske men man får ju drilla fisk iaf :) ska rätt mycket till för att bomma då..

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Räkna med att den kommer låsas, skogvaktarn är rädd om sina nya vägar, och är orolig för att det ska köras ut massor med skrot i skogen.

Bara parkera vid jaktskyttebanan och ta den långa vägen...

Ok! Har aldrig gått den vägen men det borde väl inte vara så hemskt mkt längre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...