Hoppa till innehåll

Nya Android äter batteri :-(


age

Recommended Posts

Det nya op till min Samsung forligen äter batteri :angry:

Det gamla klarade jag batteriet i upp till 4 dagar! :P

Det nya tar slut efter 16h. :(  :angry:

Ngn som har en fix?

//age

fyra dagar??? Helt sanslöst länge. Sist jag hade en telefon som orkade fyra dagar var typ på nittiotalet

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men nej, jag har ingen fix... Återställt telefonen? Brukar nästan alltid behövas när man uppdaterat för att den ska bli uppdaterad på riktigt

Skickat från luren

Menar du boota om så har jag gjort det en gång...

//age

vid varje uppdatering på min HTC one x har det varit buggigt och processer som hänger sig och drar batterier. Enda botemedlet har varit att fabriksåterställa telefonen efter uppdatering. Så länge du har dina kontakter via ditt Google konto är det ju ingen fara heller. Bara installera apparna igen. Alltså fabriksåterställa inte boota... Det är också så både HTC och Samsung skriver att man ska göra efter uppdateringar

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men nej, jag har ingen fix... Återställt telefonen? Brukar nästan alltid behövas när man uppdaterat för att den ska bli uppdaterad på riktigt

Skickat från luren

Menar du boota om så har jag gjort det en gång...

//agevid varje uppdatering på min HTC one x har det varit buggigt och processer som hänger sig och drar batterier. Enda botemedlet har varit att fabriksåterställa telefonen efter uppdatering. Så länge du har dina kontakter via ditt Google konto är det ju ingen fara heller. Bara installera apparna igen. Alltså fabriksåterställa inte boota... Det är också så både HTC och Samsung skriver att man ska göra efter uppdateringar

Skickat från luren

spara eventuella filmer och bilder på datorn också

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Avinstallera Wordfeud och damma av Alfapetet istället, så kommer batteritiden att nå höjder där luften är tunn.

Jag sitter och rullar tummarna i väntan på den där förbannade uppdateringen till min platta. Lätt att gnissla tänder när man ser att systermodellen fått sin och folk skriver hur bra den är. :angry:

Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vid varje uppdatering på min HTC one x har det varit buggigt och processer som hänger sig och drar batterier. Enda botemedlet har varit att fabriksåterställa telefonen efter uppdatering. Så länge du har dina kontakter via ditt Google konto är det ju ingen fara heller. Bara installera apparna igen. Alltså fabriksåterställa inte boota... Det är också så både HTC och Samsung skriver att man ska göra efter uppdateringar

Skickat från luren

Aj F'n, jag har inget Google konto, vad jag vet ;-\ Apparna och kontakterna kan jag leva med att "rensa upp" Har detmesta från FB.

//age

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Avinstallera Wordfeud och damma av Alfapetet istället, så kommer batteritiden att nå höjder där luften är tunn. Jag sitter och rullar tummarna i väntan på den där förbannade uppdateringen till min platta. Lätt att gnissla tänder när man ser att systermodellen fått sin och folk skriver hur bra den är. :angry: Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2

Wordfeud har hustrun "lurat" på mig så det kan jag def. avvara ^_^

//age

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vid varje uppdatering på min HTC one x har det varit buggigt och processer som hänger sig och drar batterier. Enda botemedlet har varit att fabriksåterställa telefonen efter uppdatering. Så länge du har dina kontakter via ditt Google konto är det ju ingen fara heller. Bara installera apparna igen. Alltså fabriksåterställa inte boota... Det är också så både HTC och Samsung skriver att man ska göra efter uppdateringar

Skickat från luren

Aj F'n, jag har inget Google konto, vad jag vet ;-\ Apparna och kontakterna kan jag leva med att "rensa upp" Har detmesta från FB.

//age

jorå man måste väl ha det för att ha en Google(Android) telefon. Inställningar /konton.. Google.. Kolla vad du har där. Sen i people /kontakter appen kollar du vilka kontakter som är lagrade var

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv har jag dragit ner en app från googleplay butiken som heter advanced task killer som man kan stänga av av alla program med för det är väldigt många program som är igång och drar mycket ström utan att man vet om det.

Men den appen drar i dig själv mer ström än vad den hjälper såvitt jag förstått det. Enligt xda forumet ska man akta sig för den på Android 3 eller senare

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gå till "Inställningar/Batteri" så för du en lista på vad som drar mest.

Jag upplevde samma som du och för mej var det att jag under uppgradering slog på en massa sync-funktioner på mitt Samsung-konto. Innan jag stängde av Samsung-sync tog "Android OS" ca 35% av krämen på listan ovan. Nu är det typ 6%.

 

I de Googlingar jag gjorde hittade jag många som snackade om omformateringar av SD eller fabriks reset.

Många snackade även om en app som hette "Juice Defender" (har dock inte provat själv)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv har jag dragit ner en app från googleplay butiken som heter advanced task killer som man kan stänga av av alla program med för det är väldigt många program som är igång och drar mycket ström utan att man vet om det.

 

Men visst kan man gå in i inställningar och döda alla appar man inte vill ha igång i bakgrunden? Det kunde åtminstonde jag när jag hade android. Fast det är kanske skillnad på telefon och telefon?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...