Jump to content
Sign in to follow this  
Brownie

Bloggerskan Sussi Stridh lovar donera ev. vinst till ÄlvS

Recommended Posts

Bloggerskan Sussi Stridh lovar att skänka sin eventuella vinst i Fish Ecos bloggtävling

till Älvräddarna. Vi tackar Sussi för hennes stöd och vill samtidigt passa på att slå ett slag

för vår auktion på Sportfiskemässan

http://www.fisheco.se/blogg/sussissymfoni/2013/02/17/ett-viktigt-beslut/

Auktionen

http://www.sportfiskemassan.se/Aktiviteter/Auktion

Tävlingen

http://www.fisheco.se/sportfiskeblogg-2012/?blogg=sussis-symfoni

Fråga hur många av de andra bloggarna som är intresserade av samma deal...

Det där känns ju som ett väldigt tveksamt sätt att ragga röster på om ni frågar mig...

Fråga hur många av de andra bloggarna som är intresserade av samma deal... Det där känns ju som ett väldigt tveksamt sätt att ragga röster på om ni frågar mig...

Kanske är jag godtrogen som tror att folk tänker främst på miljöns bästa.

Men jag känner Sussi personligen och vet att hon stöttar ÄlvS.

Tycker du tråden är olämplig så tar jag gärna bort den.

Den här tråden är helt ok med mig.

Jag ville bara bidra med en fundering kring röstraggningsgreppet.

Det är lugnt John! Folk får tro precis vad de vill.

Jag har lärt mig en sak, det är skillnad på att tro och att veta!

Redan när jag fick veta att denna tävling skulle avgöras via "folkets" röster så kände jag, och en hel del av de andra tävlingsdeltagarna, att detta inte var vad vi hade förväntat oss och som inte heller stod med från första början.

Självklart blir det så att den som har "flest aktiva facebookvänner" vinner.

Det är ingen slump att jag tillhör Sameogänget ( en av huvudsponsorerna till Älvräddarna vilket är bäst att tillägga för de som inte vet ) och att bloggen ligger under FishEco ( som också har ett miljötänk då de är de enda som driver ett fiske e-magasin ).

Jag har alltid velat hjälpa till att driva miljöfrågor framåt, agera, inspirera och göra så gott jag kan.

Nu fann jag äntligen chansen att kunna göra något vettigt av situationen kring det hela gällande bloggtävlingen.

Redan från början visste jag vad jag skulle göra, diskuterade med sambon och även FishEco, men de avrådde mig att gå ut med detta offentligt eftersom både jag och dom visste att en del skulle reagera precis som det görs nu.. Att jag bara är ute efter röstfiske!

Så ok, jag stramade åt tyglarna ett tag. Bara de jag hade mitt största förtroende för fick veta mina planer, där ibland Ken Persson, Gunnar Westrin och John Schütte.

Idag fick jag klartecken att det var ok att gå ut offentligt, vilket jag också gjorde.

Kommentarer i bloggen som denna:

"du tror ditt lilla skrik på hjälp kommer höras? eller att du kan stoppa dem ?? världen handlar om pengar tror du att de kommer på värka om låt oss säga 1000 protesterar mot en investering som de redan hade gjort på 4biljoner..och tänka på miljon betyder inte ett skit bara handling"

Det triggar mig bara ännu mer att vilja visa att "mitt lilla skrik på hjälp" faktiskt kan sätta igång den lilla lilla snöbollen till en stor lavin.

Alla gör som de själva vill, jag har valt att gå denna vägen och är beredd på pajkastning och annan skit.

Men jag följer mitt hjärta och min hjärna och vet att jag kommer att kunna sova gott om natten bara jag gjort något som faktiskt kan påverka!

Så tack alla som hjälper till, genom mig eller genom bloggen, till att förverkliga något som jag länge velat göra!

Jag antar att älvs erbjuder alla bloggare som väljer att skänka vinsten till älvs samma deal?

Jag antar att älvs erbjuder alla bloggare som väljer att skänka vinsten till älvs samma deal?

Jag förstår inte riktigt begreppet "deal". Om du menar att alla som skänker vinsten till

ÄlvS får en tråd på edge och på vår facebookgrupp så visst. Varför inte. Det är ju

för en god sak. Men så långt tänkte jag inte ärligt talat.

• Like 1

Det var så jag tänkte. :)

Ja det är ju ett under att jag, som legat på 2:a plats ganska länge i tävlingen, är den som går ut med att vilja skänka priset till välgörenhet!

Att inte de som i så fall låg längre ner inte vågade ta det steget för att "röstfiska"??!!

Nä, jag tror inte det ligger i allas natur att tänka på välgörenhet och det valet är ju upp till var och en att göra.

Det är knappast någon nyhet att jag velat stödja Älvräddarna, det har jag bloggat om, facebookat om och marknadsfört på mässan här hemma sedan tidigare..

Men men, jag hoppas verkligen att bloggen får ligga kvar på 2:a platsen för en liten elmotor borde väl kunna dra in några kronor i alla fall ;) 

• Like 2

Ja det är ju ett under att jag, som legat på 2:a plats ganska länge i tävlingen, är den som går ut med att vilja skänka priset till välgörenhet!

Att inte de som i så fall låg längre ner inte vågade ta det steget för att "röstfiska"??!!

Nä, jag tror inte det ligger i allas natur att tänka på välgörenhet och det valet är ju upp till var och en att göra.

Det är knappast någon nyhet att jag velat stödja Älvräddarna, det har jag bloggat om, facebookat om och marknadsfört på mässan här hemma sedan tidigare..

Men men, jag hoppas verkligen att bloggen får ligga kvar på 2:a platsen för en liten elmotor borde väl kunna dra in några kronor i alla fall ;)

Det är faktiskt fullt möjligt att jag bjuder på den själv. Har letat efter en länge.

Pengarna går såklart till ÄlvS :)

Visst vill väl Sussi vinna. Vill väl alla?

Men hon vill inte behålla pengarna själv. Hedersvärt!

Har blivit kontaktad på Fb. Schyssta, rösta på mig för jag vill vinna och ha det å det o.s.v. (dock inte av Sussi!)

Är inte medlem i älvräddarna tyvärr. Finns så mycket annat jag lägger pengar på. Men det lutar åt att jag röstar på Sussi för att göra ett bidrag. Snålt så in i helvete men jag är inte gjord av pengar. ^_^

Förstår Jonas poäng men med tanke på att de andra vad jag vet bara är ute efter äran, bli mera känd å vinsten så 

får hon gärna "ragga" röster här med.

Ja Erlando!

Självklart vill jag vinna!! En Ursuit genererar förhoppningsvis mer pengar i auktionen än vad elmotorn eller de andra priserna gör.

Jag har också en hel del jag vill lägga slantarna på, undersköterskelönen räcker inte så långt, men ett stödmedlemskap är det minsta jag kan göra för Älvräddarna.

Tack vare din röst och även alla de andras så känns det som vi alla tillsammans dragit vårt strå till stacken.

Tusen tack för att du tror på mig och det jag vill!

jag fortsätter mitt tappra försök till nätfiske, eller kanske drar drar mer om jag tar fram flugfiskeprylarna istället  :D

Lamt röstfiske.. Typ lika lamt som mest vänner på facebook vinner..

Du har inte läst igenom hela tråden va?

Oavsett tycker jag det är ett orättvist påstående.

Du har inte läst igenom hela tråden va?

Oavsett tycker jag det är ett orättvist påstående.

Jag har läst alla 15 inlägg, Jag tycker fortfarande att det är lite drygt att fiska röster hur man än gör det, genom facebookvänner, älvräddarvänner eller vilka vänner som helst.  

Edit: Kan ju vara värt att tillägga att dom som anordnar tävlingen och valt den här formen av röstning är ännu drygare, tävlingsmomentet försvinner ju då många säkert röstar på grund av uppmaningen utan att reflektera över vilken blogg som är "bäst"

Edited by somebody
  • Like 1

Då tycker vi olika angående röstvärvningen i just Sussis fall som jag uppfattar som genuint :).

Men vad gäller sättet som tävlingen görs på kan jag hålla med dig att det hade kunnat göras

på ett annat sätt.

Jag har läst alla 15 inlägg, Jag tycker fortfarande att det är lite drygt att fiska röster hur man än gör det, genom facebookvänner, älvräddarvänner eller vilka vänner som helst.  

Edit: Kan ju vara värt att tillägga att dom som anordnar tävlingen och valt den här formen av röstning är ännu drygare, tävlingsmomentet försvinner ju då många säkert röstar på grund av uppmaningen utan att reflektera över vilken blogg som är "bäst"

Ja du har helt rätt! Jag var en av dem som blev förbannad när jag fick veta att tävlingen skulle avgöras via röstfiske istället för, som det var sagt från början, av en jury.

Det är från min sida inte lika uppskattat att folk som inte ens bryr sig om bloggen, fiske eller det jobb man ideellt lägger ner på detta går in och klickar på en liten gillaknapp. Nej, jag hade uppskattat om det fanns en opartisk jury som avgjort detta. Frågan är bara vart den opartiska juryn skulle tas ifrån, det finns ju alltid dom som då kommer att säga att den vann bara för att bla bla bla..

Hade jag dessutom från första början vetat om att det skulle bli "röstfiske" så hade jag undanbett mig att ens låta min blogg bli nominerad.

Kommer ihåg FJ´s så kallade omslagstävling, där var det samma grej.. Flest aktiva facebookvänner vinner oavsett om bilden var bra eller dålig..

Så återigen, jag ville vända detta till något positivt inte bara mig för mig själv utan många andra där ute så därför valde jag att skänka det eventuella priset till ÄlvS.

Att jag skriver eventuella är ju för att det inte ens är säkert att det blir något pris, folk har ju fortfarande möjlighet att rösta på det de själva vill och om de vill.

( Tack blogg  grannen Falkas!!  :D )

Go Sussi Go!

Gillar dina reflektioner på bloggen.

Har tyvärr inte FB (så gammaldags är jag) så jag kan inte rösta.

Heder till dina ambitioner för Älvräddarna.

• Like 1

Hade redan röstat på its about trout med nr Smith:)

Dock tycker jag du gör en bra sak, håller själv på att dra ihop swap flugor till samma auktion:)

Älvs behöver allt stöd dom kan få...

Go Sussi Go!

Gillar dina reflektioner på bloggen.

Har tyvärr inte FB (så gammaldags är jag) så jag kan inte rösta.

Heder till dina ambitioner för Älvräddarna.

Tusen tack!! Det är ju inte svårt att göra detta valet med tanke på all den positivitet jag möter bland vänner och sådana jag inte känner!! Det berör mig jättemycket!!  :D

Hade redan röstat på its about trout med nr Smith:)

Dock tycker jag du gör en bra sak, håller själv på att dra ihop swap flugor till samma auktion:)

Älvs behöver allt stöd dom kan få...

Va underbart att det finns fler eldsjälar där ute!! 

Hejja dig!! 

Ska bli spännande att se dessa flugor!!

Angående röstningen, så har även jag röstat på de jag tycker om och de bloggar jag följer.

Hade inte klarat av att bara välja en av dem.

Som tur är kan man rösta på flera av dem, men bara en gång/blogg.

Orkar inte lusläsa hela tråden men som vanligt är det någon som känner sig kränkt och har nåt tramsigt jidder om hur man får och inte får göra.

Det är klart att man ska föra ut sitt ideal och det man brinner för, Sussie gör helt rätt och det är klart att man ska lobba för sin sak....

Go for it...... :D

Och ni som tycker det är fel får väl komma med ett bättre alternativ...... :blink: