Hoppa till innehåll

Skala Coating på bästa sätt?


Sorush93

Recommended Posts

Hejsan! Har fått tre nya klumpar av GL. de är Triple D linorna. På dessa behöver man skala Coatingen för ögglan. Jag har alltid problem med det så jag undrade om ni hade något tips? Hur man går tillväga för att inte skada själva linan?

 

Plus det jag gör är att göra en öggla, superlimma knuten samt lägga krympslang mellan knuten och coatingen? något mer man kan göra?

 

Tack i förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Har fått tre nya klumpar av GL. de är Triple D linorna. På dessa behöver man skala Coatingen för ögglan. Jag har alltid problem med det så jag undrade om ni hade något tips? Hur man går tillväga för att inte skada själva linan?

 

Plus det jag gör är att göra en öggla, superlimma knuten samt lägga krympslang mellan knuten och coatingen? något mer man kan göra?

 

Tack i förhand!

 

Du kan ta en bit backing som du gör en ögla på, sen spänner du den över biten du vill skala och drar sedan neråt.

Det är så jag brukar göra och finner det smidigast.

Redigerad med Cristoffer
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller doppa den del du tänker göra öglan på i aceton sådär 40 sekunder. Då brukar coatingen bli mjuk och gå att repa av med tumnageln.

 

Mindre risk att bränna sig på het plast....

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

Eller doppa den del du tänker göra öglan på i aceton sådär 40 sekunder. Då brukar coatingen bli mjuk och gå att repa av med tumnageln.

 

Mindre risk att bränna sig på het plast....

 

Oj vilka brännskadr jag fått de sista 10-12 åren ;-)

lite dum här men elda försiktigt och det gar som en dans. 3-4 cm i taget :-)

Redigerad med Thomas L
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar Grabbar. Thomas. Gjorde detta! Tog tändaren och brände hela den bit jag ville bort. När den blev helmjuk och hängde rakt ner så lade jag linan på bordet tog linjalen, satte den längst in där jag ville starta och bara drog i linan. Ut kom kärnan i exakt den längd jag ville ha. Superlimmade Knuten samt avstådnet mellan knuten och linan. Satt krympslang mellan där ochbrände igen? Tror du det funkar? kärnan blev ju svart pga det brända plastet? ing problem va? samt att jag gjorde exakt en kopia (av ögglan) utav resterna jag klippt bort. Ville testa hur hård den var, när jag drog åt hårt så gick linan av precis under knuten? dock drog jag åt håårt? något problem vid fisket tro?

Redigerad med Sorush93
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...