-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Säljer av pga ett halvdussin för många spön i garderoben. Cross S1 12,2 6del #7 4200:- Cross ST 13,2 6del #8 4200:- Nytt Cross ST 13,6 6del #9 4700:- Opti Power Spey 15' 5del #10/11 Bruksskick 1700:- Alla priser inkl frakt
-
Just de... se nu till att skaffa er en krönt våg med nu när vi ska prata vikter på framtida tvåkilosharrar. Finns många som har bra godkända digitalvågar numera. Jag tappa i min gamla trotjänare när jag kajkade efter gädda i höstas men köpte en ny godkänd och krönt våg från Rapala. Den kosta inte många hundra och då blir vikten korrekt. Nolla vågen med håven upphängd och lägg sen i fisken så blir det perfekt Lite surt att jag tappa i gamla vågen när vi skulle väga en 105:a till kompisen... fick den här 123:an timmen efter... 🤓🤦♂️
-
By Line-speed · Posted
Tycker att 175miljoner ska läggas åå fiskevård i Sverige 👍 -
Lite kul ang Ogströmmen föresten... Man har börjat med utsättning av Siljansöring i Öjesjön igen. Tror man satte typ 150kg 8hg fisk vid vandrarhemmet i höstas. Blir det som jag tror så kommer de här öringarna delvis gå upp i strömmen direkt och vissa blir pelagiska och följer löjstimmen i sjön. Det är rimligt att tro att det kan bli ett litet extra kul fisk på blank öring i nedre delarna i juni i år... Jag ska i alla fall testa lite extra. Den här fisken borde ligga på strax över kilot till sommaren så det blir ett kul tillskott. Ska även nämnas att utsättning i Öjesjön på inget vis är en ny företeelse... det har bara inte skett under de sista 30-35 åren. Utsättningarna komme ske löpande via en vattendom som man inte nyttjat på många år nu och det är rimligt att tro att vi om några år åter kommer få stor öring ute sjön igen och det kommer även komma upp en och annan riktigt stor öring i strömmen om några år förutspår jag. Så var det förr och så blir det väl igen tänker jag...
-
maila mig på jonas@edgeflyfishing.com istället. jag har dödat jonas@ogstrommen.se mailen. finns den kvar på sidan? jag får kolla det? Annars kan du ringa direkt till morsan om du ska boka Brändan (brorsans stuga/hus) Monica 070-606 02 41
-
Jag hakar gärna på om det inte blir några Kolaresor i år. Just nu känns det inte som att det blir det...
-
Ska försöka bidra med ett gäng stora harrar och ska göra mitt yttersta för att komma över 2 kgs gränsen 🙂 Men av egen erfarenhet vet jag att det blir svårt, men skam den som ger sig. Bokar semester från midsommar och 6-7 veckor framåt, sen får vi se vad utfallet av det hela blir.
-
Mmm jag vet redan ett dunderställe och har tänkt fiska där dedikerat i år... ;D Ska du hänga på? Tänk vilka grymma bilder vi kan få till med? och så finns det ju stor röding och öring att fiska med... 🥰 jag har redan bokat upp två v i år... v26 och v27. har inte börjat samla gängen än så finns just nu plats på båda turerna.
-
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0
-