Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej
Har aldrig styrt en flugswap men någon gång måste ju bli den första. Jag tänkte att man skulle byta laxflugor och det spelar ingen roll om dom är bundna på tub eller krok. När ni skickar flugorna till mig så glöm inte frankerat retur kuvert med egen adress !!!. Det kan ju vara bra att du skickar flugorna i en ask så att dom inte blir helt platta.

10 platser och man binder 10 flugor
Flugorna ska vara klara till 31 mars

Deltagare
1.Re LaX - En Kalix specialare
2.
3.Stanley
4.johanmx
5.christoffer.o
6.
7.
8.
9.
10.

Edited by Re LaX
Posted (edited)

Intressent verkar inte vara så stort för denna swap. Undrar nu om vi ska vänta några dagar till och se om det är någon mer som vill vara med om inte så har jag ett förslag. Vi kan ju binda så att man får två flugor av varje person, hur låter detta förslag?

Edited by Re LaX
Posted

Ja då var vi fem st. Men jag tycker vi ska binda 8 flugor/person så att alla får två flugor av varje person. Hur tycker ni det låter? det är bara att säga till om ni tycker något annat.

Posted

Man kan ju undra varför intressent för denna swap var svagt. Men jag tycker vi ska binda åtta flugor var, men man kan ju binda två olika mönster så fyra flugor av ett mönster och fyra av ett annat. Hur tycker ni detta låter eller tycker ni att vi bara ska binda 4 flugor?

Posted

Nu tycker jag vi bestämmer oss för att vi binder 8 flugor/person och då får man välja själv om man ska binda fyra av en sort och fyra av en annan eller om man bara ska binda 8 flugor av samma mönster.

• 2 weeks later...
Posted

Jo swapen gäller fortfarande. Undrar nu om alla är klara med sina flugor så dom kan skickas till mig så jag kan skicka tillbaka flugorna sedan.

M v h/Rickard

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Då kanske det är neoprene du ska sikta på ändå...     Jag hade i ungdomens dar ett par svarta gummivadare.  De var så varma att man brände sig om man råkade lägga underarmarna på benen när man satt. Men de gick att laga med cykelbot vid behov 🤪
    • Jag är less på läckande vadare så planen är att köpa ett helt lager billiga och bara slänga när det börjar läcka. Andning och sånt bortrationaliserar jag också. Det är tufft att svettas.
    • Du får gärna upplysa oss fullständigt obildade hur man kommer får rätsida på: - foder samt - medicinering när det kommer till storskalig marin fiskodling. Såecifikt - vad ska fiskarna äta, och vad ska de behandlas med för att klara av trångboddheten i odlingarna? Jag ber dig dock notera att i flera av de länkarna Ismo postade så står det att det odlade fisken f.n. är olämplig som mänsklig föda p.g.a. medicinering - och jag är idel öra kring exakt vad som ska ersätta industriell skrapfisk som fiskfoder i storskalig fiskodling (det kan ha handlat om äldre rymningar jag orkar inte dubbelkolla datum). Men, jag har svårt att se att man någonsin kommer tillrätta med att ett kilo odlad lax kräver en hel del kilon industrifiskfoder för att komma till ö-h-t. Det känns som att få ut mer protein än man tillsätter är ganska utopiskt. Och finns det mindre skrapfisk i vattnen finns det mindre förda till den vilda fisken (samt då övrigt marint liv) och jada, jada...
    • sorry, my bad - det är vanlig stövel på dem!
    • Har varit i lite mail kontakt med SA där en kille bl.a. skriver följande: The AST Plus is not an overcoating, so it can never be “worn out”. The slickness additives go all the way through the line to the core. With our AST Plus slickness, there’s never any need to use any sort of line slickness treatment. The best thing you could do is to wash your line with some mild dish detergent and wet cloth, rinse it in cold, fresh water and then set it out to dry in loose coils. Once it’s dry, run it through the textured cleaning pad here to buff the line and it should be good. Är nog så enkelt att säljarna till dessa linor fallerat.
    • Känns som denna tråd spårat ur lite sett till rubriken, on topic håller jag helt och hållet med om att begränsningar i sportfisket är att svälja kameler och sila mygg. Sen såklart skulle många älvar må bra av ett minskat fisketryck alldeles oavsett. En mer modern hållbar förvaltningsmodell sett till Norska såväl som Svenska älvar vore väll passande 2025. Men det ska självfallet gälla både industrin och sportfisket.  Ang fiskodlingar är min känsla att det finns en rätt föråldrad syn på hur en fiskodling fungerar. Både vad det gäller foder, medicinering, förvaltning och förädling. Som inbiten sportfiskare glömmer man lätt att många svenskars fiske-intresse är spunnet ur fisk som är odlad ( i vart fall när de kommer till laxartade fiskar). Självfallet så har fiskodlings-industrin, som alla branscher företag som inte har rent mjöl i påsen, likväl som det finns föredömen som driver utvecklingen för mer och bättre anläggningar. I framtiden kommer marina odlingar ink fiskodlingar kommer få en allt större och viktigare roll i världens matförsörjning. Att vara emot allt som har med fiskodling att göra kommer inte leda någonstans, att ställa krav på leverantörskedjor i branschen, redovisning av foder, medicin  är en självklarhet :) 
    • duger nåt billigt smäck så har ju jula för 399
  • Ämnen

• Images

• Create New...