Hoppa till innehåll

Midjevadare Bra eller A__s?


Recommended Posts

Själv så tycker jag att miljön är en viktigare faktor än vad man fiskar efter  ^_^

Själv brukar jag skriva normala inlägg och kommentarer i ett forum. :-(

Jag höll mig till trådens rubrik..sorry??

Miljö tråden ligger inte här.

Mindre material i midjevadare. .bättre för miljön.

Nuff said! !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så fort jag ska vada vill jag ha höga vadare. Jag tycker andasvadare är fantastiska friluftbyxor i många fall, kan tänka mig midjevadare för tillfällen när jag egentligen inte tänker vada men rör mig i blöt miljö, t.ex en mindre å i myrmark. Ska man vada i strömmande vatten tycker jag högre är bättre, när kommer Simms med OnePice?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ford4000 och Engstroem, har ni fått dem och hunnit testa? Hur sitter dom?

Fan, mina känns förstora.

Vet inte riktigt hur mycket slack som är ok av stilpoliserna men tror dessa blir lite obekväma att gå runt i.

Undra hur skeppa ser på att byta dem mot en mindre.

Vet någon vad King står för i xl-king. Tänkte att det var längden men det kanske inte är rätt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan, mina känns förstora.

Vet inte riktigt hur mycket slack som är ok av stilpoliserna men tror dessa blir lite obekväma att gå runt i.

Undra hur skeppa ser på att byta dem mot en mindre.

Vet någon vad King står för i xl-king. Tänkte att det var längden men det kanske inte är rätt?

 

 

Here you go.

post-8045-0-57353900-1363209704_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Midjevadare är kanon. Det är väldigt smidigt med dem i mindre vatten och ofta får man ett par bra byxfickor på köpet också. Jag har använts visions variant runt fyra år nu och är supernöjd.

 

En annan grym produkt är typ vadarstövlar i andasmaterial med vanlig neoprenfot. Har ett par sådana från rapala jag använt flitigt också.

 

 

Summerar man det här tycker jag vanliga höga vadare ska ligga som en bas men har man möjlighet att komplettera med varianter är det två perfekt substitut jag nämner ovan. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ah, fick världens ankröv.

Sen kändes de för vida hela vägen ner förutom i midjan där de satt ok

king brukar innebära lite kortare men mycket bredare, kolla t.ex. simms måttabeller. Så jag hoppas fortfarande att mina XXXL ska vara ok men man blir ju lite misstänksam. Lång som jag är så är alltid mitt stora problem att hitta rätt storlek därav att jag tog den största. Återkommer som sagt var när jag testat imorgon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha ha ha , det var det värsta jag sett. Jag har aldrig sett så stora vadare. De gick till bröstet på mig fastän de är midjemodell. Tror de skulle vara för stora för min far tom. O han är över 2 m. Måste ringa o be att få byta<br /><br />Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2<br /><br />

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jasså... Jag misstänkte att de skulle vara stora i tanken på vad Engstroem sa. Frågan är hur ett par XXL skulle eller XL-King.

Dom är stora i storlek jag testade dom vanliga vadarna xl-long är 199l  100kg så dom är väl tilltagna i storlek mer på vidden än längden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här nu provat XXL och de fungerar. XL King var väldigt breda och blev obekväma. Skulle nog ha velat prova XL men det fanns inga så jag tog XXL till slut. Nämnas kan att XXL i bröstmodell var extremt vid både upptill och i benen, så där blev det ingen affär. Jag var förbi butiken igår och kunde prova och tyvärr måste jag nog rekommendera att man provar imago då storlekarna är lite "underliga" jämfört med Vision och Simms som jag har.<br /><br />Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2<br /><br />

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...