Hoppa till innehåll

Ryd Open 2013


Recommended Posts

Snart är det dags för årets Ryd Open i flugkastning.

Ladda gärna ner inbjudan i pdf nedan.

 

http://db.tt/5TEbp8js

 

Vi kommer att lägga ut mer info i denna tråden närmare tävlingshelgen!

Har ni frågor kontakta oss eller ställ dem här i tråden.

 

//Roger

Redigerad med Roger H
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!
Nu är det 2-veckor kvar av anmälningstiden, det har kommit in några namn men det finns plats för mera kastare.

Det har inkommit lite frågor om resa/boende inför tävlingen.

Kör ni bil så kommer ni ju ända fram, men för de som flyger och landar på Ronneby eller Växjö flygplats så vore det nog bäst om ni kan gå ihop några stycken och hyra bil. Skulle det absolut inte gå så skall vi se om inte någon av oss kan hämta upp er. Samma för dem som åker tåg, närmaste station är i Alvesta. Bara vi får reda på det i tid. Ta gärna upp i tråden om ni är villiga till att samåka eller sådant.
Söndagens grenar är ju ca en mil från där lördagens grenar går, men på söndagmorgonen utgår vi ändå ifrån Fridafors fritidscenter till tävlingsplatsen så de som inte har bilar får samåka dit.

Angående boendet så rekommenderar vi stugboendet på Fridafors fritidscenter. Det är enkla 4-bäddsstugor med gemensamt servicehus där wc, dusch och kök finns. Bastun kan (troligtvis) även startas upp i fall någon är sugen på det. Kan ni tänka er att dela stuga, ta upp det här eller kontakta mig så skall jag försöka samordna det hela.
Jag skall kolla upp på vårt möte (i slutet av april) med han som driver anläggningen om det går att vi kan få tillgång till konferensrummet. Kunde i så fall användas som sovsal till budgetpris. Även vår klubbstuga i Ryd skulle kunna fungera som sovsal där finns kök och wc men ingen dusch. Husbil eller husvagn finns det plats för några stycken också för en mindre avgift. El kan ordnas till det.
Finns även ett halvmil ifrån tävlingsplatsen ett STF vandrarhem http://www.ebbamalabruk.se/ med hyfsad standard.
Ett annat boende finns 1,5 mil norrut på http://blidingsholm.com/ Går att kontakt dem för att höra vad de kan erbjuda. Hittade själv inget på deras hemsida om boende men jag vet att de har det.
Hotell boende är det minst ett par mil att köra med bil. Finns i samhällena Olofström, Tingsryd och fyra mil bort Karlshamn.


//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mera info inför tävlingshelgen!
Vad gäller mat på tävlingsdagarna så på lördagen i Fridafors så finns det ett cafe´där det även kommer att finnas möjlighet dagtid att förutom kaffe, läsk, våfflor, glass mm köpa sig en pirog, paj, korv eller hamburgare som energihöjare mellan kval och final.
På lördagskvällen så kunde vi köra med samma upplägg som de tidigare åren med en gemensam grillafton på plats med långbord. Råvarorna till det kan vi gemensamt inhandla på ICA i Ryd. Annars finns ju pizzerior, kinaresturang i Ryd för att äta på eller hämta mat ifrån. Jag skall se till att menyer från dem finns på plats.

Om ni nu tycker att Fridafors ligger lite öde så kan jag bara meddela att Laxasands badplats som söndagens grenar avgörs på är i ödemarken. Därför samåker/kör vi ut i kolon dit på söndagsmorgonen ifrån Fridafors fritidscenter, tid meddelas senare.
En kille i klubben har lovat att han skall ordna lite enklare catering som kan köpas för en hyfsad peng av er i direkt anslutning till söndagens tävlingsplats. Korv med bröd och potatissallad, dricka, kaffe mm. Troligtvis så får ni grilla era korvar själva, men det kommer vi inte ta något extra för.
Utedass i odefinierad standard finns om behoven skulle uppstå.

//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 Hej Erik!

Du är välkommen!

27-28 April är tävlingen.

Lördagen på Fridafors Fritidscenter (Trout Distance, Seatrout Distance och Salmon Distance)

Söndagen Här (Speygrenar och Trout Accuracy)

 

Om du vill anmäla dej så finns den infon i PDF-filen som det länkas till i första inlägget.

 

//Joakim

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har anmälningstiden gått ut!
Vi välkomnar alla er som anmält sig och ni som vill komma och titta på tävlingarna.

Jag skall sammanställa alla anmälda och lotta starlistor mm.
Jocke och jag putsar lite på banmaterialet, byggt/testat Spey plattform, prisbordet mm. Mycket som skall göras inför nästa helg.

Alla som anmält sig kommer att få mail med information (reglerna, startlistor mm) i början av nästa vecka.
Ni som anmält ett gäng se till att vidare befordra till alla för jag har inte allas mailadresser.

Kommer bli en tuff tävling. Med Svenskar, Norrmän och Danskar av hög kaliber på plats.

//Roger

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har anmälningstiden gått ut!

Vi välkomnar alla er som anmält sig och ni som vill komma och titta på tävlingarna.

Jag skall sammanställa alla anmälda och lotta starlistor mm.

Jocke och jag putsar lite på banmaterialet, byggt/testat Spey plattform, prisbordet mm. Mycket som skall göras inför nästa helg.

Alla som anmält sig kommer att få mail med information (reglerna, startlistor mm) i början av nästa vecka.

Ni som anmält ett gäng se till att vidare befordra till alla för jag har inte allas mailadresser.

Kommer bli en tuff tävling. Med Svenskar, Norrmän och Danskar av hög kaliber på plats.

//Roger

 

 

Spännande. Närmar sig med stormsteg nu :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ni några starttider? Jag ska upp å heja på söndagseftermiddagen. :)

 

 

Lördag:

 

Salmon Distance Start kval 12:30

Trout Distance Start kval 9:00

Sea trout Distance Start kval 11:00

 

Lördagen finaler startar:

 

14:15 Trout Distance

15:15 Seatrout Distance

16:15 Salmon Distance

 

Söndag:

 

Trout Accuracy start kval 09:00

Final direkt efter kvalet.

 

Spey 15,1 start kval 11:15

Final direkt efter kvalet.

 

Spey 16/18 start 14:15

Ingen final. Slut ca 15:45

Finalerna söndagen kastas direkt efter grenkvalen.

Prisutdelning direkt efter sista grenen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dåligt med uppdateringar. Igen täckning alls. Första dagen avklarat och andra på gång.

Grymt genomförd tävling som flöt som ett rinnande vatten. Riktigt bra arrangerat. Vinden var svag, svår och snurrig men ganska rättvis för alla.

 

Jag kom 2a, 4a, 4a. Vet inte hur man räknar poäng mm men jag tror jag blev bästa svensk. Vidar Ness från Norge krossade och kom 1a, 1a, 3a. Lasse Karlsson från Danmark kastade också bra. Bästa dam blev Anna Hedman som kom typ 1,1,1 :D

 

Magnus Hedman blev enda svenska herre som tog guld. Detta i Trout Distance.

 

Lister med längder mm kommer senare.

 

Här är lite foton:  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.549953181722527.1073741825.508300672554445&type=1

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var i 18´Spey jag tangerade rekordet med 55,5m. I 15´1 Spey kastade jag som en kratta, det går tydligen inte att vila sig i form under vintern utan man måste ut och kasta... :P Gjorde 93m i totalen vilket är det lägsta jag gjort på länge med tanke på att det var bra förhållanden, inget mer att skylla på än att man kastade uselt! Vinden var bra och ganska svag, inget att skylla på där.

Redigerad med Tellis
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Shit happens you know!

 

En annan har knappt kunnat kasta då ishelvetet just gått där vi tränar, så därav skippade jag Ryd. Förstår dig Tellis med att vila sig i form. Nä funkar dåligt om man vill prestera i en så teknikkrävande gren. Ny tag! Grattis till tangeringen i 18"

Det var i 18´Spey jag tangerade rekordet med 55,5m. I 15´1 Spey kastade jag som en kratta, det går tydligen inte att vila sig i form under vintern utan man måste ut och kasta... :P Gjorde 93m i totalen vilket är det lägsta jag gjort på länge med tanke på att det var bra förhållanden, inget mer att skylla på än att man kastade uselt! Vinden var bra och ganska svag, inget att skylla på där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha nu är årets upplaga av Ryd Open avklarad.
Jag vill tacka alla som var på plats och kastade, tittade och var delaktiva i funktionärsstaben.
Ladda ner PDF-filen för alla resultat.

 

Resultatredovisning alla grenar 2013.pdf

 

 

Fyll gärna på med bilder/filmer ifrån helgen om ni har några.

 

//Roger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...