Jump to content
Sign in to follow this  
cccowboy

Tenkaraträff 2013

Recommended Posts

Eventuellt i september, men vi har inte snackat ihop oss än. Jag träffar Jonas nästa helg, efter det vet vi!

:) Christian

Jag är jätteintresserad... min teoretiska kunskap har börjat bli för stor efter två vintrar bakom surfplattan ha ha ha :-)

Måste nu ut i verkligheten och pröva mina vingar och tvinnade linor

Jag är på. Som läget ser ut nu är jag i Malung ojämna veckor.

Jag kör gärna en grej i september men jag kan tänka mig att vi har en till träff till i juni/juli med. Sommarmånaderna är ju så otroligt vackra vid Ogströmmen/Lyån/Lisslyån så jag gör gärna en grej då med om ni är sugna. :)

Ni som är intresserade kan väl anmäla intresse i tråden så vi ser hur många vi kan tänkas bli?

Både Frida, Farsan och grabben är med största sannolikhet med från min sida så vi är fyra Tenkarafantaster bara inom min familj. :)

Mitt förslag är att vi gör som förra gången.

Vi bestämmer ett datum och sen bokar alla boende själv och så vi kör självhushåll och så bjuder vi in ex Chris från Tenkara USA om han vill vara med igen? +att jag kan försöka bearbeta leverantörer som har spön i sortimentet och se om de kan tänkas vara intresserade av att ta hem prover som vi får tillgång till? Ex Daiwa och Shimnao har ju fina spön i asiensortimentet.

Beroende på hur många vi blir tycker jag att vi bor vid 1. hiselen om vi är max 12, alternativt vid vandrarhemmet i öje om vi är fler.

Vi fiskar ihop på dagarna och äter gemensamma middagar och luncher. Ev föreläsningar planerar vi in när de passar.

Det finns tre fyrbäddars stugor vid hiselen som går att hyra för 700kr st och då har vi gångavstånd till bra fiske både i Ogströmmen och vid Lyån.

Jag kan hela Juni förutom 6-10 då jag är hemskt upptagen med annat. Jag skulle bli glad om det går att få ett annat datum.