Jump to content
Sign in to follow this  
Brownie

Älvräddarnas monter på Sportfiskemässan. Välkomna!

Recommended Posts

Hej alla!

Ni är alla såklart varmt välkomna att pusta ut en stund i vår monter. :)

Vi har två ståbord med 6 barstolar och en soffgrupp.

Dessutom bjuder vi våra medlemmar på färskmalt och färskbryggt kaffe från Strängnäs Kaffeservice.

De ställer sin lyxigaste kaffemaskin och sitt allra bästa kaffe till vårt förfogande.

För vårt växande medlemsantal är din insats viktig. Många övertalar

sina fiskekompisar att bli medlemmar i ÄlvS och kommer med dessa i släp till vår

monter. Det är ett värdefullt bidrag och uppskattas mycket av oss.

Fler medlemmar - större inflytande. Så enkelt är det.

Vår auktionskatalog har ni säkert redan sett. Ni vet säkert också att det är den bästa

chansen att göra ett riktigt klipp på mässan. Auktionerna är alltid en spännande höjdpunkt.

http://www.alvraddarna.se/aktuellt/auktion-massan-2013/

Så kom till vår monter (bredvid Fiskejournalens scen) och känn er som hemma! :)

Väl mött på Sportfiskemässan!

• Like 1

post-7295-13651452388479_thumb.jpg

Mälardalens Canebyggares bidrag till Älvräddarnas auktion är nu på plats i montern!

Mycket lyckad första dag på Sportfiskemässan! Bra med folk redan från start!

post-7295-13651849836659_thumb.jpg

post-7295-13651849943345_thumb.jpg

post-7295-1365185011216_thumb.jpg

Köp en på vår hemsida, Vasta!

Er andra kan jag tipsa om att vi har grymma erbjudanden i vår monter!!

Splitcanet till auktionen väcker stort intresse

Jäklas vilka fina grejer ni hade på auktionen! Hade man kollat auktionslistan i förväg så hade man bjudit på massor!

Hej!

Bra jobb av er på mässan, blev inte mycket till pratstund i er monter den här gången då jag hade en tre-åring på ryggen som mest ville köra båtmotorer hela tiden.

:D

Gå över till Tranås Energi och ge dem en klapp på axeln. Vi (Frank 3år mest) stod och metade plastfisk i dammen mittemot deras monter i en evighet. De frågar alla som är i deras monter om de är medlemmar i älvräddarna.

Tack och eloge till er alla från Edge på mässan som tog er tid till att konversera trots att jag hade en liten terrorist med mig. Alltid lika trevligt att träffas! :)

/Mikael

kommer det upp vad grejerna gick för????

är jäkligt nyfiken på spöet

resten bryr jag mig inte så mycket om :D

Spöt såldes tyvärr inte men det ska visst ha en nätauktion snart.

Som du kanske såg på FB så gick spöt för 9000 med rulle och Lina! Helt sjukt billigt!

Edited by JesperP
  • Like 1

Ja, det kom någon och la ett bud på utropspriset efter auktionen. Jag delegerade beslutet. Inget lätt sådant. Alternativet hade varit nätauktion. Bättre en fågel i handen kanske ...

Hej!

Bra jobb av er på mässan, blev inte mycket till pratstund i er monter den här gången då jag hade en tre-åring på ryggen som mest ville köra båtmotorer hela tiden.

:D

Gå över till Tranås Energi och ge dem en klapp på axeln. Vi (Frank 3år mest) stod och metade plastfisk i dammen mittemot deras monter i en evighet. De frågar alla som är i deras monter om de är medlemmar i älvräddarna.

Tack och eloge till er alla från Edge på mässan som tog er tid till att konversera trots att jag hade en liten terrorist med mig. Alltid lika trevligt att träffas! :)

/Mikael

Tack för tipset! Vi ska absolut göra det! :)

Generellt skönaste stämningen i montern vi haft på någon mässa hittills. Det var många medlemmar som kom och snackade lite och njöt av Strängnäs goda kaffe :)

Som du kanske såg på FB så gick spöt för 9000 med rulle och Lina! Helt sjukt billigt!

Jag håller helt med dig, vet hur mycket jobb det är med både spö och rulle. (jag bygger splitcanespön också)

Det blev ca 250-300 nya medlemmar och 56.000:- på auktionen. De saker som inte auktionerades ut kommer att gå på internetauktion.

• Like 1

Va kul d va :), och va bra d gick!

Stort tack till alla som dök in i montern och och pratade vattenkraft, fiskevård, havsöring m.m m.m...

Stort tack till alla nya medlemmar för stödet, den goa inställningen och den härliga attityden.

Det var längsen man skrattade sig igenom en mässa men årets Älvräddar-Crew på sportfiskemässan 2013 var inga tråkmånsar direkt :D, riktigt härliga människor som gärna drar ett lass för naturens skull utan att blinka.

Idag blir det till att styra skutan mott Buttorp och vansinnet som diskuteras där just nu, att bygga ett totalt onödigt vattenkraftverk någonstans i lilla landet Sverige. Hoppas vi syns där!

/K

• Like 2

Hur gick det för alla grejer som auktionerades ut?
Vad fick nya ägare och vad hamnade på nätauktion?

Hur gick det för alla grejer som auktionerades ut?

Vad fick nya ägare och vad hamnade på nätauktion?

"våra" flugor såldes för ca 500 kr asken oavsett om det var i trä- eller plastlåda. Det var inte direkt mycket till budgivning utan det mesta gick till eller strax över utropspriset. :(

Ah det var ju synd.
Bara askarna (de i trä) låg ju runt 400:- :( 
Nåväl det är ju ändå 1500:- till Älvs, bättre än inget. :)

"våra" flugor såldes för ca 500 kr asken oavsett om det var i trä- eller plastlåda. Det var inte direkt mycket till budgivning utan det mesta gick till eller strax över utropspriset. :(

Ja, det var ganska tam stämning bland budgivarna. Förra året i Kista var det hälften så många i publiken men de bjöd friskt.

Jag saknade Martin Falklind på scenen. Kanske hade han kunnat motivera folk lite att buda friskare.

Men om man ser till det positiva: Auktionen sprider vetskapen om Älvräddarnas existens och många

objekt blir i slutändan en god summa. Även om slutpriset är lågt.

Jag tror vi får leva med att det går lite upp och ner varje år.

Stort tack till alla som bundit flugor till ÄlvS förmån!! :)

Och alla andra som bidragit med auktionsobjekt såklart.