Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Helgens film, winter skagit 1.0

Featured Replies

Vi var ut och test dängde lite efter brunöring i helgen, hände absolut ingenting- men eftersom vi ändå hade filmat så gjorde vi något av det! Det här är resultatet. 

https://vimeo.com/63508551

/Anton

Snyggt!

Läckert och intressant filmat.

Det enda som kanske störde lite var att basen slog igenom och distade under första låten. Men låten handlade ju om världens undergång, så den kanske skulle låta så :)

Ser fram emot fler klipp från er!

Håv.... vad är det? - Ahaaa, en sån där jobbig pryl som alltid är ivägen.

Sjukt bra var den! otur att ni inte fick något

• Author

ursäkta basen, ska be den skärpa ihop sig till nästa film  ;)  Tack för feedback! Vi har gjort några små klipp tidigare i vinter som också ligger ute på vår vimeo kanal.  Men i sommar kommer det kunna utlovas mycket blandat, allt från stora intruders efter hö till smyg fjädermygg fiske och stora tuber efter storöring! målet är att filma mycket.. hoppas att vi kan hålla det. 

/Anton

Nice!
Skoj att se fler som använder tvåhandare på inlandsvatten och skagit på det.

• Author

Jo det använder vi flitigt! så många vatten man måste fiska tvåhands för att kunna fiska av ordentligt. Skagit är de enda rätta!! fast skagit switch är nog kanske än roligare än fullstor spey?

Har funderat lite på det med, finns några vatten i närheten där det skulle passa bra.
Möjligen ordna en lättare skagitlina till mitt gäddspö, borde gå att switcha med det.

• Author

Möjligt, är mest troligt inte samma mjuka topp, inte heller längden som på ett switch men nog kastar det säkerligen.. Annars brukar det komma ut billiga switch pinnar då och då, tror mer på att det kan vara the way to go. GL exceed switchen kanske kan vara något i en bättre prisklass annars?

Hade man bara pengarna så!

Min nya idé är att bygga om mitt #6-7 Loop Incite.
Det har en lite djupare aktion än göddspöt och dessutom använder jag det inte till något fiske nåt värst mycket.

Skulle vara skoj med ett kort så att man kan stå i riktigt tighta utrymmen men ändå kunna kasta med båda händerna!