Hoppa till innehåll

Kansas: "Förbjud hållbar utveckling!"


jani

Recommended Posts

Du fick till rubriken lite fel, va? Förslaget handlar ju om att de inte ska få använda skattepengar till att finansiera det? 

 

Hur som, tragiskt är det, men man ska tänka på att många amerikaner har en ganska speciell inställning till skatter, och vad de ska finansiera...

Var väl - som brukligt - inte superseriös med detta inlägg...

 

Det är ju heller inte "Kansas" som bestämt nåt utan det är ju ett lagförslag...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe, var det inte det jag skrev? :mellow:

 

Hur som, ju mer jag har med amerikanare, och speciellt sådana som bor utanför NY,LA, SF m.fl så inser jag att det finns en hel del folk med en värlsbild och livsåskådning som är helt främmande för oss europeér... Finns helt enkelt en jäkla massa knäppgökar. Finns även otäckt mycket öppet religiösa människor, vilket skrämmer mig ordentligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns ju som tur är lite sköna motkrafter:

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_flygande_spaghettimonstret

 

Hehe :D Riktigt kul. Det finns hopp ändå.  Men jag begriper uppriktigt sagt inte vad det officiella motivet bakom lagförslaget är.  Varför ska man inte satsa offentliga medel för att främja en hållbar utveckling? Tycker man att det är risk för snedvridande av konkurrensen? Eller vad? Som svensk och europé är det hela ytterst märkligt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 Varför ska man inte satsa offentliga medel för att främja en hållbar utveckling? Tycker man att det är risk för snedvridande av konkurrensen? Eller vad? Som svensk och europé är det hela ytterst märkligt...

 

Grunden ligger nog i att många hatar statlig inblandning i sina liv, och bara tanken på att det finns offentliga medel stör många... Låter helt sjukt för oss, men så är det där borta...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett förslag ! I en delstat !

Vad vet du om syftet ?

Eller dömer vi deras sätt att styra SITT land , med VÅRA måttstockar ?

Är Sveriges styre RÄTT , och många andras FEL ?

 

I min värld inte värre än ett SD förslag på vilken Svensk Kommun som helst <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett förslag ! I en delstat !

Vad vet du om syftet ?

Eller dömer vi deras sätt att styra SITT land , med VÅRA måttstockar ?

Är Sveriges styre RÄTT , och många andras FEL ?

I min värld inte värre än ett SD förslag på vilken Svensk Kommun som helst <_<

ABSOLUT! hade varit skoj att veta SYFTET men oavsett så är det ju ett KORKAT förslag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Troligtvis inte för den som lägger det .......

korkat alltså <_<

Jag har svårt att se något klokt för det allmänna i detta lagförslag. Kan dock tänka mig att en hel del olje- och gasbolag i området får det lättare...

 

http://thinkprogress.org/climate/2013/02/20/1613701/kansas-lawmaker-with-ties-to-oil-and-gas-industry-introduces-bill-opposing-sustainable-development/

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Troligtvis inte för den som lägger det .......

korkat alltså <_<

 

Håller lite med men än person som vill förbjuda hållbar utveckling verkar ju vara lite förblindad. 

 

Förbjuda hållbar utveckling? Vad betyder det? Att det är förbjudet att spara in på material? Är det förbjudet att minimera sin miljöpåverkan?

- Nä den här karamellen måste ha 10 lager plast runt sig! Här sparar vi inte på något!

- Förbud att köra alla bilar som drar mindre än 4 l/milen? 

Va vill du bara köpa en köttbit?! försöker du sänka din köttkonsumtion?! något som liknar hållbar utveckling? Här måste man minsann minst köpa 5 köttbitar!!!!

Frågade du om vi sålde solceller?! Nä Nu jävlar ringer jag polisen!

Redigerad med JesperP
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snart så måste alla husen installera en fontän i hemmet och alla avsättningsbara kranar tas bort! Nu jävlar ska det användas vatten!!!

Minska på gifter vid matproduktion?! Skojar du?! här ska det minsann besprutas!!!

Va får dina kor bara 10 kg penicillin per dag!? Va fan är du en miljövän eller?!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...