Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Grymt fin video! Har en kass kamera, men den blev rätt okey på första försöket. Bränningen är inga problem men när jag drar andra bunten så vill gärna  vingen följa med och lägga sig på sniskan. jaja ska ge det ett nytt försök imorn..... -_-

Edited by carpenter
Posted

Grymt fin video! Har en kass kamera, men den blev rätt okey på första försöket. Bränningen är inga problem men när jag drar andra bunten så vill gärna  vingen följa med och lägga sig på sniskan. jaja ska ge det ett nytt försök imorn..... -_-

Gör så här;

Lägg två lösa varv bindtråd runt den första bunten, och sätt ett jämnt och högt tryck rakt nedåt så att ändarna reser sig. Det här är det kritiska momentet eftersom bindtråden lätt kan gå av! Fortsätt hålla ett fast tag om bunten och linda med täta, hårda varv genom "kragen". Vill du säkra upp ytterligare så kan du lägga en liten mängd lack eller superlim över den del av krokskaftet där du binder in bunten.

Funkar för mig.

Vad använder du för bindtråd?

Posted (edited)

Jag har Griffiths 8/0 tycker den håller ganska bra. När jag binder caddis med bara en bunt brukar jag byta till kevlar tråd när det är dags att knyta in vingen. Använder rådjur istället för hjorthår. Borde ju inte ha någon betydelse?

Edited by carpenter