Jump to content

Instagram hashtag! #edgeflyfishing

Recommended Posts

Tjena!

Det låg en tråd om instagram alias, tänkte klargöra att det skapades en hashtag för er som inte vill följa massa okända människor eller dylikt.

hjälp till att få hashtagen att leva! den har redan börjat fyllas på

#edgeflyfishing

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Har spenderat senaste 5 åren med att försöka lura drömharren på två 2 kg. Jag har lagt tid vid sjösystem i lågfjällsterräng i norrbotten och kommer göra det öven denna sommar. Extremt mycket fisk på 1-1,1 kg (50-51 cm) . Varje år har jag även lyckats lura harrar på 1,2-1,5 (52-55 cm)störst på 1,7 (57 cm). Som sagt jag ska fortsätta söka i år men har insett att det kommer bli en svår bedrift att slå pb...nu har jag även fluktat in mig på några sjöar norr om kiruna, där jag vet chansen finns även om den inte är lika stor idag som den var på 70-talet. 
    • jag har använt 0,25 mm i abborrejakt. har tänkt så att om man vill vara helt säkert med gäddor, borde man ha 0,8, men det funkar inte med abborrar. med 0,25 tappar man fluga nu och då, men det ger bättre resultat med abborrar. 
    • Söker dessa rullar! Skicka ett pm om ni har något att sälja. Mvh Robin 
    • Du är medveten om att det även finns Covidvaccin som tagits fram på klassisk väg? Alltså genom att odla viruset på labb för att ta fram en stam som inte är virulent och som då kan injiceras.  Vad är det som gör dig orolig? För mig låter det som att det är din egen okunskap.
    • Bra att du inte är generellt mot vaccin. Det var lätt att förledas till den slutsatsen av dina tidigare inlägg.  Utvecklingen av vaccinet har inte gått fort för att man fuskat med testningen. Samma omfattning som tidigare. Viktigt att ett tillräckligt antal av befolkningen vaccinerar sig för att det ska önskad effekt. Jag tar din oro på allvar, men blir rädd om ogrundad oro och felaktig information sprids så att det leder till att för få vaccinerar sig.
    • En bra rubrik är en bra rubrik, syftet är att tydliggöra att detta vaccin, vad det än är, INTE är framtaget som andra vaccin. Allting är luddigt och folk köper det som myndigheterna säger, med hull och hår... Men det är ju jättebra när biologer äntligen säger sitt... Även om jag personligen blir mer oroad av ditt svar än tvärtom, så är det säkert många som finner ditt svar lungnande... Trollar??? Det brukar jag oftast få höra från folk utan argument kvar... som bevis för att jag inte trollar, så kliver jag ur nu, igen 😁... Slutsatsen från en 3timmar gammal tråd, är att dom flesta kommer vaccinera sig, så ingen ko på isen, ni kan alltså vara helt lugna, detta löser sig 👍🙌
    • Det respekterar jag och jag uppfattade inte dina kommentarer som annat än en synpunkt från någon med annan utgångspunkt än min. Visst, jag skriver givetvis för att provocera en del, men det är bevisligen det snabbaste sättet att få folk att Hajja till. Detta med att äldre skulle vara rädda för att gå ut eller resa osv, hittills har majoriteten av de äldre jag pratat med ute, helt okända människor, gärna rest, fått mer besök av släkt osv... dom tycker det är värre med restriktionerna än chansen att bli smittad. Men dom håller sig givetvis hemma för det är det dom upplever som rätt att göra just nu, men rädda upplever jag inte att dom skulle vara, tvärtom, hälsa på en ensam tant eller gubbe, på behörigt avstånd så skall du få se, dom vill ingenting annat än att prata... den osjälvvalda isoleringen är värre för många än vad jag tror folk inser... Alltså vansinne... förstår givetvis att många inte håller med mig, men snart är det väl olagligt att ha en åsikt som går mot strömmen. I bästa fall får man en foliehatt 😊, i näst bästa fall nonchaleras man och svarmålas som konspiratorisk av någon trött gammal gnet och i sämsta fall, så lobotomeras man och sätts att sortera tändstickor eller nåt någonstans... Fridens  Folk får såklart göra som dom vill, jag vaccinerar mig såklart oxå, senaste mot tbe. Men Corona väljer jag att ta för vad det är, jag chansar på att min kropp lär sig bygga egna antikroppar vid ev sjukdom...
    • Osäker på om du trollar. Du verkar inte riktigt förstå vad mRNA är eller vilka funktioner det har. RNA är inte DNA, det är bara en snutt av genetisk kod som berättar för ribosomerna vilka proteiner som ska syntetiseras. Det kan INTE på något sätt ske i motsatt riktning. Detta handlar om grundläggande biologi och det är skrämmande att den här konspirationsteorin överhuvudtaget fått fäste. Hälsningar från en biolog
    • Asså varför en start en sån här tråd...alla gör väl som dom tror är till sitt eget bästa...   Iofs hoppas jag att många tar vaccinering för min skull.  Går de inte ens övertyga vilken fluglina är bra så är de verkligen dumt o försöka övertyga folk med konspirationsteorier...    Jag tycker iaf att alla ska ta vaccinet,flera omgångar om de behövs så jag kan komma ut på fiskeresor igen.. 👍
    • Varför behöver jag ge dig 10 källor för att verifiera "min oro", räcker det inte med att jag är orolig för att verifiera min oro?
  • Ämnen

• Images

• Create New...