Hoppa till innehåll

Val av trådfärg till cts golden olive


Recommended Posts

Hej

 

Ska välja tråd till ett CTS Affinity X bygge med klingfärg golden olive. Funderar på att använda PacBay A Spring Green och dekor i PacBay gunmetal. Den Spring green färgade tråden ser inte bra ut olackerad och jag undrar om någon har en bild på resultatet efter lackering eller om ni kan beskriva hur färgen kan bli? Vill ha en färg som liknar klingfärgen så mycket som möjligt. Tänkte använda flex coat high build som lack.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte säkert eftersom jag inte har just den färgen. Om jag hade den skulle jag prova genom att hälla på lite K-sprit då mörknar den men inte lika mycket som av epoxy.

 

Jag använde själv Pro Wrap nr 704 (Midas Gold) på min 16-fotare i Golden Olive och jag är nöjd med resultatet.

post-1233-0-12677200-1367449197_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vet inte säkert eftersom jag inte har just den färgen. Om jag hade den skulle jag prova genom att hälla på lite K-sprit då mörknar den men inte lika mycket som av epoxy.

 

Jag använde själv Pro Wrap nr 704 (Midas Gold) på min 16-fotare i Golden Olive och jag är nöjd med resultatet.

 

Har samma klinga och undrar, är 704 Midas Gold är lik Pacific Bays "Old Gold"? De helgröna trådnyanserna verkar skära sig mot klingfärgen (tycker jag när jag prövar) .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Foton är lite lömska med avseende på färgtemperatur hos belysningen, kalibrerade skärmar o.s.v. Här är två foton Pac Bay Old Gold (överst) och Pro Wrap Midas Gold. (Gav bort Old Gold så jag kunde inte fota trådarna tillsammans).

post-1233-0-84480700-1373038465_thumb.jp

post-1233-0-20531300-1373038640_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Foton är lite lömska med avseende på färgtemperatur hos belysningen, kalibrerade skärmar o.s.v. Här är två foton Pac Bay Old Gold (överst) och Pro Wrap Midas Gold. (Gav bort Old Gold så jag kunde inte fota trådarna tillsammans).

 

Tack! De verkar ligga i samma härad. Din Golden Olive klinga gifte sig väldigt bra med färgen på lindningarna tycker jag. Jag testar old gold...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...