Hoppa till innehåll

Beslutsångest Danielsson original


jottosson

Recommended Posts

Hej har beställt en Danielsson original dryfly men börjar få lite beslutsångest.... Rullen är helt klart bland dem snyggaste men vet inte om ja bara vill köra handbroms, har aldrig kört det förut är det besvärligt att gå från en rulle med broms till en utan? Dom andra rullarna ja funderar på isåfall är Danielsson f3w eller vision xla hard. Vad tror ni ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet ingen rulle som har ett sånt lågt startmotstånd som just Dryfly rullen, snygg är den också..

Tyvärr lite känsliga mot smuts och mygg..då den kan börja "hacka" lite men inget som har någon praktisk betydelse, bara störande för en perfektionist typ..som jag..hmm...därför sålde jag mina orginalrullar får ett antal år sedan.

Köpte iallafall en ny Dryfly i titanfärg för nån månad sen, hur snygg som helst, och bromsen behöver man inte, det är bättre med ett lågt startmotstånd!

Titan? Finns Dryfly i titan?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har funderingar på att göra en ny spole till min Midge rulle, jag skulle vilja ha en spole som är lite "V" formad i botten.

 

Som det är nu så är rullen knökfull med 30m 20lb backing och en wf 2 lina.

 

Tror det skulle räcka att göra botten i spolen lite v formad för att få på betydligt mer lina, wf3 o wf4a vore inte helt fel att få på...

 

Jag har svarvar och fräsar, undra om man skulle fixa det, så jävla svårt kan det inte vara? Danielsson klarar ju det :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har funderingar på att göra en ny spole till min Midge rulle, jag skulle vilja ha en spole som är lite "V" formad i botten.

 

Som det är nu så är rullen knökfull med 30m 20lb backing och en wf 2 lina.

 

Tror det skulle räcka att göra botten i spolen lite v formad för att få på betydligt mer lina, wf3 o wf4a vore inte helt fel att få på...

 

Jag har svarvar och fräsar, undra om man skulle fixa det, så jävla svårt kan det inte vara? Danielsson klarar ju det :D

Bra tanke!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...