May 11, 201313 yr comment_1668334 Tjena Tänkte låta er följa mitt senaste projekt. Ska bygga min egen BBQ Smoker grill. Jag har länge velat ha en men inte hittat någon som är som jag vill ha den, utan att behöva betala ett sjujäkla pris. Så efter lite letande så hittade jag ett rör som var tillräckligt grovt och hade en rejäl godstjocklek. Röret är 400 mm i diameter och 1450 mm långt med en godstjocklek på 8 mm. Kapar det så jag får en "grilldel" på 450 mm och en rökdel på 1000 mm. Fick även tag på en gammal 5mm plåt att ha till gavlarna. Edited May 11, 201313 yr by Bacciskungen Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 11, 201313 yr Author comment_1668340 Lite bilder. Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 11, 201313 yr Author comment_1668342 Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 11, 201313 yr Author comment_1668343 Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 11, 201313 yr comment_1668359 Kul att följa! byggde själv en rök i rostfritt för nåt år sedan som jag använt en del. Varför bygger du i så grovt material? Report
May 11, 201313 yr Author comment_1668378 Fördelen med det grova är att man inte förlorar värmen lika fort, när man öppnar luckan. Dessutom lär den inte rosta bort så fort Tanken är att jag ska kunna använda den som en vanlig grill också. Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 11, 201313 yr Author comment_1668382 Något i stil med denna ska jag försöka få det till... Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 11, 201313 yr comment_1668387 Kul projekt! http://troutfever.wordpress.com Min flugbindningsblogg! Mönster och bilder på allt från storlek 20 till 55mm shanks! Report
May 12, 201313 yr comment_1668489 Vad är det för nått? Är det en rök eller en grill? Eller är det en grill som ger mer rök? nunca caminarás solo Report
May 12, 201313 yr Author comment_1668506 Finns enkel variant på jula, sen har http://butiken.essblads.se/sv/ lite dyrare modeller, men varför betala när man kan göra en av gammalt skrot. .. Nu blir det lite uppehåll då hockey vm tar all tid kommande vecka Edited May 12, 201313 yr by Bacciskungen Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 12, 201313 yr comment_1668529 Kul projekt. Kommer följa detta Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Report
May 13, 201313 yr Author comment_1668837 Skulle gärna ha synpunkter på utforming på ben/ställning, vill ha hjul i ena änden, skulle hellst vilja ha metallhjul, förslag? Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 14, 201313 yr comment_1669138 http://www.jula.se/lokomotivgrill-761017 Är det den du syftar på?Lägger man då det som ska rökas i den stora tunnan spån i den lilla? Funkar det på samma sätt som t.ex ABU röken då? nunca caminarás solo Report
May 14, 201313 yr Author comment_1669144 det är den jag menar, ja. funkar liknande som ABU-röken men du får inte samma höga värme, går att läsa mycket på de Amerikanska sidorna om BBQ-smokers, finns riktiga as till grillar... Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 14, 201313 yr comment_1669208 Kul projekt! Imorse på p3 morgonpasset så hade dom en gäst som var nån slags expert på just detta med bbq, jag hörde inte allt men gå in på deras hemsida och lyssna mella kl 08.00 09.00 Report
May 14, 201313 yr comment_1669216 kör benen i fyrkantsprofil, använd lagrade hjul, den kommer väga bly, och gör ett vettigt stag/handtag till när du ska flytta den. Det på bilden är enligt mitt tycke för klent och för kort. Report
May 14, 201313 yr comment_1669233 Intressant projekt. Den väger väl lite över hundra kilo när den är färdig så Bra kraftiga hjul o ställning Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/ Report
May 14, 201313 yr Author comment_1669242 Lär nog hamna närmare 200 kg. Ska försöka göra egna hjul.. Om man inte anmält sig som volontär på hockey-vm så hade man kunnat jobba lite. ... Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
May 14, 201313 yr comment_1669248 Lär nog hamna närmare 200 kg. Ska försöka göra egna hjul.. Om man inte anmält sig som volontär på hockey-vm så hade man kunnat jobba lite. ... Sätt en Disel motor på vagnen så slipper du svettas Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/ Report
May 14, 201313 yr comment_1669249 Nöjde mig med att bygga denna i torsdags Nothing lasts forever.... Report
May 28, 201313 yr Author comment_1672724 jobbat lite igår.. skurit ut lock punktat för att kunna slipa locket runt runt & fint Kallsmide Färdiga lock svetsat ihop grillkropparna, Nu ska det monteras ben sen ska det skäras upp luckor och byggas galler.... Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
June 22, 201312 yr Author comment_1679159 Har lyckats få lite mer tid. .. Började med att svetsa gallret. Räknade fel så mer material måste skaffas... Har även fixat luckorna. På onsdag räknar jag med att kunna lämna in grillen på blästring. Sen ska det hrillas och rökas Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
June 23, 201312 yr Author comment_1679389 Det tar sig. Har fixat skorsten och en enkel ventil. Handtag och galler är kvar. .... Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
June 27, 201312 yr Author comment_1680566 Inlämnad på blästring nu..... väntar på att få inviga den. Acksjöarna utanför Södertälje är där jag fiskar mest. Med i SAFK:s Arbetsgrupp Har ni frågor om Acksjöarna så hör av er! Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.