Jump to content

Ismopuppa

ingen fisk

Recommended Posts

Som sagt!..Jag gjorde Puppan för mitt eget!!!..Fiske , ingen annans. Bryr mig inte ett skit!..vad ni tycker egentligen om Puppan.

Vissa tycker tycker den är BRA!..endel inte.

• 3 weeks later...

Jobbat hela förbannade helgen! 12 tim Lördag å 12 tim Söndag!..är en less?

Nåja ..7 kast å 2 st Öringar i viken vid jobbet!....största på 8 hg..På/med Puppan!..rätt bra utdelning..i en sjö?:mellow:

Edited by Ismo

9 hours ago, Ismo said:

Jobbat hela förbannade helgen! 12 tim Lördag å 12 tim Söndag!..är en less?

Nåja ..7 kast å 2 st Öringar i viken vid jobbet!....största på 8 hg..På/med Puppan!..rätt bra utdelning..i en sjö?:mellow:

Det var väl inte så bra utdelning? Du gjorde ju hela 5 kast till ingen nytta alls. Nä, skit bakom spöt säger jag. 

3 hours ago jakobj sa:

Det var väl inte så bra utdelning? Du gjorde ju hela 5 kast till ingen nytta alls. Nä, skit bakom spöt säger jag. 

Håller med dig till 100%...otroligt dåligt..borde avvägt mina kast till rätt tillfälle...Fan!..en lär sig!..sålänge en lever..börjar dock bli snålt om åren nu.

6 hours ago, jakobj said:

Nej, nu får du hejda dig.

Det var sju (7) kast i onödan.

Ismo har nämligen själv sagt att de under två (2 kg) inte räknas! 🤪

7 hours ago, Henka said:

Nej, nu får du hejda dig.

Det var sju (7) kast i onödan.

Ismo har nämligen själv sagt att de under två (2 kg) inte räknas! 🤪

Helt rätt, fel av mig. Frågan är varför han ens kastade på så små fiskar?

Nä han hade lika gärna kunnat stanna hemma och jobba på pupptummen och supit.

• Thanks 1

• 1 month later...
16 hours ago, Ismo said:

18 denna Månad(Augusti)..så skall jag träffa G Westrin...skall bli intressant & nervöst....över dan.

Han anses väl vara en harrfiskare av rang. Han lär vara bekant med puppan sedan länge, med andra ord...
Blir nog lika intressant för honom :)

Edit: Blir det någon intervju som publiceras någonstans efteråt?

Edited by Lodjur

5 hours ago Lodjur sa:

Han anses väl vara en harrfiskare av rang. Han lär vara bekant med puppan sedan länge, med andra ord...
Blir nog lika intressant för honom :)

Edit: Blir det någon intervju som publiceras någonstans efteråt?

Den skall nog publiceras i nån Fisketidning..Om det är Fiskejournalen..vet ej exakt!..Tidningen har velat att Gunnar gör intervjun. Fick förfrågan förra året -höst?..nått av Dan Mella..

Ja! ..då var det avklarat!..rätt trevlig tillställning vart det:)..G Westrin mycket trevlig...

Tur för honom att som han trodde.. att jag skulle se ut...inte såg ut.

" Stor 2m lång...långt svart hår..120kg tung" Inte ens nära..fast tvärtom det motsatta:lol:

170cm..inget hår...79kg.

På 2020-07-28 at 16:49 Ismo sa:

Varför jag inte späder "röva" färgen är att jag inte vänder denna färg! + den svarta!(späder jag trots allt)..vinganslagen..men den vänder jag inte heller!..under torkning.

Späder rygg & torax....dom tenderar att rinna...så att färg blandningen inte täcker som jag vill...därav vända dom upp å ner till & från..under en tid.

Försöker att optimera med minimum av färgblandning..för viktens skull. Vill att dom skall flyta så högt som möjligt..som den 1:a jag gjorde en gång i tiden.

Minns dom 1:a i rakt av Epoxy lim..folk sa " Den flyter ju knappt"..så jag fick tänka om..så jag började späda först med speciell förtunning för Epoxy...men det luktade as!..så efter att minnas en artikel i Flug Fiske i Norden..så gjordes getingar med blandning av Micro ballonger i Epoxy..så späddes den ut med T-Röd..så jag testade..JUPP!

Fan vad jag ljugit!!! All! ..användning av Epoxy..så skall Puppan torka upp å ner...Ryggfärgen får en vakta lite!..mest färg där.

Detta tills jag känner att blandning inte kan "rinna mer"...så! all härdning med epoxy,..UPP Å NER..tills den är färdig för att fiska med.

14 hours ago, Ismo said:

Fan vad jag ljugit!!! All! ..användning av Epoxy..så skall Puppan torka upp å ner...Ryggfärgen får en vakta lite!..mest färg där.

Detta tills jag känner att blandning inte kan "rinna mer"...så! all härdning med epoxy,..UPP Å NER..tills den är färdig för att fiska med.

Att du svamlar så mycket kanske beror på alla användning av epoxy? 🙂

• Haha 1

17 hours ago, Ismo said:

Ja! ..då var det avklarat!..rätt trevlig tillställning vart det:)..G Westrin mycket trevlig...

Tur för honom att som han trodde.. att jag skulle se ut...inte såg ut.

" Stor 2m lång...långt svart hår..120kg tung" Inte ens nära..fast tvärtom det motsatta:lol:

170cm..inget hår...79kg.

Låter mer som din kompis Betis! 🙂

• 2 weeks later...
  • 1 month later...