Jump to content

Ismopuppa

ingen fisk
 Share

Recommended Posts

On 6/8/2021 at 9:51 PM, Martinrutger said:

Titta under säljes/Ismopuppor! YoSki säljer vackra puppor!

Har han inga kvar att sälja så har jag ett överskott, efter en lång vinter....

Tack för de vänliga orden!

Mvh Daniel 

Som sagt!..Jag gjorde Puppan för mitt eget!!!..Fiske , ingen annans. Bryr mig inte ett skit!..vad ni tycker egentligen om Puppan.

Vissa tycker tycker den är BRA!..endel inte.

Kim Mäki!...ring mig..0702065913...Du är en av Världens bästa flugbindare som jag ser det..vore skoj att få prata med en sådan ..innan en dör bort.!

• 3 weeks later...

Jobbat hela förbannade helgen! 12 tim Lördag å 12 tim Söndag!..är en less?

Nåja ..7 kast å 2 st Öringar i viken vid jobbet!....största på 8 hg..På/med Puppan!..rätt bra utdelning..i en sjö?:mellow:

Edited by Ismo

9 hours ago, Ismo said:

Jobbat hela förbannade helgen! 12 tim Lördag å 12 tim Söndag!..är en less?

Nåja ..7 kast å 2 st Öringar i viken vid jobbet!....största på 8 hg..På/med Puppan!..rätt bra utdelning..i en sjö?:mellow:

Det var väl inte så bra utdelning? Du gjorde ju hela 5 kast till ingen nytta alls. Nä, skit bakom spöt säger jag. 

3 hours ago jakobj sa:

Det var väl inte så bra utdelning? Du gjorde ju hela 5 kast till ingen nytta alls. Nä, skit bakom spöt säger jag. 

Håller med dig till 100%...otroligt dåligt..borde avvägt mina kast till rätt tillfälle...Fan!..en lär sig!..sålänge en lever..börjar dock bli snålt om åren nu.

6 hours ago, jakobj said:

Nej, nu får du hejda dig.

Det var sju (7) kast i onödan.

Ismo har nämligen själv sagt att de under två (2 kg) inte räknas! 🤪

7 hours ago, Henka said:

Nej, nu får du hejda dig.

Det var sju (7) kast i onödan.

Ismo har nämligen själv sagt att de under två (2 kg) inte räknas! 🤪

Helt rätt, fel av mig. Frågan är varför han ens kastade på så små fiskar?

Nä han hade lika gärna kunnat stanna hemma och jobba på pupptummen och supit.

• Thanks 1

• 1 month later...
16 hours ago, Ismo said:

18 denna Månad(Augusti)..så skall jag träffa G Westrin...skall bli intressant & nervöst....över dan.

Han anses väl vara en harrfiskare av rang. Han lär vara bekant med puppan sedan länge, med andra ord...
Blir nog lika intressant för honom :)

Edit: Blir det någon intervju som publiceras någonstans efteråt?

Edited by Lodjur

5 hours ago Lodjur sa:

Han anses väl vara en harrfiskare av rang. Han lär vara bekant med puppan sedan länge, med andra ord...
Blir nog lika intressant för honom :)

Edit: Blir det någon intervju som publiceras någonstans efteråt?

Den skall nog publiceras i nån Fisketidning..Om det är Fiskejournalen..vet ej exakt!..Tidningen har velat att Gunnar gör intervjun. Fick förfrågan förra året -höst?..nått av Dan Mella..

On 8/11/2021 at 3:39 PM, Ismo said:

18 denna Månad(Augusti)..så skall jag träffa G Westrin...skall bli intressant & nervöst....över dan.

Gunnar! Haha jag är uppväxt vid Råneälven.... På den gamla goda tiden... :D

Ja! ..då var det avklarat!..rätt trevlig tillställning vart det:)..G Westrin mycket trevlig...

Tur för honom att som han trodde.. att jag skulle se ut...inte såg ut.

" Stor 2m lång...långt svart hår..120kg tung" Inte ens nära..fast tvärtom det motsatta:lol:

170cm..inget hår...79kg.

På 2020-07-28 at 16:49 Ismo sa:

Varför jag inte späder "röva" färgen är att jag inte vänder denna färg! + den svarta!(späder jag trots allt)..vinganslagen..men den vänder jag inte heller!..under torkning.

Späder rygg & torax....dom tenderar att rinna...så att färg blandningen inte täcker som jag vill...därav vända dom upp å ner till & från..under en tid.

Försöker att optimera med minimum av färgblandning..för viktens skull. Vill att dom skall flyta så högt som möjligt..som den 1:a jag gjorde en gång i tiden.

Minns dom 1:a i rakt av Epoxy lim..folk sa " Den flyter ju knappt"..så jag fick tänka om..så jag började späda först med speciell förtunning för Epoxy...men det luktade as!..så efter att minnas en artikel i Flug Fiske i Norden..så gjordes getingar med blandning av Micro ballonger i Epoxy..så späddes den ut med T-Röd..så jag testade..JUPP!

Fan vad jag ljugit!!! All! ..användning av Epoxy..så skall Puppan torka upp å ner...Ryggfärgen får en vakta lite!..mest färg där.

Detta tills jag känner att blandning inte kan "rinna mer"...så! all härdning med epoxy,..UPP Å NER..tills den är färdig för att fiska med.

14 hours ago, Ismo said:

Fan vad jag ljugit!!! All! ..användning av Epoxy..så skall Puppan torka upp å ner...Ryggfärgen får en vakta lite!..mest färg där.

Detta tills jag känner att blandning inte kan "rinna mer"...så! all härdning med epoxy,..UPP Å NER..tills den är färdig för att fiska med.

Att du svamlar så mycket kanske beror på alla användning av epoxy? 🙂

• Haha 1

17 hours ago, Ismo said:

Ja! ..då var det avklarat!..rätt trevlig tillställning vart det:)..G Westrin mycket trevlig...

Tur för honom att som han trodde.. att jag skulle se ut...inte såg ut.

" Stor 2m lång...långt svart hår..120kg tung" Inte ens nära..fast tvärtom det motsatta:lol:

170cm..inget hår...79kg.

Låter mer som din kompis Betis! 🙂

18 hours ago, Ismo said:

170cm..inget hår...79kg.

Inget hår hade väl vem som helst kunnat gissa höhö 😉

• Like 1

• 2 weeks later...