Jump to content

Ismopuppa

ingen fisk

Recommended Posts

På 2023-03-18 at 14:33 Ismo sa:

Snabb köpte en en NY Whip Finisher!

Vilket skräp!..en törs inte försöka att dra åt lite för knuten...utan att bindtråden släpper fr. verktyget...

20230318_125537.jpg

Har försökt tänka!..(inte min starka sida)..nåväl..istället för att kasta bort å köpa nytt!..

Så har jag förstärkt!..få den lite styvare:rolleyes:..

Se bild!..lagdt bindtråd..+ Epoxy!..som skall "låsa"..att pitten INTE!..mjuknar vid belasting.

20230325_225750.jpg

Edited by Ismo

21 minutes ago, Ismo said:

Har försökt tänka!..(inte min starka sida)..nåväl..istället för att kasta bort å köpa nytt!..

Så har jag förstärkt!..få den lite styvare:rolleyes:..

Se bild!..lagdt bindtråd..+ Epoxy!..som skall "låsa"..att pitten INTE!..mjuknar vid belasting.

20230325_225750.jpg

Har inte haft något problem med min, var iofs Elite-versionen om det gör någon skillnad 

14 minutes ago Karl T sa:

Har inte haft något problem med min, var iofs Elite-versionen om det gör någon skillnad 

Ska skicka bild på min gamla(skall fan repa den)..å den nya!..en skillnad som på en Sumobrottare å en Svensk.!

Om jag nu får över bildjäveln.

Här är skillnaden!..gamla!..bra mycket större "verktyg"..andra vinklar...min gamla till vänster i bild...

Måste ju vart en Akademiker som designat "skit" verktyget.

20230325_235033.jpg

Edited by Ismo
  • Haha 1

Har nu skickat åt både Bobban å Yoski!!! ...grundläggande..Hur en gör en Puppa...bildligt!

Hoppas dom förmedlar detta!

• Like 2

11 hours ago, Ismo said:

Har nu skickat åt både Bobban å Yoski!!! ...grundläggande..Hur en gör en Puppa...bildligt!

Hoppas dom förmedlar detta!

Tack Ismo!! Ett stycke historia, svårt att beskriva men stort för mig! Förstår vad du menar med benen, jag ska hålla utkik!

Jag kör röven lite fetare nu känns Jäklarns rätt.

För folk som inte förstår är det ju som att man fått en intervju med Bond och fått ta del av första bondbilen! 👏😎 Episkt!

5 hours ago Bobbilon sa:

Tack Ismo!! Ett stycke historia, svårt att beskriva men stort för mig! Förstår vad du menar med benen, jag ska hålla utkik!

För folk som inte förstår är det ju som att man fått en intervju med Bond och fått ta del av första bondbilen! 👏😎 Episkt!

Tack SJÄLV!

Bara roligt på en som LYSSNAR!!!

• Sad 1

7 hours ago Bobbilon sa:

Just att få prata..en någon som fattar det jag giort! åå HUR!!! jag tänker 

Är gukld värt!

• Like 1

Å folk fattar inte hur Allergisk jag är mot Fisk.!

Hållt på där flera ggr om ..i livet!...testat äta..risk för att dö!..funkat ? NEJ

Föds en med FISK!!..Allergi i titdigt i livet!.. blir en aldrig av med det...Jag föddes med den.

Edited by Ismo

1 hour ago Bobbilon sa:

Svårfotat. Lacken reflekterar så mycket. Bättre undersida där.EA417F15-38D9-4A40-A4A1-6AE09F585890.thumb.jpeg.1e221da916b055bcf510bfcad0dd28fe.jpeg

Liiiite! ..onödigt! långa ben ..tycker jag..men det är jag det

Kolla Youtub filmen ..Puppan simmar!..inte med dom främsta benparet...tror dom är dom nästinliggandes strax. bakom.

Fick föklarat av en "EXPERT".

Så ser det ut...lr ? ..resten är invikt!

• Thanks 1

27 minutes ago Ismo sa:

Kolla Youtub filmen ..Puppan simmar!..inte med dom främsta benparet...tror dom är dom nästinliggandes strax. bakom.

Det är fr. Jazz and Fly Fishing..episod 4..tror jag det var

• Like 1

28 minutes ago, Ismo said:

Tack för input, intressant!

Då det är jäkligt svårt att göra små ismos har jag kört den här som alternativ. Har fiskat bra som fn när fisken selektivt tagit de små rackarna som knäckt. Det är ingen ismopuppa men den inspirerande till den här lilla Våfflan.A693BFDF-74CF-49B8-A5B3-4953B7EE589C.thumb.jpeg.b5137967dc3036a1e0d457c4c8b5a89d.jpeg97614BD1-6ECA-469B-8B1A-18397C13E974.thumb.jpeg.a5ae79d116da571646adc8a284912595.jpeg704E5D57-9AB2-44D0-A638-6DE860BD4CE4.thumb.jpeg.4f5af2c9343a0f258fa6e1b554b232ee.jpeg085F7176-D40D-4D09-8C28-E0788A285744.thumb.jpeg.210de92275abad3a6230aeac4f1a9b1c.jpeg

Edited by Bobbilon
  • Like 5
  • Thanks 1

Grejen med "MIN" Tråd är försöker andra att förstå "MIn" Puppa ..+ att förstå i övrigt mitt Fiske..+ att förstå er.

Jag vill lära vill..hela livet!...till den dagen jag dör...

Sen att det kommer in en TOK!!!..inga nämda namn!

IDIOT!!! ..förklara mig...fattar inte!

..bara sådär?...utan tendeser före?

Fattar inte!?

• Like 1

2 minutes ago, Ismo said:

Grejen med "MIN" Tråd är försöker andra att förstå "MIn" Puppa ..+ att förstå i övrigt mitt Fiske..+ att förstå er.

Jag vill lära vill..hela livet!...till den dagen jag dör...

Sen att det kommer in en TOK!!!..inga nämda namn!

IDIOT!!! ..förklara mig...fattar inte!

..bara sådär?...utan tendeser före?

Fattar inte!?

Dårar finns överallt. Jag är förtjust i den här tråden och allt som kretsar kring din puppa! 😌🍻

8 minutes ago Bobbilon sa:

Dårar finns överallt. Jag är förtjust i den här tråden och allt som kretsar kring din puppa! 😌🍻

Tur att Ismo är en han och inte en hen, skulle ju bli en knepig tråd att tolka då😜

• Haha 1