Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ismopuppa

Featured Replies

1 hour ago, Ismo said:

GÖTT! ..nu tror jag jag på än bättre!!!..med allt.

Ismo bäste bror. Jag får bekänna en grej. Igår tog jag mig en grogg. Punkt. Gjorde du det också? Punkt?

Den som har lekt mest innan han dör vinner.

• Replies 819
  • Views 180.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• KimDon7an
    KimDon7an

Ismo-tider ??

• Bobbilon
    Bobbilon

Jag tycker det är bra att vi pratar om sånt här!   Från dag 1 när jag gjorde ”våfflan” så var jag noga med att beskriva syftet, att det skulle vara ett enklare alternativ till en ismopuppa då b

• Bobbilon
    Bobbilon

Blev en drömöring på ismovåfflan här om veckan. De ratade både Vulgata och Grandis. Mkt vind. Så drifta jag med flytringen och ismovåffla förbi ett hett ställe så small det rejält. 🤩

1 minute ago hö&gös sa:

Ismo bäste bror. Jag får bekänna en grej. Igår tog jag mig en grogg. Punkt. Gjorde du det också? Punkt?

Ja ja! Dum vore jag annars!

Vägen mot döden..är den enda vägen vi inte kan välja bort.

Haha! Lysande! ? Håller med! Punkt.

Den som har lekt mest innan han dör vinner.

9 hours ago Ismo sa:

Nu var du där..& Hö-Gös! ..vad tyckte ni?

Kanon! Det är ett bevis på hur det blir om man vårdar sitt vatten och slipper rovfiske.

40 minutes ago Ismo sa:

Du är inte välkommen längre!:mellow:

Är snart folkbokförd på din adress, så problemet är löst ?

Jag satte igång en liten produktion och jag kommer inte att behöva alla själv. Om någon som inte orkar göra själv vill köpa några stycken så går det bra. Kommer ta 65 kronor styck och det kan man tycka vad man vill om. Vet att det finns billigare på andra ställen på nätet och då går det bra att köpa där. Dessa är gjorda med kärlek och omsorg av kvalitetsmaterial. Det är bra balsa på hullingfri Hanak 280 (storlek 12 och 14) med pigmenterad epoxy (fluogul bak) och Maxima Chameleon som ben.

PM om du är intresserad!

P3303802.jpg

P3303804.jpg

20200330_125447.jpg

20200330_125546.jpg

37 minutes ago, Legobiten said:

Jag satte igång en liten produktion och jag kommer inte att behöva alla själv. Om någon som inte orkar göra själv vill köpa några stycken så går det bra. Kommer ta 65 kronor styck och det kan man tycka vad man vill om. Vet att det finns billigare på andra ställen på nätet och då går det bra att köpa där. Dessa är gjorda med kärlek och omsorg av kvalitetsmaterial. Det är bra balsa på hullingfri Hanak 280 (storlek 12 och 14) med pigmenterad epoxy (fluogul bak) och Maxima Chameleon som ben.

PM om du är intresserad!

P3303802.jpg

P3303804.jpg

20200330_125447.jpg

20200330_125546.jpg

Snygga. Skulle oxå göra några stycken. Siktade på 15 st men det slutade att jag har 60 st färdiga. Men jag behåller nog mina själv. 

Edited by _tobbe_

bug.gif

44 minutes ago, _tobbe_ said:

Snygga. Skulle oxå göra några stycken. Siktade på 15 st men det slutade att jag har 60 st färdiga. Men jag behåller nog mina själv. 

Haha, då vann du med 10 st ? Tack!

2 minutes ago, Ismo said:

Snyggt! ..lite mer brun/olive rygg..+ mörkare ben..så är du där...å  kapa av lite på "bak" benen

Tack! Jag gillar ryggfärgen men varierar ibland. Benen har jag inte färgat utan funkar fint som de är tycker jag och i en längd som är justerbar vid vattnet om man vill ha kortare ?

Finns ju massor med kombinationer att testa tänker jag och alla material-/färgvarianter jag gjort hittills har funkat fint så kanske har fisken olika smak precis som vi? Men dina är grymma utan tvivel! ?

31 minutes ago, Ismo said:

Snyggt! ..lite mer brun/olive rygg..+ mörkare ben..så är du där...å  kapa av lite på "bak" benen

Nu kanske du kommer att lyncha mig, men varför är det så noga med färgen på ryggen? Flugan fiskas på ytan, oftast i strömmande vatten, och hur ska fisken kunna urskilja ryggens färg? Eller är det för fiskaren mer än fisken? 

"Om jag ändå inte får fisk, så föredrar jag att inte få den på fluga" - Bob Lawless

33 minutes ago, Ismo said:

Som att du skulle veta nåt om hur man gör ismopuppor ?

Inte fiskelustig längre.

1 hour ago, Legobiten said:

Finns ju massor med kombinationer att testa tänker jag och alla material-/färgvarianter jag gjort hittills har funkat fint så kanske har fisken olika smak precis som vi? Men dina är grymma utan tvivel! ?

Som att man får lov att säga något annat... :lol:

54 minutes ago, Ismo said:

OM!! du fiskar Puppan DJUPT!...så kan du inte t ex. inte ha en vit rygga!...därav tanken att ha en Puppa som fiskar både djupt & ytligt.

Hur fiskar du den djupt? Sjunklina och booby?

3 hours ago, Ismo said:

OM!! du fiskar Puppan DJUPT!...så kan du inte t ex. inte ha en vit rygga!...därav tanken att ha en Puppa som fiskar både djupt & ytligt.

Ålrajt, då är jag med :) 

"Om jag ändå inte får fisk, så föredrar jag att inte få den på fluga" - Bob Lawless

Jag har gjort ett gäng puppor under de gångna åren, experimenterat med färger och den som funkar överlägset bäst är så nära originalfärgen som möjligt.

Däremot kan man använda sig av olika träslag, jag har gjort puppor i balsa (flyt)
Björk (hover ) och rödbok (sjunk), krokvalet är oxå AO, för lätt krok och dom landar på rygg.

Tanken är (var?) Ryssland i sommar, därav dessa varianter. Tar tillfället i akt att på förhand be upphovsmannen om ursäkt ?

20200330_163926.thumb.jpg.4ccf9af5703abbdf0ea3a2cc087b98dd.jpg20200330_163846.thumb.jpg.efc62fa2c0c90d7b175b0a4f9af62eea.jpg

“Wisdom comes from experience. Experience is often a result of lack of wisdom.”

- Terry Pratchett

3 minutes ago, YoSki said:

Tanken är (var?) Ryssland i sommar, därav dessa varianter. Tar tillfället i akt att på förhand be upphovsmannen om ursäkt ?

20200330_163926.thumb.jpg.4ccf9af5703abbdf0ea3a2cc087b98dd.jpg20200330_163846.thumb.jpg.efc62fa2c0c90d7b175b0a4f9af62eea.jpg

Ajaj, nu är det rökta fläsket stekt... ?

1 minute ago, Bigsalmon said:

Ajaj, nu är det rökta fläsket stekt... ?

Händer ju inte så mkt just nu, så röra om i grytan lite kan ju inte vara alldeles fel ? Sen är ju stekt rökt fläsk är en delikatess!

- Terry Pratchett

11 minutes ago, YoSki said:

Händer ju inte så mkt just nu, så röra om i grytan lite kan ju inte vara alldeles fel ? Sen är ju stekt rökt fläsk är en delikatess!

Men koka det först i nån timme så det blir mört?

Vad fränt! 

Ismopuppor med flames och stripes! 

?

Gjorde några vanliga också. 

20200406_114054.jpg

- Terry Pratchett

1 hour ago, Ismo said:

Sista för säs.(hoppas jag) ..olika strl. Från 14 till 6(Ops)..112st! Roligare med dom större..

20200410_161547.jpg

Ett hundgöra, hoppas att du lärt dig ta betalt

On 3/30/2020 at 3:05 PM, Jonas_P said:

Nu kanske du kommer att lyncha mig, men varför är det så noga med färgen på ryggen? Flugan fiskas på ytan, oftast i strömmande vatten, och hur ska fisken kunna urskilja ryggens färg? Eller är det för fiskaren mer än fisken? 

För att de är samma olivgröna färg som på cortland Omni-verse linan o de e riktmärke för kvalite ??

1 hour ago, Line-speed said:

För att de är samma olivgröna färg som på cortland Omni-verse linan o de e riktmärke för kvalite ??

Linminne, möjligen ?

5 hours ago, Ismo said:

Sista för säs.(hoppas jag) ..olika strl. Från 14 till 6(Ops)..112st! Roligare med dom större..

20200410_161547.jpg

Har du någon ungefärlig koll på hur många puppor du snidat till genom åren?