Jump to content
ingen fisk

Ismopuppa

Recommended Posts

20 hours ago, Ismo said:

Men upptäckte i fiske i en sjö!..så bör en inte nymfa in den...låt den ligga still...i 15 -30 sek...en kort dragning för att "väcka" ev. förbi passerande fiskar..fått det bekräftat av andra som fiskat den betydligt mera än jag själv.

Testade just detta i regnbågssjön med min hjorthårsismo. Succé! :)

20190923_165527.jpg

• Like 1

14 minutes ago Legobiten sa:

Testade just detta i regnbågssjön med min hjorthårsismo. Succé! :)

20190923_165527.jpg

HÄRLIGT! ..skulle va skoj om flera säger å tycker om ev. "teknik"

7 minutes ago, Ismo said:

HÄRLIGT! ..skulle va skoj om flera säger å tycker om ev. "teknik"

Tekniken för dagen var som du skrev att låta den vara en liten stund (kanske inte så länge som 15-30 sek) och sen dra till den lite då och då. Som en långsam hemtagning med små pauser helt enkelt! 

• Like 1

10 minutes ago Legobiten sa:

Tekniken för dagen var som du skrev att låta den vara en liten stund (kanske inte så länge som 15-30 sek) och sen dra till den lite då och då. Som en långsam hemtagning med små pauser helt enkelt! 

10 minutes ago Legobiten sa:

En lär sig TACK!

5A46B783-7243-497A-98C8-CD4A60DC8B0B.thumb.jpeg.3984a223f0aa52fc7b5daefd0fa9c34f.jpegHar gjort ett gäng 24 mm puppor, krok Kamasan B175 storlek 6.

Puppan flyter bra och vänder sig rätt i landningen, nu återstår det bara och se om man får ngt på dom

Edited by puoltsa19
  • Like 1

Så här såg min "ROTENON" fluga ut innan Puppan..namnet gav en gammal klasskompis på -80 talet.."Rådjursflugan" som jag själv kallade dennna..en UTMÄRKT!!!..fluga fångade allt.

Band upp en efter ca:30 år..men huvet vart inte bra..rena vattenskallen..minndes inte hur jag band den helt enkelt.

Håll till godo.

1B.jpg

1A.jpg

Edited by Ismo
  • Like 1

3 minutes ago SA sa:

vem är Ismo egentligen

Här är jag!

Jag.jpg

• Like 4

Märkväl!..inte utvadad till anklarna.

1 hour ago SA sa:

Fint kanske ses inte idag

Knappast!:)

3 hours ago Ismo sa:

Så här såg min "ROTENON" fluga ut innan Puppan..namnet gav en gammal klasskompis på -80 talet.."Rådjursflugan" som jag själv kallade dennna..en UTMÄRKT!!!..fluga fångade allt.

Band upp en efter ca:30 år..men huvet vart inte bra..rena vattenskallen..minndes inte hur jag band den helt enkelt.

Håll till godo.

1B.jpg

Den ska testas:blink:

15 hours ago, Ismo said:

Håll till godo.

1B.jpg

1A.jpg

Jaha det där är en nybunden? Trodde det var en gammal undanstoppad originalfluga. Men den är gjord med gamla materialet? Resterna av biten jag fick kolla på en gång?

26 minutes ago jakobj sa:

Jaha det där är en nybunden? Trodde det var en gammal undanstoppad originalfluga. Men den är gjord med gamla materialet? Resterna av biten jag fick kolla på en gång?

SKÄRP DIG!!! ..denna bild är densamma fr. ett annat forum...   MEN skall fixa till en bättre...minnes att du klagade över detta..(HUVET)..med all rätt.:)

5 minutes ago, Ismo said:

SKÄRP DIG!!! ..denna bild är densamma fr. ett annat forum...   MEN skall fixa till en bättre...minnes att du klagade över detta..(HUVET)..med all rätt.:)

Jo men jag fattade aldrig att den var nybunden! Spelar ju ingen roll egentligen men du skriver ju att du inte riktigt minns hur den bands så jag funderar på om den här nybundna är exakt så som originalet såg ut?

Inte klagade jag? Jag undrade bara om det var någon tanke med att skallen såg ut som den gjorde? Och det var det ju inte tydligen. Det var bara du som var värdelös fick jag förklarat. 😎

• Like 2

7 minutes ago jakobj sa:

Jo men jag fattade aldrig att den var nybunden! Spelar ju ingen roll egentligen men du skriver ju att du inte riktigt minns hur den bands så jag funderar på om den här nybundna är exakt så som originalet såg ut?

Inte klagade jag? Jag undrade bara om det var någon tanke med att skallen såg ut som den gjorde? Och det var det ju inte tydligen. Det var bara du som var värdelös fick jag förklarat. 😎

EXAKT! PRECIS!! .. för att citera en arbetskompis!

Sista masstillverkningen i mitt liv! ..endast 60st strl.12 kvar..dessa strl.14 helt klara.

20200308_192132.jpg

• Like 8

11 hours ago, Ismo said:

Sista masstillverkningen i mitt liv! ..endast 60st strl.12 kvar..dessa strl.14 helt klara.

20200308_192132.jpg

Perfekt, jag tar 4st 12:or ;) kan ju inte har för många ismo i asken

Ismo! Jag vill isåfall köpa den allra sista av dessa 60

12 hours ago, Ismo said:

20200308_192132.jpg

Isåfall vill jag köpa den allra sista av dessa 60!

22 minutes ago Puttestuts sa:

Ismo! Jag vill isåfall köpa den allra sista av dessa 60

Isåfall vill jag köpa den allra sista av dessa 60!

Sorry! 130st går år endast 1st person..Tjuonajokka..:rolleyes:

Edited by Ismo

31 minutes ago Lodjur sa:

Perfekt, jag tar 4st 12:or ;) kan ju inte har för många ismo i asken

Får se vad jag orkar göra utöver dessa.

1 minute ago, Ismo said:

Sorry! 130st går år endast 1st person..Tjuonajokka..:rolleyes:

Bah... Vilka dumheter. Man kan ju inte fiska med 130st. 

11 hours ago Puttestuts sa:

Bah... Vilka dumheter. Man kan ju inte fiska med 130st. 

Han har en massa kompisar!

Edited by Ismo

Jag har en, som jag fick av en norsk vän. Den värdesätter jag högt och fasar över dagen den försvinner :) 

Förstår inte varför ni inte gör dom själva?  ..så enkelt! TÄLJ!!! Ni har 6-8 mån på er. 10st lätt.