Jump to content
ingen fisk

Ismopuppa

Recommended Posts

Hade för mig att jag någon gång på "1900-talet" införskaffade en puppa och provade att göra några egna kopior. Rotade lite i gömmorna och fann denna + några lustiga kopior. Ismo; är detta en av dina eller är det ytterligare en kopia...?

20200312_063713.jpg

20200312_063631(0).jpg

20200312_063700.jpg

18 minutes ago Wickhams fancy sa:

Hade för mig att jag någon gång på "1900-talet" införskaffade en puppa och provade att göra några egna kopior. Rotade lite i gömmorna och fann denna + några lustiga kopior. Ismo; är detta en av dina eller är det ytterligare en kopia...?

20200312_063713.jpg

20200312_063631(0).jpg

20200312_063700.jpg

Kopia! Aldrig gjort nån med svart huve.lr. gul framdel

Lr.svart bak.

På 2019-07-04 at 22:19 Freak sa:

Det låter spännande👍

Nu var du där..& Hö-Gös! ..vad tyckte ni?

25 minutes ago hö&gös sa:

Att allt var förbannat bra! 👍🎣

GÖTT! ..nu tror jag jag på än bättre!!!..med allt.

1 hour ago, Ismo said:

GÖTT! ..nu tror jag jag på än bättre!!!..med allt.

Ismo bäste bror. Jag får bekänna en grej. Igår tog jag mig en grogg. Punkt. Gjorde du det också? Punkt?

1 minute ago hö&gös sa:

Ismo bäste bror. Jag får bekänna en grej. Igår tog jag mig en grogg. Punkt. Gjorde du det också? Punkt?

Ja ja! Dum vore jag annars!

• Haha 1

9 hours ago Ismo sa:

Nu var du där..& Hö-Gös! ..vad tyckte ni?

Kanon! Det är ett bevis på hur det blir om man vårdar sitt vatten och slipper rovfiske.

1 hour ago Freak sa:

Kanon! Det är ett bevis på hur det blir om man vårdar sitt vatten och slipper rovfiske.

Du är inte välkommen längre!:mellow:

40 minutes ago Ismo sa:

Du är inte välkommen längre!:mellow:

Är snart folkbokförd på din adress, så problemet är löst 😘

Jag satte igång en liten produktion och jag kommer inte att behöva alla själv. Om någon som inte orkar göra själv vill köpa några stycken så går det bra. Kommer ta 65 kronor styck och det kan man tycka vad man vill om. Vet att det finns billigare på andra ställen på nätet och då går det bra att köpa där. Dessa är gjorda med kärlek och omsorg av kvalitetsmaterial. Det är bra balsa på hullingfri Hanak 280 (storlek 12 och 14) med pigmenterad epoxy (fluogul bak) och Maxima Chameleon som ben.

PM om du är intresserad!

P3303802.jpg

P3303804.jpg

20200330_125447.jpg

20200330_125546.jpg

• Like 6

37 minutes ago, Legobiten said:

Jag satte igång en liten produktion och jag kommer inte att behöva alla själv. Om någon som inte orkar göra själv vill köpa några stycken så går det bra. Kommer ta 65 kronor styck och det kan man tycka vad man vill om. Vet att det finns billigare på andra ställen på nätet och då går det bra att köpa där. Dessa är gjorda med kärlek och omsorg av kvalitetsmaterial. Det är bra balsa på hullingfri Hanak 280 (storlek 12 och 14) med pigmenterad epoxy (fluogul bak) och Maxima Chameleon som ben.

PM om du är intresserad!

P3303802.jpg

P3303804.jpg

20200330_125447.jpg

20200330_125546.jpg

Snygga. Skulle oxå göra några stycken. Siktade på 15 st men det slutade att jag har 60 st färdiga. Men jag behåller nog mina själv. 

Edited by _tobbe_

1 hour ago Legobiten sa:

PM om du är intresserad!

P3303802.jpg

P3303804.jpg

20200330_125447.jpg

20200330_125546.jpg

Snyggt! ..lite mer brun/olive rygg..+ mörkare ben..så är du där...å  kapa av lite på "bak" benen

44 minutes ago, _tobbe_ said:

Snygga. Skulle oxå göra några stycken. Siktade på 15 st men det slutade att jag har 60 st färdiga. Men jag behåller nog mina själv. 

Haha, då vann du med 10 st 😁 Tack!

• Haha 1

Som sagt!!..Köp MAXIMO tafs material!!..enkelt att färga.

• Like 1

2 minutes ago, Ismo said:

Snyggt! ..lite mer brun/olive rygg..+ mörkare ben..så är du där...å  kapa av lite på "bak" benen

Tack! Jag gillar ryggfärgen men varierar ibland. Benen har jag inte färgat utan funkar fint som de är tycker jag och i en längd som är justerbar vid vattnet om man vill ha kortare 😁

Finns ju massor med kombinationer att testa tänker jag och alla material-/färgvarianter jag gjort hittills har funkat fint så kanske har fisken olika smak precis som vi? Men dina är grymma utan tvivel! 😎

31 minutes ago, Ismo said:

Nu kanske du kommer att lyncha mig, men varför är det så noga med färgen på ryggen? Flugan fiskas på ytan, oftast i strömmande vatten, och hur ska fisken kunna urskilja ryggens färg? Eller är det för fiskaren mer än fisken? 

33 minutes ago, Ismo said:

Som att du skulle veta nåt om hur man gör ismopuppor 🙄

• Haha 4

1 hour ago, Legobiten said:

Finns ju massor med kombinationer att testa tänker jag och alla material-/färgvarianter jag gjort hittills har funkat fint så kanske har fisken olika smak precis som vi? Men dina är grymma utan tvivel! 😎

Som att man får lov att säga något annat... :lol:

• Like 1

2 hours ago Henka sa:

Som att du skulle veta nåt om hur man gör ismopuppor 🙄

Gissar ba!

• Haha 2

2 hours ago Jonas_P sa:

Nu kanske du kommer att lyncha mig, men varför är det så noga med färgen på ryggen? Flugan fiskas på ytan, oftast i strömmande vatten, och hur ska fisken kunna urskilja ryggens färg? Eller är det för fiskaren mer än fisken? 

OM!! du fiskar Puppan DJUPT!...så kan du inte t ex. inte ha en vit rygga!...därav tanken att ha en Puppa som fiskar både djupt & ytligt.

Edited by Ismo
  • Like 1

54 minutes ago, Ismo said:

OM!! du fiskar Puppan DJUPT!...så kan du inte t ex. inte ha en vit rygga!...därav tanken att ha en Puppa som fiskar både djupt & ytligt.

Hur fiskar du den djupt? Sjunklina och booby?