Hoppa till innehåll

Är folk sugna på en gäddflugfiske träff?


kenta_85

Recommended Posts

Halloj.

 

Vore ruskigt kul om vi kunde samla ett gäng för lite gemensamt gäddflugfiske från flytring, kanot eller båt. Tog mina 18 första flugfångade gäddor i helgen som var med en stridbar 5.3 i topp så nu är man rätt fast känner jag.

Vore kanon om vi kunde ses ett gäng vid lämpligt vatten kanske nästa helg? Gärna då runt västeråtrakten, jag kan utan vidare åka till örebro, köping, eskilstuna, enköping eller så där det lämpar sig för flest deltagare. Hör av er.

 

/skitfiske mvh Kent

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är ju i stugan varje helg denna årstid, och här i min sjö utanför Skinnskatteberg är det dåligt fiske nu. 3 små gäddor förra helgen och en pytte igår.. Kul att du hittat bra vatten runt Västerås. Skulle gärna hakat på men jag är som sagt borta på helgerna och har inte tillgång till flytetyg på hemmaplan. Snart ska jag iaf ut i blåsten och tjata upp en liten gäddusling här i Dagarn :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det lär kunna bli många fler helger framöver så du får gärna haka en annan helg pikehunter. 

Synd att du är i stugan men säkert knappast helt fel det heller. =) Gäddorna som togs tog i hemmavatten vid Hallstavik, där har man koll på vattnen men här går jag mest bet känns det som och mälaren känns inte bra. Skall försöka söka mig till sjöarna häriomkring få se om man kan hitta någon bra vatten. 

Hade några mål med förra helgens flugfiske, jag skulle ta premiärgäddan på fluga, skulle ta en på 3+, skulle ta en på 5+ och årets främsta mål en på 7+. Premiärgäddan var en snipa på kilot, samma dag togs 5+aren, dagen efter en 3+ så det är väl egentligen "bara" 7 an kvar innan man får sikta högre. =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...