Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag går i funderingar att bygga håvar för försäljning, men måste hitta ett sätt att göra det gångbart tidsmässigt. Stay tuned.

EDIT: kommer i så fall givetvis följa Edge's föreskrifter om reklam osv :-)

Edited by M. Engdahl
Posted (edited)

Slutgiltig form på nästa håv, snart blir det bygga av!

post-13474-0-34390100-1371728063_thumb.j

Edit: fel av mig, handtaget är 2cm för långt, men det blir hyfsat nära :-)

Edited by M. Engdahl
  • 2 months later...
  • 5 years later...
Posted

Vi har en teori om formen. När den hänger på ryggen med handtaget nedåt pekar handtaget åt ena hållet och gör det enklare att greppa håven när det är dags för landning. Vad tror ni om det?

Posted
På 2018-10-11 at 14:36 Bigsalmon sa:

Vi har en teori om formen. När den hänger på ryggen med handtaget nedåt pekar handtaget åt ena hållet och gör det enklare att greppa håven när det är dags för landning. Vad tror ni om det?

Låter rimligt. Jag tyckte om formen på de japanska förlagorna. :) 

Posted
59 minutes ago Redbeeerd sa:

Låter rimligt. Jag tyckte om formen på de japanska förlagorna.  

Jag håller med om det, både snyggt, ovanligt och coolt. Och eventuellt extra funktionellt. :)

• Like 1
  • 5 years later...
Posted

Någon som provat göra en håv i massivt trä? Har ett gäng breda golvplank över och funderar på om det går göra sig en håv. Eller om det bara skulle spricka när det är massivt trä? 

Posted

Hej den blir väldig svag i ramen....starkare med lameller + man kan välja ramens utsmyckning

• Like 1
Posted

Köpte denna Håv(se bild) fr en här på EGDE..engång..lr. faktiskt köpte jag 2st!!!..för 1:a glömde jag på en sten efter Kalixälven när det nu var..tog bara ettpar timmar..åkte tebaks..men den var borta! Nån snodde den...men skulle känna igen den..även om trät har ruttnat..för håv botten sprack..fick material av killen som sålde håven..sydde ihop rätt fult..

Fin håv!! ..Rätt stor beställde jag..

HÅV.jpg

• Like 1