Jump to content
Sign in to follow this  
Jjonas

GL Triple-D

Recommended Posts

Hejsan 

Har ett GL Reaction 13,7" 9-10 och är intresserad av att köpa en Tripel-D lina till detta .

Har blivit rekommenderad att köpa en 10-11 lina och sedan kapa ner den till 35gram , just för att få en kortare lina.

Vad tycker ni om detta ?

Vad för öglor rekommenderar ni att sätta på denna lina?

Modellen som är i fråga är en I-s2-s4 

Hej,

Var ska du fiska?

Vill du en klump för trånga situationer och eller djup vadning så kan en kortare klump vara svaret. Vill du ha en allround så gå på en lite längre.

Jag skulle satsa på en allround 9/10 och kapa den från 13,5 till 12,5 och sedan testa mig fram..

Testa både från strandkanten och utvadad...

Om ögla så roman moser.

Tight Lines ;)

Tack för snabba och bra svar ! 

Nu till öglorna , såg nu att det finns två olika storlekar på dem , finns en modell som man måste skala av coatingen och en annan som man inte behöver. Vilken ska jag köpa?

Edit: Glömde länken http://www.fishline.se/roman-moser-flatoglor-minicon/product_details.php/products_id/104

Edited by Jjonas

Tack för snabba och bra svar ! 

Nu till öglorna , såg nu att det finns två olika storlekar på dem , finns en modell som man måste skala av coatingen och en annan som man inte behöver. Vilken ska jag köpa?

Edit: Glömde länken http://www.fishline.se/roman-moser-flatoglor-minicon/product_details.php/products_id/104

MINICON SALMON

Öglor/snabbkoppling för tyngre lax- och havsöringfiske 3 öglor/pkt.

MINICON SALMON XL

Öglor med extra stor innerdiameter. Gör det möjligt att enkelt montera öglor även på de tjockaste skjutklumpar i flytande version. För dem som är lite bekväma av sig och inte orkar att skala av coatingen är detta helt suveränt. 

3 öglor/pkt.

Salmon XL till bakänden på klumpen speciellt om den är flyt (grov), Skippa plastslangen som medföljer gör en spikknut av lämplig backing, säkra med en droppe eller två superlim, alt linda bindtråd ca 1 cm istället för spikknut, linda tight och fint i många varv allt undermaterial ska vara täckt av bindtråden, limma med superlim i 2 omgångar.

Salmon till alla spetsar med samma metod, funkar även till bakänden om den inte är för grov..

Ok tack !

Men är Intermidiate delen på denna linan tjock ? 

Klarar jag mig med ett Minicon Salmon packet?