Hoppa till innehåll

myggmedel


Olsson87

Recommended Posts

På Ben's 100 flaskan som oxå är 100 % deet står det att det kan orsaka cancer och ändra din dna.. Väldigt effektivt men det känns inget nyttigt.. Har för mig att usa tog fram deet för soldaterna under vietnamn kriget.

Är inte deet som spolarvätska, det blir inget bättre över 50 %ig blandning?

Sen kan jag tillägga att man bara stör sig på myggen dom första dagarna, sen vänjer man sig :)

Kom över ett 12 pack av U.S. Air Force gamla mosquito repellant från 70-talet. Den hjälpte till att bevara min mentala hälsa i myrlandet i Alaska och Kiruna när det var som värst. Smälte också armbandet på dykklockan på två dagar...

Inte läge att gnida sig på halsen och sen knyta om nylontafsen... :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Centaura! Billigare och enligt mig bättre än DEET (Mygga, Djungelolja, US622 osv).

Löser inte upp de flesta plaster så det kan appliceras på kläder i syntet. Det är inte heller lika irriterande för hud och ögon, luktar inte starkt samt är godkänt att användas på vissa djur.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

37 minutes ago, MagnusDomeij said:

Repell 100 är lika bra som Flyrite, allt håller sig på en halvmeters avstånd.

Så är det, får tyvärr inte säljas längre :(
Dock köpte jag på mig ett par burkar innan förbudet :)
Finns som varumärke fortfarande men inte med samma innehåll.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Tribal_Tech said:

Hej,

är det bara jag som tycker Mygga i roll-on fungerar ypperligt?

Har även djungelolja med som jag upplever fungerar bättre mot knott.

Mvh,

Daniel

Tycker också att Mygga roll-on fungerar bra!

Finns oftast en anledning till att vissa verksamma ämnen förbjuds... oftast med hänsyn till miljön!?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago, Joliet said:

Så är det, får tyvärr inte säljas längre :(
Dock köpte jag på mig ett par burkar innan förbudet :)
Finns som varumärke fortfarande men inte med samma innehåll.

Beställde 2 flaskor Repel 100 på fruugo i fjol o de kom fram dock tillkom tull och moms, blev lite besviken på Bushman då småsviarna inte brydde sig om det. Repel 100 funkar däremot mot allt oknytt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För många år sedan så stod jag vid en älv och drog på mig MyggA på händer och några drag i ansiktet. Vadade sedan ut i solen och direkt började det svida som fxn i ansiktet. I panik tvättade jag av mig i ansiktet. Resten av den fiskeveckan såg jag ut som en krigsmålad indian i ansiktet. När jag kom hem skickade jag tillbaka flaskan till leverantören med ett brev. Någon vecka senare kom en låda med en livstids förbrukning av MyggA roll-on. Dom nya flaskorna ger inga ränder i ansiktet. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fick tag i en smörja som Amerikanska soldaterna använde i Vietnamkriget, det var helt oslagbart, inte ens småknotten kom i närheten, fick man lite i ögonen så blev man i det närmaste blind, det sved fruktansvärt, jag skulle inte tro det var speciellt nyttigt, men tusan så effektivt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago, Ixoye said:

Jag fick tag i en smörja som Amerikanska soldaterna använde i Vietnamkriget, det var helt oslagbart, inte ens småknotten kom i närheten, fick man lite i ögonen så blev man i det närmaste blind, det sved fruktansvärt, jag skulle inte tro det var speciellt nyttigt, men tusan så effektivt.

Agent orange

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns på ebay att köpa nästan rent gift DEET  antibug som i betydligt svagare blandning ingår i svenska lagliga myggmedel. Men inget att leka med om man har barn eller hund.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...