Jump to content
Sign in to follow this  
Lenny LKPG

Vilka rullar har ni matchat ihop med era splitcanespön?

Recommended Posts

Är det Ron White som byggt det?

@Bolander

Riktigt coolt! Tänkte det kanske var byggt på en klinga av någon med mycket smak och goda färdigheter, det hade varit lika snyggt då också, men det är ju en riktig dyrgrip du har...

Min första tanke var faktiskt att lindningarna såg mycket bättre ut än standardmodellerna.

Är det Ron White som byggt det?

Japp, det skall det vara... Classic Limited Edition från 77/78 var tredelade och jag tror att den serien är mer eftersökt.

Det är fint med traditioner, men finns det ingen som tänker modernt till sina bambuspön?

Ett av de snyggaste kombinationerna jag sett är en Payne kopia med en svart Ross Vision...

Ett av de snyggaste kombinationerna jag sett är en Payne kopia med en svart Ross Vision...

Gammalt mög det med ... Sage är inte dumma, var det du som nämnde dem?

Men jag menar, VAKNA ur urtidsdvalan gamla stötar och hedra samtiden med en space age-s-vev.

Eller något sånt här:

http://www.fishinglessons.co.uk/blog/category/reviews/bold-reel-review/

Det är fint med traditioner, men finns det ingen som tänker modernt till sina bambuspön?

Ja.. då måste man kanske tänka nytt med canet också... som Rodwizards "svarta" för ni har väl sett det... otraditionellt minst sagt... en del kanske till och med tog illa vid sig :P

• Like 1

Ja där satt den Christian! Snygg combo. Känns tryggt för ögat att se på en ATH rulle, geometriskt... man förstår liksom vart linjerna tar vägen.  

• Like 1

Tack! Det enda är väl rullfästet som låser åt fel håll. Men men... Det är ju ett Payne-fäste, så det får väl funka... (Gjort av Bellinger)

Ok vi tar väl en till... :) En gammal Young, pattern 1C kanske? Fiskstämplad på Farlows. Aningen stor för spöt, men ändå en fin kombo.

BJF.jpg

• Like 1

Modernare än så här blir det väl inte

Ari Harts "Astrid" och hans rullfästen på färgade bambuspön med 6-kantiga handtag

post-2148-0-20972500-1380446210_thumb.jp

post-2148-0-30910200-1380446233_thumb.jp

post-2148-0-70827200-1380446268_thumb.jp

• Like 4

"Ari Hart" spöt är riktigt coolt och suddar ut gränserna för gängse uppfattning om bambuspön. Det sista spöt med mörkt flammad klinga, blånerade detaljer, taperat cigarrhandtag och diskreta men eleganta lindningar träffar dock mitt i prick för min personliga smak.

Grymt avunsjuk på alla dyrbara,supersnyggga, moderna combos som visas upp här måste jag ödmjukt visa det enda jag har att visa upp. :wacko:

Spö, egenbyggt tidigt 70-tal i en källare Helenelund, Stria, 8' 6", försjkuten holk, #5/6 :unsure:

Rulle, Roddy, Hardykopia :(

//age

post-5526-0-87580100-1380465523_thumb.jp

• Like 1

Mitt bidrag blir ett spö byggt av Bill Olsson 7,6 fot #5 och en Perless som grädde på moset.

//brokenrod

post-10718-0-92193500-1380620107_thumb.j

Edited by brokenrod
  • Like 1

Mitt favoritspö är en 6 fotare #4 köpt från Frankrike, "The Wren". Ackompanjerad av en 50-talist LRH Hardy Lightweight.

post-15740-0-85279700-1383255352_thumb.j

• Like 1

Oops, vill du berätta mer om Hörbergsspöt.

(Det är väl inte ett Hörgårds du menar?).

Sorry...Klart det var ett Hörgård.... ;)