Hoppa till innehåll

Flugfiskaren i Småland


kvillaolle

Recommended Posts

Halli hallå! 

 

Tänkte dela med mig lite av mina inlägg som jag gör på min lilla blogg här också framöver.

 

Så vill ni läsa lite om mina äventyr kika gärna in på bloggen :D

 

 

Delar det senaste inlägget här.

http://flugfiskaren.blogspot.se/2013/06/fisketur-i-runtorp.html

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ah okej, hur är fisket där då? Tips? Är nybörjare med fluga och tyckte det var precis lagom med träd och andra fastvänliga saker ivägen ;)

Såg att du fick svar angående betalningen men de brukar som sagt alltid vara någon där hemma! 

Jag har varit där ett par gånger de senaste veckorna och det är ju varmt i vattnet just nu vilket gör att fisket svårt, men som sasse skriver em/kväll är bäst, har haft riktigt fint torrflugefiske sena kvällar precis innan solen går ner då fisken varit mycket aktiv. 

 

Så mina tips är att köra någon liten kläckare klinkhammer har funkat bra för mig men även streaking caddis eller liknande som gör lite "väsen" i vattnet brukar kunna trigga till hugg, annars är som vanligt wolly bugger, sarah och montana nymf säkra kort. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är total nybörjare så har inte riktigt lärt mig alla namn på flugorna ;) Speciellt inte när mam har alla i en box. Några speciella färgkombinationer? Hört att mörka ska vara bra på rb samt skrikiga färger som orange och rosa?

googla på streaking caddis osv så se hur de ser ut :) Men helsvarta streamers brukar vara effektiva och som du säger skrikia färger gärna med lite rött i.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...