Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Hej,

 

Ska först presentera mig eftersom det här är mitt första inlägg på det här forumet. Jag heter Mikael Grönvik och jobbar på Grönlandsresor som sysslar med olika typer av resor till Arktis och Antarktis.

 

Jag hoppas att ni inte uppfattar det här inlägget som spam. Grönlandsresor har betalt annonsplats på forumet och jag vill här berätta om vår rödingcamp vi har på Grönland samt få synpunkter från er.

 

Vi har tidigare haft fiskecamper i Sydgrönland men fick en del problem med bl.a. nätfiske utanför älvarna som det plötsligt gavs dispens för till de lokala yrkesfiskarna. Vi har nu med start förra året flyttat campen till Västgrönland utanför Maniitsoq där vi har älven helt för oss själva. Fiskarna här är större än de i Sydgrönland och vi har ordnat med bekvämt boende i nya jaktstugor. Vi har även satsat en hel del energi och pengar på att bygga veranda, rökeri, toalett etc och vi förbättrar hela tiden med nya saker.

 

Förra året var första gången vi provade på campen och vi fick många internationella gäster och alla var mycket nöjda. Nu i år så har vi inte lyckats fylla alla platser och jag förstår att det kan bero på att väldigt få känner till vår camp. För att vi ska fylla platserna så har vi nu sänkt priset markant. Vi hoppas att de som sedan besökt campen ska berätta hur bra den är och sprida det till vänner och bekanta.

 

Jag själv är ingen fiskare måste jag erkänna men vi har en duktig flugfiskare Oskar Andersson som till vardags jobbar på fiskebutik i Göteborg. Har ni tekniska frågor så fråga gärna här i forumtråden, men jag kanske måste kolla med Oskar innan jag vågar svara. :)

 

Vad säger ni här på forumet? Verkar det här vara en bra resa? Är det något som ni spontant vill kommentera? Vad tycker ni om priset för det man får? Jag tar tacksamt emot synpunkter, både positiva och negativa.

 

Mer information hittar ni här: http://www.gronlandsresor.se/resor/4220-13.html

 

Som sagt, jag hoppas ni tycker det här är av intresse och att ni inte uppfattar det som spam.

 

Ställ gärna frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.

 

 

Med vänliga hälsningar
Mikael Grönvik, Grönlandsresor

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var faktiskt precis in och kikade på er hemsida innan jag såg ditt inlägg här.

Tyckte resan kändes väldigt trevlig men jag såg aldrig ordinarie priserna. Jag tyckte det lät rätt ok med de sänkta priserna med tanke på att man är få personer, det är ett exklusivt vatten, stor fisk osv, även om det var mycket pengar för fiske.

De ordinarie priserna är nog riktade åt en annan målgrupp, för så mycket tycker jag personligen inte att det skulle vara värt.

Lägger man sedan den kostsamma resan på det så blir det inte längre intressant för min del.

 

Jag förstår om man vill dela upp kostnaderna så man ser att resan dit är rätt kostsam och att det inte är något ni kan styra över, men för min del blir den kostnaden ändå ett oöverstigligt problem i och med att jag måste betala den summan för att kunna utnyttja resten av resan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Danne,

 

Kul at du gillar resan. Synd att du tycker det är för mycket pengar. Jämför man vad det kostar på andra bra fiskeställen runt om i världen så är det här ett riktigt lågt pris. När man jämför våra priser med andra resor så ska man tänka på att en del andra inte ens har fiskelicens inbakat i priset. Vi har allt förutom flyget i vårt pris, även en extra hotellnatt. (Fiskeutrustning får man själv stå för förutom 4 av Oskars favoritflugor som ingår). Plussar man på alla kringkostnader på andra turer så brukar det rinna iväg en hel del pengar.

 

Anledningen att vi plockat ut flyget är för att vi får folk som kommer från andra delar av världen och då flyger via Reykjavik och huvudstaden Nuuk. Det är inte så smidigt för t.ex. en amerikan att behöva åka till Köpenhamn först.

 

Ni kan se mer bilder från förra årets resor här.

 

Hälsningar

Mikael

Jag var faktiskt precis in och kikade på er hemsida innan jag såg ditt inlägg här.

Tyckte resan kändes väldigt trevlig men jag såg aldrig ordinarie priserna. Jag tyckte det lät rätt ok med de sänkta priserna med tanke på att man är få personer, det är ett exklusivt vatten, stor fisk osv, även om det var mycket pengar för fiske.

De ordinarie priserna är nog riktade åt en annan målgrupp, för så mycket tycker jag personligen inte att det skulle vara värt.

Lägger man sedan den kostsamma resan på det så blir det inte längre intressant för min del.

 

Jag förstår om man vill dela upp kostnaderna så man ser att resan dit är rätt kostsam och att det inte är något ni kan styra över, men för min del blir den kostnaden ändå ett oöverstigligt problem i och med att jag måste betala den summan för att kunna utnyttja resten av resan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...