Hoppa till innehåll

Tippet hållare/ Dispenser


Speeds

Recommended Posts

Jag vill gärna ha mina tippet spolar på västen men hatar när det skrammlar:-/ Nån som har wn bra hållare at rekomendera?!? Har en från Loon idag deras "pinne" som man trär på spolarna, gillar den inte..

Ge mig idéer gott folk:-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

Den där är ju sådär underbart smart och enkel att man undrar hur man inte kom på det själv!

 

Undrar om det vore ännu bättre att använda ett sånt där smalt bläckfiskrep (bungee cord - de där som sitter på ryggsäckar) istället, som kan hålla ihop spolarna när de inte används och ändå flexa lite mer så de löper fritt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där är ju sådär underbart smart och enkel att man undrar hur man inte kom på det själv!

 

Undrar om det vore ännu bättre att använda ett sånt där smalt bläckfiskrep (bungee cord - de där som sitter på ryggsäckar) istället, som kan hålla ihop spolarna när de inte används och ändå flexa lite mer så de löper fritt?

Jag kör med runt halvtjockt resårband. Brukar finnas på ryggsäckar, flytringar och som typ midjeband på en del sportplagg.

Spänn lagom hårt bara!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör med runt halvtjockt resårband. Brukar finnas på ryggsäckar, flytringar och som typ midjeband på en del sportplagg.

Spänn lagom hårt bara!

 

Jepp, precis det jag menade, kom inte på vad det kallades på svenska bara. Så det funkar alltså, bra att veta eftersom jag har några meter liggandes! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad för band är det ni menar? !?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

 

Såna där tre-fyra mm tjocka gummi-/resårsnören som brukar sitta på bakpanelen på ryggsäckar i kryssmönster, där man kan hänga en jacka eller nåt. Som bläckfiskar du hittar på en mack, fast tunnare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...