Hoppa till innehåll

Vattenstånd Kaitumälven?


Recommended Posts

Ring Ingemar på campen i Tjuonajokk och fråga. Numret står på deras hemsida. :)

Tyvärr så gör jag inte om det misstaget... Ringde för nåt år sen och frågade men i och med att vi inte skulle bo på campen så var han inte intresserad att berätta :( Jag kommer aldrig att sätta min fot där, var så säker!.. Förstår inte hur man kan vara entreprenör när man tänker så, kommer aldrig att rekommendera Tjuona.... :(:(

Tack för ditt engagemang i alla fall!! :) Kent

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok! Tack Silhouett för ditt inlägg! Ja, det verkar bli en blåssommar men vi får hoppas att det lugnar ner sig till månadsskiftet då vi kommer att åka. Hoppas på ett inte alltför högt vattenstånd men det hinner ju rinna undan lite på en dryg vecka också. :) Kent

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte alls igen mig av de du säger kent. Jag har erfarenhet av campen och service i Tjuonajokk är A och O för dom, de är den största prioriteringen på Campen och service är nått dom verkligen ger. Vet att de ringer en del folk till campen och undrar hur fisket är, hur vattenståndet är mm och jag vet att Ingemar gärna delade med sig och berättade. Jag kan utan att blinka avfärda din kritik som du ger kent , varför du verkar ha ett "horn" mot Tjuonajokk vet jag inte men de jag vet är att Ingemar eller Ann-helen aldrig skulle säga " de är vi inte intresserad att berätta" ifall du ringde, dom skulle på alla vis hjälpt dig med dina frågor och gett dig utförlig information. Idag drivs tjuonajokk av fishyourdream AB som är nämnt här i tråden, ett gotländskt företag som är kunniga när de gäller sportfisketurism. Jag har betydligt mer erfarenhet än dig kent när de gäller Tjuonajokk och din kritik som du ger stämmer inte alls vilket jag vill att folk här ska veta.  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte alls igen mig av de du säger kent. Jag har erfarenhet av campen och service i Tjuonajokk är A och O för dom, de är den största prioriteringen på Campen och service är nått dom verkligen ger. Vet att de ringer en del folk till campen och undrar hur fisket är, hur vattenståndet är mm och jag vet att Ingemar gärna delade med sig och berättade. Jag kan utan att blinka avfärda din kritik som du ger kent , varför du verkar ha ett "horn" mot Tjuonajokk vet jag inte men de jag vet är att Ingemar eller Ann-helen aldrig skulle säga " de är vi inte intresserad att berätta" ifall du ringde, dom skulle på alla vis hjälpt dig med dina frågor och gett dig utförlig information. Idag drivs tjuonajokk av fishyourdream AB som är nämnt här i tråden, ett gotländskt företag som är kunniga när de gäller sportfisketurism. Jag har betydligt mer erfarenhet än dig kent när de gäller Tjuonajokk och din kritik som du ger stämmer inte alls vilket jag vill att folk här ska veta.

Jag har inget "horn" mot någon utan jag bara berättar att de inte ville lämna några uppgifter om jag inte skulle bo i "Tjouna". Men du verkar ju "ha en gris ilag" med dem i och med att du påstår att jag kommer med osanning.... Den bistra sanningen! Däremot så har jag ingen erfarenhet av de nya entreprenörerna som verkar ha tagit över... :) Kent Redigerad med kent.flyfish
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

"Att du flyNorth upplevde bra service beror väl på att du bodde på campen, eller har jag fel? "

 

Man kan ju vända på det också. Ni som upplevde enligt er "dålig service" bodde väl inte på campen?

 

Jag har full förståelse om man inte alltid kan hålla hög servicenivå för "ickekunder". Man ska givetvis bemöta alla med respekt och vänlighet, men jag tycker inte man ska försänta sig toppservice när man ringer en fiskecamp som man inte har någon avsikt att besöka bara för att få information.
Jag har själv jobbat för Ingemar och Ann-Helen i Tjuonajokk och service för gästerna var alltid absolut prioritet.
Tjuonajokk besöks av personer som betalat ett relativt högt pris för sin semester och ska ha service därefter, jag har inte hört någon gäst som varit missnöjd med det man fått i Tjuona.

Jag har även upplevt nedskräpningen och förstörelsen som förekommer vid delar av Kaitumälven. Hur vandaliserat är det inte upp i Tjirtjam till exempel? Varje gång jag var där uppe och guidade hade jag alltid med mig en påse skräp hem. En del skräp kom säkert från gästar på campen, men mestadels kom det från andra "friluftsmänniskor"

Notera nu att jag inte på något vis menar att alla som är uppe i regionen och bor utanför campen missköter sig. 
Men ha i åtanke att det stundtals skitats ner ordentligt så har jag faktiskt förståelse för att det inte är lätt att hålla humöret uppe alltid.

Om jag varit nere längs älven och städat efter campare och sedan tar emot ett telefonsamtal där en annan campare vill ha lite information, ja du, då hade inte jag heller varit så pigg på att vara trevlig.

Under min tid i Tjuona hörde jag aldrig varken Ingemar eller Ann-Helen vara oförskämd mot någon. Däremot röt man till ordentligt mot "svin" längs älven ett par gånger, men det var verkligen befogat i de få fallen.



 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har fiskat i Kaitum älven ett ganska stort antal gånger och ofta paddlat gummibåt ner ifrån Tjirjam och förbi Tjuonajokk och Taivek. Vi har då givetvis gått upp till campen för att få information och en stämpel på fiskekortet för att få fiska i Taivekströmmen. Ingamr har vid samtliga tillfällen varit sur och nerlåtande och hotat med både det ena och det andra om vi slog upp tältet vit Taivek. Det skulle vara förbjudet enligt honom. Vet ej om detta är sant och hur han isf kunnat gå runt allemansrätten men vi har valt att slå tälten nedanför sträckan i vilket fall.Jag kan förstå att han inte vill ha med personer som inte betalar honom något att göra men det är ställt utom all tvivel att vi varje gång tyckt att mannen varit väldigt otrevlig. Har också hört flera historier om hur otrevlig han varit mot andra. Kommer åka förbi Tjuonajokk om en dryg vecka och hoppas och tror att ny ägare är trevligare!

Om någon vill fråga om vattenstånd eller liknande i ett vatten i Kirunaområdet råder jag er att ringa Mikko på articheli.se. Han har grym koll och är väldigt trevlig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...