Jump to content
Sign in to follow this  
tårta

Otroligt kul och ovanlig avslutning på tvättdagen!

Recommended Posts

Sprang mellan grytkastrullen, soprummet och tvättstugan nu på eftermiddagen, ser en granne som jag knappt hejat på,sedan

jag flyttade hit för tre år sedan. Han har ett flugspöfodral i näven och står och ser dum ut, hejade och frågade om han har eller ska fiska.

-Nä, jag ska upp på gräsplan och försöka få till det med flugspöt, har nyss börjat.. Jag blev naturligtvis på och planerade tio minuter träning

medans potatisen kokade, när den var klar så fick grytan klara sig själv ett par timmar, likaså tvättstugan.

Springer ner med ett spö och vi tränar, fan vad kul det var! Jag stajlade ut 32-35 meter så att han vet vem som är konung och sedan

tränade vi :)

Det var kul att se hans utveckling trots att jag ätr en medioker lärare men han tog till sig och lärde av mitt tjat om dippningar i bak-

kast och att inte ta i i utlägget mm.. Vi har bestämt att han, jag och hans kompis som var med ska fiska i ABB:s RB tjärnar om två

veckor, så snabbt träffar man nya polare :)

De bjöd på bira också, det är en bra sportdryck när man sliter med snygga kast ;)

• Like 1

Trevligt Tårta!

Detta hände mig i Sälen för ett par veckor sedan.

Grannen i stugan kom och presenterade sig, såg våra flugspön och sa att han själv precis börjat, han var uppe med sin fru för att mest ta det lugnt och plocka bär, hade tänkt klämma in ev fiske någon dag när det passade.

Jag och brorsan bjöd med honom upp till en fin tjärn en kväll, han tackade jag direkt, hjälpte honom en del med tekniken, inte för mycket, bara lite små pointers.

Han hade en så pass trevlig kväll och när vi hade kommit hem tog det några minuter och någon knackade på våran stugdörr, han ville bara tacka för en trevlig kväll och hade 2 st stora byttor med nykokt hjortronsylt med sig som tack, otroligt uppskattat och trevligt att möta en sådan trevlig herre.

De har samma stuga varje år, så vi har redan planerat att hyra stugan bredvid kommande år och fiska lite ihop igen, ska bli skoj att träffas igen!

Klockrent!!

Vilket område bor du på i Vässan??

Kanske också kan hänga på o lära mig ett å annat på gräsmattan..

Grymt jobbat Tårta.

Hur är det annars i V-ås. Tränar ni något nu?

Edited by sasse

Klockrent!!

Vilket område bor du på i Vässan??

Kanske också kan hänga på o lära mig ett å annat på gräsmattan..

Viksäng, klart vi kan ta en gräsmatte eller regnbågstur!!

Grymt jobbat Tårta.

Hur är det annars i V-ås. Tränar ni något nu?

Inte ett smack, har blivit dåligt med fiske också i år, förutom två fjällveckor. Har svårt att uppskatta RB-fisket nuförtiden..

Tar iaf med mig ett spö till Aruba i slutet på oktober. Det är en resa för ungarna (även om jag med viss skicklighet har

styrt bort Asiatiska resmål) ;)  så det blir bara lite slöfiske någon dag vid lämplig strand..

Just ja, det blev en laxfiskevända också, det var ett skönt fiske så det bokade vi till nästa år igen..

Edited by tårta