Hoppa till innehåll

#9 AirFlo Forty Plus Sjunk 5


Etanol-Man

Recommended Posts

Har ett Guideline Epik Pike Kit ( 9 fot # 9 )och en flytlina följde med, men köpte även #9 AirFlo Forty Plus Sjunk 5 till detta för djupare gäddfiske. Är det möjligt att använda denna lina till detta eller bör jag satsa på en ren guideline pike sjunklina ?? Eller någon annan lina ??

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok! Ja, jag tycker den trycker ner flugan riktigt fint men funderar på kastegenskaperna om man kanske skulle satsat på en Guideline Pike Sjunk i stället, för som det är nu så känns det lite slängigt i kasten men jag kallar mig helt klart nybörjare på gäddfiske så kan mycke väl bero på min teknik men. Hur upplevde du det att kasta med AirFlolinan? Intresant att höra när du provat pikelinan och jämfört

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej Andreas,

 

GL Pike är ju S1/S3 så du kommer inte att kunna fiska lika djupt som en S5 särskilt effektivt. Allt beror på hur djupt du vill få ner flugan utan en kaffepaus innan varje hemtagning :)

 

Har inte testat Forty Plus linan men har en Airflo Depth Finder S8 som är rätt så spännande att kasta med. Vill tro att ju högre sjunkhastighet desto slängigare blir det, vilket känns rätt logiskt med tanke på den ökande mängden tungsten eller dylikt som ligger i klumpen.

 

Likt yoxler fiskar jag sällan med sjunk, utan mestadels med intermediate eftersom det är ett så otroligt visuellt fiske och dessutom tror jag att gäddan "stiger" mot en intermediate-fiskad fluga. De få gånger jag kör sjunk så blir det S3.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...