Jump to content

Brainstorm! Vad ska Älvräddarna ta in för nya produkter?

Brownie

Recommended Posts

En fiskedagbok med illustrationer av dig Husky?
Ja,inte bilder på dig utan bilder du ritat. Fiskar och sånt där.
Idag finns det ju bara ett par stycken ute på marknaden, det är roligt och fint att ha.
Dessutom kan man ju skriva upp vattenföring och sånt med i den ;)

Edited by Lovéus

Måste vara skittråkig.

Steg 1 är en fungerande påminnelse/betaltjänst för medlemskap.

Har själv ingen aning om jag har betalt i tid eller dyl.

Lite ot men hur tycker du det bör göras? Autogiro är på g. Är du osäker på om du är medlem så maila och fråga. Har du fått en påminnelse så är det för att du inte har betalt. Jag är noll insyn och inflytande på medlemshanteringen och kan bara återge det som Christer säger. Men kontakta honom om det om du har konstruktiva förslag eller vill veta om du har betalt. Om du till exempel på eget initiativ hade kollat på vår medlemssida så hade du hittat adressen till Ulrika som är medlemsansvarig http://alvraddarna.se/medlem/

Lite ansvar får man ta själv tycker jag. Jag förstår inte riktigt problemet. Har man betalt så minns man väl det och då är man medlem. Kan man inte minnas det så mailar man väl och frågar? Vi kan ju inte läsa dina tankar. Du måste ju höra av dig om du har frågor.

Måste vara skittråkig.

Om jag nu får skoja lite om det här: Alltså om du inte minns om du har betalt så är det ju inte ÄlvS medlemsservice som inte funkar utan snarare ditt minne? ;)

Skämt åsido: ta ett snack med Christer om det. Jag har redan gjort det väldigt många gånger.

Måste vara skittråkig.

Håller fullständig med! Har ringt förra året men kommer inte ihåg hur det var.

Vet idag inte om jag är medlem och tänker INTE ringa och fråga igen.

Däremot så får gärna Älvis kontakta mig om jag inte längre är medlem, fixar familjemedlemskap då (om jag inte redan har det)..

Det bästa är väl att ta fram prylar som man även kan använda när man inte fiskar.

På så sätt får ni nog fler som kan upptäcka Älvräddarna. Dom flesta som fiskar känner redan till er, och det är svårt att få mer intresse för det ni gör då.

Jag har dock lite klent med förslag på prylar, men buffen ni tog fram var ju klockren!!

Med vänlig hälsning, Fredrik

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Håller fullständig med! Har ringt förra året men kommer inte ihåg hur det var.

Vet idag inte om jag är medlem och tänker INTE ringa och fråga igen.

Däremot så får gärna Älvis kontakta mig om jag inte längre är medlem, fixar familjemedlemskap då (om jag inte redan har det)..

Jag tycker ni är ganska orättvisa nu. Det är väl inte ÄlvS fel att du inte minns om du är medlem? Jag tror inte riktigt ni förstår hur mycket arbete det är med en sådan här organisation. Men visst har ni rätt att kräva att saker fungerar. Det tror jag faktiskt att det gör numera. Men det krävs lite egenansvar från er sida också. Alla som inte minns om de är medlemmar kan ju maila och fråga. Svårare än så är det inte.

Och de gånger Christer har varit här inne och svarade så har ni inte brytt er om att framföra kritiken. Det var lite strul vid årsskiftet (av Christers personliga skäl) men C har garanterat att allt funkar klockrent nu och jag tror honom.

Är det ett medlemsbevis ni vill ha? Iden har diskuterats flera gånger. Givetvis innebär det en del jobb att skicka ut 3000 sådana varje år. Tryckas ska de ju också.

Det finns folk som sliter arslet av sig, offrar både det ena och det andra för att kommande generationer ska få uppleva fria vattendrag. Då kan ni ju lyfta ett finger och ta reda på vad problemet är istället för att dömma ut ÄlvS medlemshantering helt och hållet?!

Eller så kan ni ju som sagt komma med en konstruktiv lösning.

Jag tycker ni är ganska orättvisa nu. Det är väl inte ÄlvS fel att du inte minns om du är medlem? Jag tror inte riktigt ni förstår hur mycket arbete det är med en sådan här organisation. Men visst har ni rätt att kräva att saker fungerar. Det tror jag faktiskt att de gör numera. Men det krävs lite egenansvar från er sida också. Alla som inte minns om de är medlemmar kan ju maila och fråga. Svårare än så är det inte.

Och de gånger Christer har varit här inne och svarade så har ni inte brytt er om att framföra kritiken. Det var lite strul vid årsskiftet (av Christers personliga skäl) men C har garanterat att allt funkar klockrent nu och jag tror honom.

Är det ett medlemsbevis ni vill ha? Iden har diskuterats flera gånger. Givetvis innebär det en del jobb att skicka ut 3000 sådana varje år. Tryckas ska de ju också.

Det finns folk som sliter arslet av sig, offrar både det ena och det andra för att kommande generationer ska få uppleva fria vattendrag. Då kan ni ju lyfta ett finger och ta reda på vad problemet är istället för att dömma ut ÄlvS medlemshantering helt och hållet?!

Eller så kan ni ju som sagt komma med en konstruktiv lösning.

Vet inte om det är svårt men jag tror att skapa en maillista och skicka ut påminnelser borde vara enkelt..?

Är med i Naturskyddsföreningen och det funkar klocka, numera via autogiro.

Vet att jag m.fl har dålig koll men det vore ett bra sätt för er att få behålla medlemmarna.

Christer meddelar att han svarar på era frågor imorgon.

Då får vi reda ut det här. Men då gäller det att ni som är kritiska passar på

och blandar er i imorgon och inte kommer med samma grej om 6 månader istället.

Är borta i morgon,förmedla gärna mina åsikter!

Autogiro är på G sedan ett par veckor tillbaka.

Mailinglista är en bra idé men jag vet inte hur lätt det är att skapa en mailinglista/program

som vet vem som har betalat och vem som inte har. dessutom finns det många medlemmar som

inte har mail. Tro det eller inte.

Vad ni inte fattar är vilken brist på resurser vi har. Vi skulle behöva ett bättre medlemsdatabassystem

men andra saker prioriteras högre. Det är en av många saker som vi faktiskt skulle behöva hjälp med.

Autogiro är på G sedan ett par veckor tillbaka.

Mailinglista är en bra idé men jag vet inte hur lätt det är att skapa en mailinglista/program

som vet vem som har betalat och vem som inte har. dessutom finns det många medlemmar som

inte har mail. Tro det eller inte.

Vad ni inte fattar är vilken brist på resurser vi har. Vi skulle behöva ett bättre medlemsdatabassystem

men andra saker prioriteras högre. Det är en av många saker som vi faktiskt skulle behöva hjälp med.

Bara så att du vet John! Det är vi sominte har koll som är dåliga och ni som sliter för älvarna som är bra!!

Att fixa ett enklare system för inbetalningarna gynnar iaf Älvräddarna. Autogiro är kung, har man en gång gått ed så lämnar man inte!

Det innebär ju ett extrajobb att gå ur om man måste begära det!

Undrar förresten om det inte finns ett familjemedlemskap hos Nordlundarna eller om det bara är i mitt Altzheimska minne?? :)

Bara så att du vet John! Det är vi sominte har koll som är dåliga och ni som sliter för älvarna som är bra!!

Att fixa ett enklare system för inbetalningarna gynnar iaf Älvräddarna. Autogiro är kung, har man en gång gått ed så lämnar man inte!

Det innebär ju ett extrajobb att gå ur om man måste begära det!

Undrar förresten om det inte finns ett familjemedlemskap hos Nordlundarna eller om det bara är i mitt Altzheimska minne?? :)

Jag vet att Sasse och du är hyvens killar som stöttar oss :)

Vi behöver bli bättre på många saker men vi hinner inte riktigt med allt.

Men autogiro kommer.

Jag kan säga att Christer håller på med grejor nu som är tusen gånger viktigare än medlemshanteringen (inte för att det är oviktigt

men du hajar att det är stora grejor på G) ;)

Tack för kritiken. Vi ska göra vad vi kan för att förbättra oss.

Egen årskalender. Viktiga datum för egen agenda förtryckta i kalendern. Istället för citat längst ned, små utbildande texter om vattenkraft, ekologi, miljöbalken etc. Ett par sidor längst bak sida med bilder på levande vattendrag - och motsatsen.

Bra julklapp till politiker och tjänstemän.

Eller bara med loggan på. Få prylar visas upp i samma utsträckning som en kalender och ett smartphone skal.

...men det är ju inte vad jag vill köpa i affären. :)

Det är lite svårt att få profilprylar att verkligen bäras och visas upp -jag slår ett slag för svart pikétröja och t-shirt med diskret logga i grått. Less is more.

Älskade min "kamp" t-shirt, få människor såg mig dock bära den...

• Like 1

På min flytring har jag satt remmar fram med karbinhake. Dessa remmar använder jag för att t.ex haka fast simfenorna, min drybag med när jag bär ringen till vattnet. Gissar att de flesta med flytring har så.

Mina remmar sitter där jämt och är svarta idag. Remmar med Älvräddarnas logga vore mycket snyggare :)

Om ni ska sälja en tisha så höj kvaliteten, den förra var sjukt dålig (och ganska ful, förutom loggan som var skitsnygg)!!

Kolla in arbetar T-shirts, vi på ABB har bra kvalle på de som vi får.

Kan du beskriva exakt vilken t-shirt?

Arjeplogs- t-shirten eller "its payback time"?

På vilket sätt var kvaliten dålig? Slets tyget, tappade den färgen, flagnade trycket?

Egen årskalender. Viktiga datum för egen agenda förtryckta i kalendern. Istället för citat längst ned, små utbildande texter om vattenkraft, ekologi, miljöbalken etc. Ett par sidor längst bak sida med bilder på levande vattendrag - och motsatsen.

Bra julklapp till politiker och tjänstemän.

Eller bara med loggan på. Få prylar visas upp i samma utsträckning som en kalender och ett smartphone skal.

...men det är ju inte vad jag vill köpa i affären. :)

Det är lite svårt att få profilprylar att verkligen bäras och visas upp -jag slår ett slag för svart pikétröja och t-shirt med diskret logga i grått. Less is more.

Älskade min "kamp" t-shirt, få människor såg mig dock bära den...

Paybacktröjan sålde bra på mässorna, den diskreta ljusblå sålde bra på webben.

Egentligen finns det behov av både "högljuddare" design i lika stor utsträckning som subtil design.

Här är ett tips på en "miljöorienterad" pryl. Man lindar tafs-rester runt den, så att nylon och fluorcarbon-stumparna inte riskerar att hamna i naturen.

http://www.sportfiskegiganten.se/fiskegrejer-fiskesaker/ovrigt-tillbehor/kastdobbar/cf-design-cfa-100rd-3-in-1-thermometer/3287/

Jättebra förslag! En sådan köper jag tre av på en gång.

Från telefon.