Jump to content

Brainstorm! Vad ska Älvräddarna ta in för nya produkter?

Brownie

Recommended Posts

vafan, grejerna kostar ju typ vad dom kostar att tillverka? vad är det för vits med det? 

langa på lite valuta på grejerna så ni får något tillbaka.

men jag tror att ni skulle få bra med deg om ni körde nån kampanj ihop med nån pilsnertillverkare. 

jävla bra, säljer i massvis och produkten går tillbaka ut i älven. win win.

ett par gamla polare fick ju sin pilsner på bolaget i en kortare period i samband med nån skiva ..

så varför skulle inte älvräddarna få ett bestående lager med älvpils! 

vafan, grejerna kostar ju typ vad dom kostar att tillverka? vad är det för vits med det? 

langa på lite valuta på grejerna så ni får något tillbaka.

men jag tror att ni skulle få bra med deg om ni körde nån kampanj ihop med nån pilsnertillverkare. 

jävla bra, säljer i massvis och produkten går tillbaka ut i älven. win win.

ett par gamla polare fick ju sin pilsner på bolaget i en kortare period i samband med nån skiva ..

så varför skulle inte älvräddarna få ett bestående lager med älvpils! 

Nog gör vi en liten vinst med grejorna.

Dessutom blir de levande reklampelare för oss vilket också är ett värde vi eftersträvar.

Frågan om vi ska samarbeta med alkoholtillverkare har varit uppe förut. Jag tror det är

lite känsligt. Men jag tycker idén är väldigt bra. Har du några konkreta förslag på kontaktpersoner?

x2 på Marlodges idé ang. tygbärkasse. Bättre reklampelare finns inte, och ständigt närvarande i vardagen bland "icke troende".  Och viktigast av allt: helt befriad från "egenintresse" dvs fiskeprylar.

Gärna designad i två modeller. En tote utan styv botten som man kan ha i väskan/fickan för snabba småköp i närbutiken och en modell STOR av "självscanningsmodell".

Jag tar två små och sex stora!

Edited by rensvind
  • Like 1

En vanlig bra designad bärkasse i ekologisk bomull. Perfekt att stå i butiken och ladda mjölk i medans den uttråkade kön får sig en tankeställare. Men även att stasha in rullar/linor i  inför resan. Kör stenhårt med liknande för att slippa skrymmande rull/redskapsväskor. Men den kanske ni redan, liksom så många andra, har?? 

M

Bra idé. Men gör kassen tillräckligt bred att bära vadarna i. Det ultimata vore ju om ni kunde hitta någon som kunde göra den av återvunna vadare. Har gjort en sån själv, det är väldigt enkelt.

Tidigare har det föreslagits en kalender. Tycker att en sådan är verkligen en god ide, med Älvräddarloggan på varje sida plus en fin bild. Gärna med lite X-tra utrymme för att göra egna noteringar. Titta på COOPs gratis variant förslagsvis. Varför inte samma bilder som rullar på Älvräddarnas hemsida exvis.
Brukar varje år köpa minst en kalender från en vild katt hems förening, och den tycker jag är bra. Den kostade 2013 150:-. 

Kan självklart tänka mig köpa en av Älvrädddarna å.

Allt som innebär att vi syns är bra. Själv går jag med en tygpåse på jobbet / Arlanda . På den står det Strömmande vatten Levande landskap å fiskar som hoppar.  Gamla loggan å ingen vet att det är Älvräddarnas..... Men jag känner mig stolt att  bära den. Men en ny tygdito som tydligt talar om vore kanon förstås.

Nog gör vi en liten vinst med grejorna.

Dessutom blir de levande reklampelare för oss vilket också är ett värde vi eftersträvar.

Frågan om vi ska samarbeta med alkoholtillverkare har varit uppe förut. Jag tror det är

lite känsligt. Men jag tycker idén är väldigt bra. Har du några konkreta förslag på kontaktpersoner?

äh lite känsligt, det är bara svennigt töntigt och tycka så. sån jävla dubbelmoral folk har, tycker så 6 dagar av 7. fan heller...

mja, men förslagsvis någon lokal tillverkare. 

har svårt o tro att ni kan slå ihop er med ölmafian. (carlsberg)

men något borde väl gå o få till ..  bara leta efter lämpligt bryggeri.

säg att tex 50 öre per burk gick till er, lansera det på mässan nästa år. bara på tårta har ni ju in minst en tusing :)

verkar ju finnas en hel del törstläppar som också fiskar. så det här tror jag på.

alla bärs som ska med till nästa år laxfiske, och alla törstiga nordmän som kommer gilla ideen och köra efter.

pilsner är dåtidens, nutidens och framtidens dryck.

och istället för Bruce'an kan ni ha han tv4-William eller någon annan  :huh:

eller nån med stora pattar, då jädrar.. 

post-16571-0-89197400-1382507994_thumb.j

Edited by jorma due

En microtrash container är mitt förslag. Perfekt att ha med sig och stoppa tafsspill, fimpar (för den som röker) osv

Det ligger allt för mycket skit kvar på marken vid våra vattendrag.

Det är ju något man har på sig vid fiske och bär synligt, dessutom passar den perfekt med miljöprofilen.

Jag köpte en sån här i USA. Har inte sett något liknande på denna sida den stora pölen:

http://fishpondusa.com/piopod-microtrash.cfm

• Like 1

nämen herregud, det finns ju ingen mugg! En H-J-V vit kaffekopp med loggan på. Borde dessutom följa med i välkomstpaketet. Det är otroligt många som fikar på jobbet och där vid fikapausen har vi ju även ett par minuter för utläggning av vad Älvräddarna är och kämpar för. Det är skandal att det inte finns H-J-V mkaffekoppar. Gammeldax och osexigt men alltid lika funktionellt.

jag tex har inte skaffat kaffekopp till mitt nya jobb än. jag vill ha en Älvräddarkopp!

Edited by rensvind
  • Like 1