Hoppa till innehåll

Ny bil (minibuss)


kvillaolle

Recommended Posts

Hejsan

Tänkte kolla om det finns någon här på edge som har bra koll på bilar och framförallt lite "större" bilar minibuss kallas det väl tror jag.

Det är nämligen så att jag och frun väntar tillökning och vi har ett gemensamt barn ihop idag, samt har hon två barn sedan tidigare. Vilket gör att vi inte längre få plats i min Audi A4.

 

Jag har väldigt dålig koll på bilar och särskilt minibussar, men ett krav är då att bilen skall rymma minst 6 personer och vara bränslesnål, gärna diesel. Kommer att använda den som pendlarbil också.

Finns det några sådana som drar runt 0.4 - 0.6 milen ?

 

Är det någon som har tips på en bil som kan tänkas passa oss så tar jag tacksamt emot tips :)

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har haft två Citroen C5 de senaste 10 åren och är nöjd med dem. En fördel med Citroen är att det går hissa upp fjädringen för att köra på riktigt dåliga skogsvägar.

okej, det låter bra. Får nog bli till att testa en sådan, verkar vara rätt snål för att vara så pass stor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kolla oxo på ford galaxy, mycket bil för pengarna å har snåla disel motorer, jobbare volvo ford renåå, kan rekomenderras, indvik bara renault espace riktig skitbil haha

Med vänlig hälsning,

Skall kolla på den! Har snöat in lite på Citroén C4 grand picasso nu men inte bestämt mig för något ännu. Blir absolut INTE någon Renault Espace iaf :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...