Hoppa till innehåll

Den ultimata fiskebilen.


Mr.Loop

Recommended Posts

Bra tråd! Går i bilbytarplaner. Har en Hyundai i10 och det är ju inte direkt en optimal bil för att få in mycket fiskeprylar eller ta sig fram på dåliga vägar. Har börjat fundera på någon typ av skåpbil. Gärna en fyrhjulsdriven. Tre platser i fram räcker för mig. 

Fördelar:

-Gott om utrymme.

-Lång, man kan ha sova två pers i den om det kniper eller laga mat i skydd. Man kan nog ha de flesta spö riggade upphängda i taket.

- Ingen insyn och något svårare att bryta sig in i vilket gör att man kan ha en del fiskeprylar i den för jämnan. Dvs lätt att dra iväg om bilen alltid är mer eller mindre färdigpackad med fiskeprylar, kläder, mat mm

- Inte så dyra, billigare än tex Volvo V70 i samma årsmodell.

 

Nackdelar.

- Klumpig och svårare att parkera.

- Drar nog mer soppa.

-Körglädje/komfort är sådär...

- Ingen brudmagnet direkt... ( men möjlighet till säng i bak kompenserar kanske, hmm )

 

Så drömmer jag iaf. Tur man inte har kärring som bestämmer : )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en Chrysler grand Voyager. Den kam man lätt kasta ut baksäte och stolar i så man lätt får sovplats för 2 vuxna. Bara att lägga madrasser på golvet. Man åker kanon fint i den längre sträckor. Har man den som ren fiske bil kan man utan konstigheter skruva fast hållare till spötuber inne i bilen alt hängarer i taket. Vill man åka 4st sätter tar man ut baksätet och har massa lastutrymme. Vill man åka 5 st kan man även sätta baksätet bakom framstolarna och ha utrymme för last.

Ett bra alternativ som fiskebil både på korta turer som långfärder.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ähhh det är bara stockholmarna som tror att man behöver fyrhjulsdrift och hög markfrigång för att komma ut och fiska :D

Inte så mkt för att komma ut på fiske.......

Med den snöröjning vi har i storstäderna så är fyrhjulsdrift nästan ett måste om man är tvungen att vara ute på vägen.....Ni som bor på landet har ju en plogbil i vartannat hus.

Det är av det skälet ni aldrig lär er hur man tar sig fram i på snöiga gator och vägar..... -_-

Redigerad med Oops
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade en husbil förut en Fiat/Knaus 630 hade med mig den till Stjördal i Norge men i mitt tycke var den för klumpig att köra mellan polerna så gångerna efter har jag hyrt stuga istället ;)

Om jag skulle välja nån typ av husbil igen har det nog blivit en camper eller något liknande

Håller helt med. Har oxå haft husbilen till Stjördal, mycket smidigare med hytte som basläger och spöhållare på biltaket. Vid älvar/åar med begränsade sträckor som tex. Emån, Ätran, Mörrum där man har det mesta inom gångavstånd är det klockrent med allt i husbilen..

/Salle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En Volvo 745 borde räcka bra att sova i, fäll ner baksätet så har man ju ett hav av yta! Finns mycket reservdelar att få tag i också

Livet innan husbil har det tillbringats många nätter i kombibil med fällt baksäte, ett par nätter funkar finfint, sen brukar man längta efter en riktig dusch.

/Salle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte så mkt för att komma ut på fiske.......

Med den snöröjning vi har i storstäderna så är fyrhjulsdrift nästan ett måste om man är tvungen att vara ute på vägen.....Ni som bor på landet har ju en plogbil i vartannat hus.

Det är av det skälet ni aldrig lär er hur man tar sig fram i på snöiga gator och vägar..... -_-

Men det är tyvärr glest mellan gångerna dom används :/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...