Jump to content

Recommended Posts

Posted

I Centralhallänska FVO som omfattar 11 sjöar i Dagsås och Sibbarps området, finns det en hel del Abborrar i sjöarna. Fiske kort kan köpas på Preem vid Kungsgatan i Varberg, man säljer både dagkort och årskort där den sistnämda har kostat 400 kr.  :)

Posted

I Centralhallänska FVO som omfattar 11 sjöar i Dagsås och Sibbarps området, finns det en hel del Abborrar i sjöarna. Fiske kort kan köpas på Preem vid Kungsgatan i Varberg, man säljer både dagkort och årskort där den sistnämda har kostat 400 kr.  :)

400 för årskort va ju riktigt billigt :)  Men är det båt/flytring som gäller i dom sjöarna eller kan man fiska från land alt vada ? :)

• 5 weeks later...
Posted

lite sent nu iofs men kan väl ge lite flugtips till vårens abborre fiske, skippa torrflugorna och kör på streamers, woolyworms, gärna svarta, men vita är också heta färger, kontraster i allmänhet är bra på abborre flugor. Dem flugor jag har fått mest på vid abborre fiske är: Svart husmask på str 8 streamer krok, Montana nymf, svart wooly worm men även en lite vit Dog nobbler.

sök abborren nära bottnen :-)

Dessa flugtips är mina erfarenheter, jag har inte fiskat i vattnen hos dig, men dessa flugor har funkat för mig i dem vatten jag har besökt :-)

Skitfiske på dig ;-)

Posted

Fiske på borre med fluga tycker jag är väldigt säsongs beroende. När det blir lite kallare i vattnet hittar man sällan fisk som jagar i ytan och tycker charmen med fluga försvinner när man måste söka för djupt. I vissa sjöar kan man få borre som jagar stim med betesfisk ytligt och där är det guld att fiska med små poppers. Spenderade kvällarna i stugan med att följa detta fenomen i små grunda vikar. Ut i badbyxorna och sight fishing på borre :P 

Posted (edited)

Höll på att få oväntat PB på en liten husmask. Fast borren högg på mörten som först hade tagit flugan. Udda syn med fyra-fem kilo plus borrar som jagade den stackars mörten innan jag hann få upp den.

edit: oj den meningen kan tolkas på fel sätt. Menar självklart fyra-fem stycken borrar på 1kg plus :)

Edited by mcuz
  • Like 1