Hoppa till innehåll

Vilket snus föredrar du?


Bob

Recommended Posts

Swedish match nya 'budgetsnus' Mustang är helt ok i original portion. Den lösa är smulig som fan.

Snusar Grov Men prövade Mustang och köpte två stockar. Köpte två stockar. Upptäckt att jag blir enormt törstig på vatten Så törstig att jag inte pallar inte snusa det när jag fiskar/vadar.

Ngn som upplevt det som enormt salt

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Fick en ny upplevelse i veckan...

Provade 'Siberia' från GN snus.

Har snusat ganska många år och kör ofta en stor kula lös vid vattnet utan att bli snurrig men detta var som en smäll på käften.

Kändes som att ta första snusen någonsin.

En närmare undersökning förklarade varför.

43 mg nikotin per gram snus jämfört med 8-10 mg i normalt snus.

Jävvlar i havet.

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Dags att skaka liv i denna tråden igen.

Köpte en sats 'halvfabrikat' lössnus. Ingen ugnsbakning. I med vatten och smak, vispa, in i kylen i tre dagar, klart.

Priset per gram blir ca 40 öre jämfört med runt kronan vilket verkar vara riktpriset i butik.
Visst blir det billigare om man kör i ugn, men för någon som måste visa... vad hette det nu igen... 'hänsyn mot de andra i hemmet är det en riktigt bra kompromiss.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2015-10-18 at 12:23 Meritaimen sa:

Kaliber som är minst gifter i. Info från en som jobbar i snustillverkning

Hm. Klokt. Men tycker själv att giftet nikotin är rätt centralt i sammanhanget.

General lös. Blev ledsen över att de inte behöll guldfärgerna på dosan från förra sommaren. Kände mig som en stekare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag snusade i typ 16 år eller nåt, började med General portion, bytte till General lös, bytte till Ettan lös och sen iom kontorsjobb med mycket möten, åter till portion och då Göteborgs rapé i typ 8 år.
Rapé portion och Ettan lös är favoriterna.

Slutade dock helt tvärt i april förra året men har nu något halvpissigt beroende av Onico istället. Som att halvsnusa men utan det roliga dvs.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

38 minutes ago Sahlberg sa:

Slutade dock helt tvärt i april förra året men har nu något halvpissigt beroende av Onico istället. Som att halvsnusa men utan det roliga dvs.

Lite som att kavla upp finskjortan, dra åt gummibandet och skjuta koksaltlösning i kopiatorrummet. Straight-edge, men fortfarande missbrukarmentalitet.

Själv var jag och bunkrade två stockar general igår innan min langare åkte på semester till Libanon.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Provat snus en gång under en fest. Gjorde en liten boll av det. Stoppa in det under läppen. Drack öl, öl, öl och sjöng karaoke. Sedan var den borta?!?. Avsluta kvällen Kramandes porslins skålen...aldrig mer.:blink:

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago crazy sa:

Provat snus en gång under en fest. Gjorde en liten boll av det. Stoppa in det under läppen. Drack öl, öl, öl och sjöng karaoke. Sedan var den borta?!?. Avsluta kvällen Kramandes porslins skålen...aldrig mer.:blink:

Det var nog sången som ställde till det:P..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Varför sluta snusa när det är så billigt tillverka själv. Och vad blir ersättaren, cigaretter, kaffe, godis socker, shopping,sex, alkohol, eller det värsta. blir mer social!

snusbolaget.se säljer mald tobak för snustillverkning.Resten kemin köper man billigt lokalt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

43år inte dåligt. Själv i 35år.
Bästa är när man väntar på att kaffekoket ska sjunka, då tar man en rejäl whisky. Man dricker sen kaffet med välbehag, och slutligen lägger man in en rejäl prilla under läppen. Då känner man att man lever minst sagt.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Snus är ett måste på fisketuren, annars får man ingen fisk!

Snus är så beskattat idag att jag vägrar att köpa det färdigt. 67kr för en dosa.. usch!

Jag går in på https://snusfabriken.com och köper Kungssnus tobak som jag gör 2kg snus på per gång, det räcker ett bra tag och det är väldigt billigt.

Tobaken är av bättre kvalite än spillresterna från ciggtillverkingen som Swedish Match gör snus på.

Det viktigaste när ni gör egen snus är att låta snuset lagras i minst 2 månader. Annars blir det inte riktigt bra. Jag har alltid en batch på lagring medans jag snusar upp den tidigare batchen. :)

Det är så skönt att aldrig vara utan snus och behöva köpa snus i affären och att inte behöva tänka på att vara sparsam med det dyra köpesnuset.

 

Jag brukar krydda min snus med lite rökarom, bergamotteolja och lite andra citrusfruktsoljor så har man i princip generalsnus.

Men jag har också alltid en liten batch med naturell tobak och så en batch med experimentsmaker som är olika varje gång för omväxlingens skull.

Ibland kör jag grovtobak och ibland gör jag den så fint som Röda lacket.

Tar alltid med en dosa av min egen "general" och så kan det åka med en till med annan smak så drar jag ut och njuter!

Redigerad med Myggan som flög till månen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...