Jump to content
Bob

Vilket snus föredrar du?

Recommended Posts

14 minutes ago Hi-Lo sa:

Fattar inte varför man ska gå över till portionssnus om man börjar eller ha ett kontorsjobb.

En kan inte gå över till TE-påsar..No No No!!..det är inget snus.:angry:

• Like 1

På 2017-09-08 at 18:26 Hi-Lo sa:

Fattar inte varför man ska gå över till portionssnus om man börjar eller ha ett kontorsjobb.

Det ska man inte, men det är helt klart smidigare.

Snus är ett måste på fisketuren, annars får man ingen fisk!

Snus är så beskattat idag att jag vägrar att köpa det färdigt. 67kr för en dosa.. usch!

Jag går in på https://snusfabriken.com och köper Kungssnus tobak som jag gör 2kg snus på per gång, det räcker ett bra tag och det är väldigt billigt.

Tobaken är av bättre kvalite än spillresterna från ciggtillverkingen som Swedish Match gör snus på.

Det viktigaste när ni gör egen snus är att låta snuset lagras i minst 2 månader. Annars blir det inte riktigt bra. Jag har alltid en batch på lagring medans jag snusar upp den tidigare batchen. :)

Det är så skönt att aldrig vara utan snus och behöva köpa snus i affären och att inte behöva tänka på att vara sparsam med det dyra köpesnuset.

Jag brukar krydda min snus med lite rökarom, bergamotteolja och lite andra citrusfruktsoljor så har man i princip generalsnus.

Men jag har också alltid en liten batch med naturell tobak och så en batch med experimentsmaker som är olika varje gång för omväxlingens skull.

Ibland kör jag grovtobak och ibland gör jag den så fint som Röda lacket.

Tar alltid med en dosa av min egen "general" och så kan det åka med en till med annan smak så drar jag ut och njuter!

Edited by Myggan som flög till månen

General White, Göteborgs Rape och General lös. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Har provat detta men ljuset från lampan går igenom tyget.
    • Bilder på spöt? 
    • Säljer en sparsamt använd Rio Single handed spey klass 6  Prisidé: 500:- + ev frakt 
    • Säljer en helt ny Danielsson LW 4seven svart. Släpptes som specialutgåva under 2019.  Prisidé: 3500:- + ev frakt  
    • Säljer ett CTS Anfinity X 690 4-delat  beställt klingan, socka och tub från fabriken, sedan custombyggt det här i Sverige. Övriga komponenter är inköpta från Hilevel med AAA-kork, titanringar och sjysta rullfästen.    Prisidé 2400:- + ev frakt 
    • Välformulerat (bra språk med frågor) och klokt satsat (inte gå på dyrt bara för att det är dyrt). Jag känner möjligen att jag saknar lite information om var du vill fiska större öring och hur du vill fiska.    Jag tänker att det funkar med det mesta, men dina personliga preferenser får avgöra. Ska du gå på ett switchspö och använda det som ett lätt tvåhands kommer ju en helt ny teknik att lära sig på köpet. En utmaning men riktigt kul. Det är ofta mindre jobb med ett tvåhands över tid. Vill du köra med ett enhands så tänk på vilken storlek på flugorna du tänker använda? Ju tyngre desto närmare switchalternativet.   Jag är rätt övertygad att mest för pengarna får du om du köper begagnat. Vill du ha toppkvalitet för halva priset säljer Loop ut Crosserien nu, men du landar över 3 kkr alla gånger. Eftersom du inte redan äger sju spön och vill ha ett åttonde så tänker jag inte rekommendera en kastkurs, som annars är en bra investering (för att lära sig kasta med alla spön man redan köpt).   En enhandssexa som inte är för soft är annars kompromissen du söker tror jag, men det är bara vad jag tror. Den funkar på fjället och i skogslandet efter större öring. Lägg på en sjuans lina om du vill kasta lite tyngre flugor och det kommer funka galant. Good Luck!    /Staffan     
    • Imponerande att få med sovutrustning mat o fiskeprylar inkl vadarna i den där packningen 😁👍
    • Klart linan blir för kort el kortare än du tänkt dig om man kapar en 10ans lina till en 8a...   De går ju helt klart men längden beror på helt hur taperingen är från början o även om klumpen va kort redan från start..  Men är den 10-11m+ så går de förmodligen utmärkt o kapa...kan hamna på 8m+ eller nå...    Är den kortare än så från start så får man kanske va beredd på 6,5m...  Enligt mig så är de viktigaste att gå på rätt vikt o sen blir längden på linan där efter....   Blir den för lång el kort så har du valt fel lina i utgångspunkt...  Oftast när man kapar en klump så tar man en linklass över o då brukar de sluta för min del på 8,5-9m.   
    • har en Guideline ULS Multi Tip Float 5/6 med låda och väska alla spetsar 4st samt flytande skjutklump rent ny säljes då jag kommer ej få användning av detta  har även en Guideline ULS Floating shoothing Line med spole samt låda rent ny  säljes som paket !  1000 kr plus frakt  se bilder  har även  RIO InTouch Single Hand Spey i nästan ny skick WF5F med spole låda  mitt pris 500 kr plus frakt  se bild       SÅLD    även  har en  LOOP sst dry fly Line 5a ny bara prov kastad med 1 gång sitter en taperad tafs på  säljes då jag inte tycker om den  mitt pris 600 plus frakt köpt på LOOP hemsida 990 kr där !  se bild    LOOP Q 6-8  med fodral samt låda vart med ute vid ån idag Torsdag ! annars i ny skick  högervev just nu de går att ändra nu 1100 kr plus REK frakt  eller bytes mot en Q 4-6 i bra skick med låda , fodral har ni så vill jag se bilder  se bilder     allt i ny skick säljes då jag inte kommer få användning av detta       
  • Ämnen

• Images

• Create New...