Hoppa till innehåll

Gäddflugor färger?


flugfiskarn999

Recommended Posts

Hejsan alla sköna edgare!

nu till nästa säsong så tänkte jag att jag fan ska ge gäddan en rejäl chans och inte ge mig för än jag lyckas.

Så nu till min fråga.

Vilka färger bör man binda upp sina gäddflugor i?

Jag vet att det nog är olika från vatten till vatten, men man kan kanske tänka sig att det finns några basfärger som man bör ha.

 

Tacksam för svar hälsar en som behöver hjälp ^^

 

//Joel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gällande grönguld så hittar jag ingen färg som heter grön guld, dock hittar jag lime green som jag tycker ser ut som grönguld ska man köra på den?? :)

Jag tror de menar en tvåfärgad fluga. Med grönt och guld.  :)

 

I min lilla sjö med klart vatten är den bästa flugan en enkel grön zonker, zonkerstripen ska vara svartrandig (barred) med ett svart huvud och lite förtyngning så den jiggar. 

 

Rickard.

Redigerad med salmo prutta
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svårt och hitta färdigblandad flash i grön/guld,fanns en fin förr av orakel..blanda själv med färgen kellygreen och guld i två nyanser så blir det klockrent,även ren koppar är kanon och då gärna mixad med spreckeld (svarta stänk på flashen)copper och kanske lite pearl i rätt nyans om man ska krångla till det....mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe me match the hatch tänkte jag mer på färgvalet. Typ abborrfärgat funkade kanon för mig i år, lite oliv, guld å nåt stänk orange. Strömmingfärgat e hett ute i skärgården. Mr Bauer kör ju hårt på braxfärgat just nu.

Bra å kunna mixa upp d från attraktorflugorna ibland. Gillar mer å mer lite dova färger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...