Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Tack för inspirationen Pär! Less is more är ej att förakta! :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar! Jag har köpt min bucktail på korsholm osedda, fantastiskt nöjd blev jag. :)

God jul Wilson=)

Är den bucktailen du köpt bra för att det e långa krusiga fibrer på håret eller vad gör den lite vassare?!?!=)

Jag använder nästan bara bucktail till gäddflugor för att binda kragar,så jag vill gärna ha 8-12 cm hår minst=)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gillar bucktail som är lång och krusiga men inte böjda hår. De bitar jag köpt på korsholm har även styvare rakare hår i botten på biten, suveränt om man vill binda till hårdare strömmar. Fantastiska färger med hela spetsar och starkt hår. Går att använda till det mesta! :)

God jul Wilson=)

Är den bucktailen du köpt bra för att det e långa krusiga fibrer på håret eller vad gör den lite vassare?!?!=)

Jag använder nästan bara bucktail till gäddflugor för att binda kragar,så jag vill gärna ha 8-12 cm hår minst=)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gillar bucktail som är lång och krusiga men inte böjda hår. De bitar jag köpt på korsholm har även styvare rakare hår i botten på biten, suveränt om man vill binda till hårdare strömmar. Fantastiska färger med hela spetsar och starkt hår. Går att använda till det mesta! :)

 

Låter kanon..

Du har ingen aing ungefär hur långa fibrerna är i fån mitten och neråt?!? I snitt=)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tobbe, du är en hejare på Bucktail!

Här kommer en Bucktail Garry V bunden på bottletube. Brukar inte vara så förtjust i de stora och lite klumpiga huvuden som blir på dessa tuber men på denna typ av fluga tycker jag av ngn anledning att det är ganska klädsamt:)

image.jpg

God Jul på Er alla!

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ärliga bilder är härliga bilder, inga krusiduller ren fakta, skönt att se och flugan känns ju giftig! Bucktail på en bottletube är väl en livsfarlig kombo? :)

Hej Bobbilon,

Vi säger väl att det är härligt med ärliga bilder(men jag föredrar fina bilder) ;)

Måste erkänna att jag inte fiskat mkt efter lax med bucktail men det borde fungera. Just med bottletuben borde den dessutom sjunka som en sten trots sin storlek på 9-10 cm och de binder som sagt inte mkt vatten.

Det blir till att prova till våren:)

/Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...